Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Fiene

Fiene

20-06-2018 om 23:01

Tips voor Kreta?

Eind juli gaan we naar Kreta. Hotelappartement met zwembad en auto met airco. Dus dat wordt fijn. We weten dat het er warm kan zijn, maar kennen we van ander eiland. Geen punt.

We zit ongeveer een kwartier rijden van Heraklion.

Wie heeft leuke tips om op het eiland te zien/doen met pubers? Liefst niet uren rijden.

En wie heeft leuke tips als we brommertjes of scootertjes gaan huren (misschien in ons dorp en anders in Heraklion) om de omgeving te verkennen?

@Emma

@Emma

20-06-2018 om 23:16

Chania

Chania is een gezellige stad, leuk met pubers.
Er is natuurlijk die Samariakloof in het zuiden waar je doorheen kunt lopen. Je eindigt op een strand en dan de bus terug. Het is er druk en neem liters (liters) water mee. Prachtige tocht. Ernaast, aan de oostkant is ook een kloof die minder groot is en minder bekend maar minstens zo spectaculair. Neem dan vanaf het strand (Sfakia) een bootje naar Loutro, leuk dorpje alleen moet je even zien of je er weg komt of dat je een nacht moet blijven.
Heerlijk daar, ik krijg zin om weer eens te gaan

Mir

Mir

21-06-2018 om 08:04

Ik lees mee, wij zitten ook eind juli in Rethymnon. Snorkelen/duiken leek me voor onze jongens leuk. Dagje mountainbiken.

Tihama

Tihama

21-06-2018 om 08:49

Kreta is geweldig

Wij zijn er 2 keer geweest. Een keer met zijn twee n. Toen waren we er 1 week en zijn we welgeteld 1 dag op het strand geweest, want er was veel te veel te zien.

Spinalonga: de leprozenkolonie. Indrukwekkend. We hebben toen ook brommers gehuurd en zijn naar Phaistos geweest. Een soort Knossos in het klein.
Knossos natuurlijk en het museum in Iraklion. De Lassithi hoogvlakte met alle klassieke windmolens.

13 jaar geleden waren we er met de kinderen. Toen 4 en 7. Ik heb de kinderen alle mythische verhalen verteld. Daardoor vonden ze het bezoek aan Knossos extra interessant
De minotaurus. De draad van Ariadne. De grot van Zeus.
Er zijn zoveel mooie verhalen over Kreta

Ik zou de kinderen ( geen idee hoe oud ze zijn) van te voren die mythes vertellen. Dan gaat alles meer leven.

Veel plezier.

Bo

Bo

21-06-2018 om 10:03

lees mee

Ik lees ook mee. Wij zitten in augustus in de buurt van Rethymnon. Waar zit je precies?

Chania is inderdaad een mooie stad, maar wel een flink eind rijden van Heraklion. Ik weet niet of je ten oosten of westen van Heraklion zit, maar pubers vinden een waterpark zoals Star Beach vast leuk voor een dagje. Verder kan je allerlei mooie excursies doen, zoals hier genoemd is (Knossos, Samaria, Spinalonga). Je kan ook een dagtrip doen naar Santorini.

Ik ben jaren geleden op Kreta geweest en ben op zoek gegaan naar nieuwe dingen om te gaan doen. Ons plan is Kournos Lake (groot binnenmeer waar je ook waterfietsen kunt huren), de zuidkust bezoeken (Agia Galini, Preveli klooster), Melidoni grot, Chania (nog een keer, de moeite waard), dagje Baja Beach Club (heeft ook zwembad en glijbanen, wij slaan het waterpark dan lekker over) en ik las dat er bij Bali Beach opblaasattributen in zee liggen, dat vinden mijn jongens vast ook leuk (Jura Splash), Balos Beach, Armeni (Minoische begraafplaats) etc. Voor jullie is Mirtos misschien wel te doen, voor ons te ver.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.