Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips voor ideale vakantie met dochter van 8?

Behalve twee zoontjes van 3 en 5, hebben we een dochter van 8. Zij doet op vakantie niks liever dan de hele dag op de camping blijven (zwembad, andere kinderen). Elke poging iets te ondernemen als gezin stuit op vreselijk verzet van haar, zodat voor ons de lol er wat af is gegaan vorig jaar. Zoveel gekrijs en geruzie, we waren eigenlijk blij dat we weer thuis waren.
Onze zoontjes gaan zonder protest met ons mee, ze vinden het meeste leuk over het algemeen.

Wie heeft een tip voor ons (bij voorkeur in Frankrijk) om de volgende zomer twee weken te besteden? Een camping met kinderopvang is waar we nu aan denken. Wie weet een leuke, liefst een "groene" camping, en geen mega-vakantiepark met kinderopvang?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uh....

Begrijp ik het dan goed dat je wel wat wil ondernemen en het gekrijs en ruzie wil voorkomen door naar een camping te gaan met kinderopvang zodat jullie haar daar achter kunnen laten?

Gut.... het zou voor mij reden zijn om helemaal niet te gaan.

Het is geen antwoord op je vraag, en misschien wil je het ook niet horen; misschien is een idee om te werken aan de houding van je dochter en goede afspraken te maken? Tenslotte is ze nu ook weer een jaartje ouder, dat scheelt ook vaak.

Of doe een combi, als je bv. 2 weken gaat, de eerste week lekker er op uit en de andere week lekker op de camping blijven. Is misschien ook een compromis om iedereen tevreden te stellen?

Karinwp

ik denk dat de meeste kinderen op een camping van de leeftijd van jouw dochter, graag daar de hele dag blijven. Dus als een scene schoppen het resultaat oplevert dat je op de camping blijft, dan doe je dat toch. Papa en mama zwichten toch.

Mijn advies is: zoek een leuke camping uit. Ik begrijp dat jullie graag naar een kleine groene camping willen. Zoek er in elk geval eentje met zwembad.
Bereid haar goed voor, wat is er te doen in de omgeving. Bespreek van te voren (thuis dus) dat jullie op vakantie ook dagjes weggaan en dagjes op de camping blijven. Jullie zijn met z'n allen op vakantie.

Mijn ervaring is dat als je eenmaal weg bent van de camping dat ze de camping zo vergeten zijn en best genieten van een dagje weg. TErug spelen ze zo weer verder. En daarbij komt dat overdag de meeste kinderen dus best weleens een dagje weg zijn, dus waarom zij niet.

Succes met de voorbereidingen.

groetjes van Purk

karinwp

karinwp

05-01-2010 om 21:18 Topicstarter

Tips

Best Mopke,
Bedankt voor je reactie, maar ik geloof dat ik mijn vraag duidelijker stellen: ik ben op zoek naar leuke tips voor campings of parken.

Chippie

Chippie

06-01-2010 om 19:57

Snap het ook niet...

Je wilt tips voor ideale vakantie met dochter van 8. Dat is niet zo moeilijk, vraag het je dochter. Ik hoop dat je bedoelt dat je een ideale gezinsvakantie wilt?!

Je wilt nu een leuke camping. Maar je wilt niet dat die zo leuk is dat je kind hysterisch gaat doen en op de camping wil blijven???

Het belangrijkste lijkt mij dat je dat je haar nu duidelijk maakt dat je samen op vakantie gaat. Dat iedereen aan zijn trekken moet komen. Dat je ook dingen buiten de camping gaat doen. Dat iedereen een per week een uitje mag verzinnen. Ik zou dus vooral zoeken naar een camping in een leuke omgeving. Laat haar zien wat je kunt doen en betrek haar daarbij.

Het is - denk ik - ook jullie houding. Het hysterische gedoe heeft waarschijnlijk ook succes gehad. Paps en mams zwichten of waren in ieder geval stikchagerijnig. Bovendien scheelt het wel of je zegt "zullen we morgen eens naar dat leuke dorpje gaan, daar hebben ze de lekkerste ijsjes ter wereld" of "doe niet zo vervelend, je gaat gewoon mee naar dat dorp, of je het nu leuk vindt of niet".

