Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hera

Hera

03-01-2020 om 21:55

Tips voor Griekenland met grote pubers?

De kinderen hebben als vakantiebestemming Griekenland voorgesteld. Hartstikke leuk, maar waar gaan we dan heen? Ik zie door de eilanden de zee niet meer zo...
De jongste houdt niet zo erg van warmte, dat is natuurlijk een beetje lastig in Griekenland in de zomer. Dus ik dacht aan de noordelijke streken. Corfu of Lefkas ligt dan voor de hand, maar ja, als ik in Griekenland ben wil ik eigenlijk ook wel de Acropolis bezoeken. Is dat te doen in juli, of val je dan dood van de hitte en/of de hordes toeristen?
We willen in een periode van 3 weken bijvoorbeeld 3 plekken aandoen, en van daaruit uitstapjes maken. Uitvalsbasis zou dan een appartement(encomplex) of hotel met zwembad kunnen zijn. Heeft er iemand goede ervaringen met accomodaties?
Zijn er ook wat avontuurlijke dingen als klimmen/abseilen te doen? Op Corfu zag ik dat er ook wel fietsreizen aangeboden worden, zoiets zou ik ook wel wat vinden. Iemand dat al eens gedaan?
Alle tips zijn welkom!

Augustus?

Dan is het in Griekenland minimaal 35 graden. Heerlijk strandweer, maar je hebt het over klimmen, fietsen en iemand die niet goed tegen warmte kan.
Ik ben op de eilanden geweest met 43gr. Dan doe je bar weinig. En ook toen het rond de 30 gr. was. We hadden een open jeep gehuurd om over het eiland te rijden en plaatsen te bezoeken. Maar klimmen en fietsen in Augustus? Ik niet.

Bo

Bo

04-01-2020 om 12:02

meivakantie?

Voor wat jullie willen is de meivakantie geschikter denk ik. Al kan je misschien beter naar de Alpen als je wilt klimmen en abseilen. Niet echt activiteiten die ik direct associeer met Griekenland.

Griekenland is supermooi en je kan er heel goed een motorbootje/zeilbootje huren en langs mooie baaitjes gaan. Ook andere watersportactiviteiten zijn goed te doen en makkelijk te organiseren. Als je wilt combineren en het niet te heet wilt kan je starten in Parga (heel mooi, vliegen op Preveza), dan door naar Lefkas en dat weer combineren met Kefalonia.

Als je meer cultuur wilt kun je een fly drive doen op het vasteland, Peleponesos (met Athene, Olympia, Sparta) of juist de streek rondom Thessaloniki, Chalkidiki met de 3 landvingers).

Eilanden

Op de eilanden is het vaak iets minder heet, door de zee en de wind. Maar Athene is in augustus echt niet fijn.

Het noorden van Griekenland kent trouwens ook prachtige plekken, zoals de Meteora kloosters bij Kalambaka en de stad Thessaloniki.

Hera

Hera

06-01-2020 om 10:05

Dankjewel Sydney

Toevallig zat ik gisteravond weer eens te googelen, en kwam ik zelf op iets vergelijkbaars uit. Het plan is nu starten op Corfu, daar een weekje bivakkeren om lekker te loungen in een mooi appartementencomplex en wat uitstapjes te maken, dan oversteken naar het vasteland en een mooie route te zoeken (met o.a. Meteora op het programma) en te eindigen in Thessaloníki. Dus inderdaad wat jij ook voorstelt. We willen dat dan zelf regelen, kant en klaar vond ik ook wel iets dergelijks, maar dat is maximaal 2 weken en wij willen net iets langer. Dan hebben we ook iets meer tijd voor leuke dingen onderweg en ligt het tempo gewoon iets lager. Wat wel lekker is in de Griekse warmte denk ik zo .

Kan prima

Volgens mij kun je die route prima zelf doen. Met een huurauto of zo. Wel contant geld meenemen, want buiten Thessaloniki kun je niet overal met pin betalen (restaurantjes en zo).

Voor Thessaloniki kan ik de pier met het standbeeld van Alexander de Grote aanraden!

vlinder72

vlinder72

06-01-2020 om 21:04

Vikoskloof

En sla de vikoskloof niet over.

Wij hebben ooit het rondje lefkas, parga inclusief vikoskloof en de meteora kloosters, corfu gedaan.

Ook leuk. Lefkas is erg rustig maar wel heel mooi. Parga vonden wij veruit het leukste. Leuke plaats en veel te zien in de omgeving.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.