Vakantie en uitjes

Tango
19-02-2012 om 22:25
Tips voor voorjaarsvakantie gezocht
De komende week hebben de kinderen hier voorjaarsvakantie. Ik moet 2 dagen werken, maar we hebben de woensdag, donderdag en vrijdag om iets te ondernemen. Ik heb echter geen inspiratie. We krijgen nog een logeetje van woensdag t-m zondag, dus liefst ook niet al te dure uitjes, gaan anders wel erg in de kosten lopen.
Heeft iemand leuke en betaalbare suggesties? Liefst niet te ver rijden vanaf Alphen a/d Rijn onze woonplaats.

Vic
19-02-2012 om 22:51
Ideeën
In Sassenheim hebben ze meestal een vakantie-arrangement. Zwemmen, patat, snoep en drinken voor 6,50. Of Avifauna, maar daar kom je vast al regelmatig. Soms hebben de musea in Leiden gratis entree voor kinderen in de vakanties. Naturalis is hier een van de favorieten.

Geetje
20-02-2012 om 10:00
Schoolmuseum rotterdam
Niet echt in de buurt, maar het schoolmuseum in rotterdam is in de voorjaarsvakantie extra voordelig qua toegangsprijs omdat ze gaan verhuizen. Daarom moet er ook geholpen worden door extra veel te knutselen (des te minder moet er verhuisd worden).

costa
20-02-2012 om 16:47
Den haag
Het Museon of het Escher museum? In Noordwijk hebben ze in theater de Muze altijd een filmprogramma misschien is dat iets?

Tango
20-02-2012 om 23:58
Ik zoek eigenlijk
Iets dat echt goedkoop is. Musea vind ik altijd nog best duur. Museumjaarkaart hebben we niet, gaan we misschien maar eens aanschaffen i.p.v. ons avifauna-abonnement dat in mei afloopt. Gratis museum in voorjaarsvakantie, Vic? Zou heel leuk zijn, maar ik heb het niet gevonden.
Zwemmen gaan we in ieder geval wel een keer, misschien naar Avifauna als het een beetje weer is en anders toch maar een bioscoopje pakken of een dvd-tje huren. De dagen zullen best omkomen, w.s. ook met monopoly spelen, want momenteel zijn onze kinderen daar helemaal weg van. Erg goed voor de rekenvaardigheden ook nog.

Fiorucci
21-02-2012 om 11:31
Maar.....
www.esherinhetpaleis.nl
Voor 23 euro heb je een familiekaart, dus niks duurder dan een biosje,toch?

Tango
21-02-2012 om 22:22
Fio
Je hebt helemaal gelijk hoor, soms zijn musea misschien helemaal niet zo duur. Ik zie alleen mijn kinderen nog niet langdurig naar Escher kijken. Zelf vind ik het wel heel mooi hoor.

costa
21-02-2012 om 22:38
Tango
Ik ben er zelf niet geweest maar het schijnt dat het voor kinderen ook leuk is hoor het Escher museum. Maar misschien kan iemand anders je wijzer maken?
Ik ben zelf pas geleden naar Museon geweest, er is daar nu een hele leuke tentoonstelling over planten, kinderen kunnen daar heel veel doen en experimenteren, aanrader. (maar niet super goedkoop inderdaad, 5,50 voor kindderen en 10,- voor volwassenen.

Fiorucci
22-02-2012 om 07:09
Tango
Ja, kijk maar eens op de site, juist kinderen vinden dit leuk. Mijn zoon is geweest met zijn klas.

janneke
22-02-2012 om 07:35
Andere dingen
Waarom moet je naar een museum of een attractie? Als je het niet betalen kunt houdt het op. Je kunt naar het bos, naar de zee, een wandeling doen van Staatsbosbeheer, cakejes bakken, bingo spelen met kleine prijsjes, een dvd huren bij de bibliotheek, een stadswandeling doen. Speelgoedmuseum Deventer (ik meen 1-2 euro entree)
Allemaal geweldig leuk zonder veel kosten.
Zwemmen ook leuk, maar niet goedkoop. Kun je wel de hele dag blijven.
Kijk op Marktplaats voor kaartjes als je perse een museum of attractie wilt.
De kinderen kun je vast ook vermaken op een andere manier dan een duur uitje.

Pytsje
22-02-2012 om 20:15
Leiden
Kijk eens op www.twitter.com/uitmetkids071 voor uitjes in Leiden. Gaat wel uit van een museumjaarkaart (dat heb je er in Leiden zo uit).
Museum Volkenkunde is op woensdag altijd voor iedereen gratis.
Kijk ook eens bij speeltuinen in de buurt, die hebben vaak leuke vakantieprogramma's.
En www.ontdekplek.nl heeft leuke knutselideeen.

Tango
22-02-2012 om 21:35
Ah, jammer
Dat de woensdag nu net voorbij is, Volkenkunde bewaren we dan maar voor de volgende vakantie. Ik wist dus niet dat dat op woensdag gratis is. Bedankt voor de tip. Vanmiddag in Avifauna doorgebracht, even lekker uitwaaien. Tangozoon wilde aanvankelijk niet mee, is echt een kind dat het beter op structuur (en dus niet vakantie) doet, gaan we steeds meer merken. Ik moest hem echt meeslepen, maar eenmaal daar had hij het prima naar zijn zin, gold voor alledrie trouwens.
Morgen is oma er een dagje en moet ik werken. Zij gaat naar boerderij Geertje in Zoeterwoude (geitenboerderij). Is ook erg leuk, was ik dus even niet opgekomen. En vrijdag zien ze wel weer. Misschien naar de bioscoop. Wie is er al naar de Muppets geweest? Is het een beetje leuke film voor kids varierend in leeftijd van 7-11 jaar?

Fiorucci
23-02-2012 om 07:09
Tango
Mijn dochter van 12 is naar The Muppets geweest met haar vriendinnen, zij vonden het een erg leuke film.

Nor@
23-02-2012 om 08:11
Muppets
Zijn wij geweest met 2 kinderen van 8 en 10 (bijna 11), ze vonden het een hele leuke film! Wij, ouders, ook trouwens, stukje nostalgie!