Hier geen enkel probleem. Zolang elk uitje maar met een ijsje gepaard gaat en er iedere dag even geplonst kan worden.

karinwp

karinwp

06-01-2010 om 22:19 Topicstarter

Nou is het genoeg

Probeer jullie commentaar eens bij je te houden, en kom eens met concrete tips, anders ga in een andere rubriek over opvoeding zeuren. Bedankt

Jade

Jade

06-01-2010 om 23:10

Aan de ene kant...

...heb je gelijk, Karin, aan de andere kant: waarom vertel je dan over je 8-jarig op vakantie muitende dochter en dat je daarom een camping met kinderopvang zoekt? Daar krijg je commentaar op

Je zou zeggen dat het makkelijk te vinden is op internet, een liefst "groen" kleine camping met kinderopvang, maar ik kan het niet vinden. Ik kom alleen maar op hele grote campings uit

Ik heb wel een tip, maar...

weet niet of ze nog plaats hebben in het hoogseizoen.
Wij waren in de zomer 3 weken in de Drome, op camping l'Hirondelle in Menglon, hele mooie kleinschalige camping aan een riviertje, met veel bomen (dus lekker schaduw), hele leuke zwembaden met glijbanen, en nederlandstalige animatie, camping met kinderen tot 12 jaar, in een geweldig mooie omgeving!

kijk ook eens op

http://www.campinghirondelle.com/htm/camping-drome.html
of
voor meningen op
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=831245

gr Nora

Toke

Toke

08-01-2010 om 22:43

Camping waar veel te doen is

Hm, echt kinderopvang biedt de camping die ik ken niet, maar wel een leuk, origineel activiteitenprogramma. Het is een kleine, groene camping in de Ardeche, er komen veel Nederlandse en Franse kinderen (max 60 plaatsen). Je kunt je dochter er niet een hele dag achterlaten, zover gaat de opvang niet (maar dat fenomeen ken ik van geen enkele camping), maar wij hebben vorig jaar een dag een 'buurjongetje' onder onze hoede gehad. Hij wilde zo graag met onze 8-jarige spelen en had geen zin in een dagje met zijn ouders naar de markt. Misschien is dat een haalbaar alternatief voor jullie? Sluit je een deal met ouders van een campingvriendinnetje van je dochter?
Overigens waren daar in de buurt ook echt erg leuke dingen voor kinderen (grotten, safaripark, straattheaterffestival). Is je dochter daar ook niet toe te verleiden?
Ik herken je situatie wel hoor. Heb ook een zoon die het liefst op de camping blijft. Maakt gelukkig geen heisa, maar zit wel een uur met een chagrijnig gezicht in de auto. En weg is je eigen enthousiasme over het uitje.
Als je meer over de camping wilt weten, mail dan maar even naar [email protected]

jippa

jippa

10-01-2010 om 17:07

Met anderen gaan?

Misschien ook een optie: naar een rustige camping gaan met bekenden-met-kind(eren) en dan om beurten weg gaan of zo?

vlinder72

vlinder72

17-01-2010 om 13:15

Eurocamp?

Kijk eens op de site van Eurocamp of Keycamp. Wij gaan vrijwel elke zomer naar een stacaravan via Eurocamp. Vrijwel op iedere camping is een programma voor kinderen. Meestal 6 dagen in de week s'morgens en 's middags. Geen idee of je daar je kind kan laten en dan zelf ergens anders naar toe kan gaan maar je kan natuurlijk informeren. Het programma klinkt meestal wel heel leuk. Olympische spelen voor kinderen, toernooien, knutselen. Nu krijgen wij onze kinderen daar echt nooit naar toe en bovendien zijn wij zelden een hele dag op een camping te vinden. Onze oudste reageert wel heel goed op uitstapjes als wij hem een reisgids in zijn handen duwen en tegen hem zeggen "zoek maar iets uit". Zo zijn wij ooit tijden zoet geweest op Kreta om in Knossos het fresco met de dolfijnen te vinden. Knekelhuizen doen het ook altijd goed. Wie weet vindt jullie dochter zoiets ook leuk. Ik weet het, je ziet niet op advies te wachten maar Nintendo's doen het ook altijd goed onderweg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.