Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

TessaS .

TessaS .

02-01-2011 om 11:05

Tis weer zover [vakantiebestemming gezocht]

er moet weer een vakantiebestemming gevonden worden, altijd erg vermoeiend bij ons met vele discussies en ruzie helaas.
Wat man wil: Niet in een tent, niet met vliegtuig, niet duur, niet italie.
Wel in huisje of sta-caravan, wel mooi weer, wel wat te doen voor kinderen zoals zwemmen. Wel mooie omgeving bv in de bergen. Wel Frankrijk

Ik kan hier niet veel op vinden, dus heeft iemand een idee voor een accommodatie evt op een camping in frankrijk (1 dag rijden) die niet al te duur is, max 1000 euro voor twee weken?

Getsie, dit zou toch eigenlijk leuk moeten zijn, voorpret enzo...

Groetjes Tessa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
TessaS.

TessaS.

02-01-2011 om 11:32

Tops

Bedankt voor je reactie. Man zoekt ook wel zelf, maar vindt dan niets tis allemaal te ver of te duur of allebei.

Ik las een tijdje terug een draadje over campings in de ardeche, waar hele leuke bij zaten die niet zoveel kosten. Deze campings had ik zelf nooit gevonden.
Dus misschien zijn er mensen die campings in frankrijk weten die op max een dag rijden liggen die wel leuk zijn, maar niet al te duur.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-01-2011 om 12:09

Streek

Ik heb alleen ervaring met kamperen, maar de streek waar ik zou zoeken is ergens rond het meer van Geneve/franse alpen (meer van Annecy, meer van Aiguebelette, Chambery, Grenoble, Vercors), of Normandie/Bretagne. En de omgeving van Limoges is ook in een dag te bereiken.

Verder denk ik dat 500 voor een week behoorlijk goedkoop is, als ik tenminste elk jaar de klachten van m'n shcoonfamilie in stacaravans hoor. Een huurtent ziet je man ook niet zitten? Die zijn ook behoorlijk comfortabel, je hebt alleen geen eigen sanitair.

Misschien deze camping: http://www.vacansoleil.nl/camping/info/frankrijk-alpen/lathuile/camping-ideal-l/VAC/1/2042007/

Vic

Vic

02-01-2011 om 15:00

Ruzie

Ruzie kun je alleen maar krijgen als je er allebei aan mee doet. Dus als je man het niet eens is met wat jij uitkiest, moet je hem zelf laten zoeken. Dan kan hij wel mopperen dat hij niets kan vinden, maar lekker laten gaan dan. Zet de eisen en wensen op een rijtje, en dan moet je best wat kunnen vinden.

Wat is voor jullie 1 dag rijden?

Op 1000 km vanaf Nederland zit je al snel in het mooie weer, en Frankrijk kennende is er meer dan genoeg te vinden.

Gr. Poezie.

Tweets

Tweets

03-01-2011 om 10:36

Lukt wel

ach ik ben zo ultiem tevreden met mijn keuzes, volgens mij moet het deze keer helemaal perfect zijn. 2 kleine campings in zuid frankrijk aan een rivier waar je in kan zwemmen, dammetjes bouwen, kikkers, visjes en slangetjes vangen, met vers brood sóchtends, geen animatie en in beide in een chaletje. Mooie omgeving veel te zien, oude dorpjes, lekker eten.

overnachting 1: na 8 uur rijden, b&b in iets wat op een oude boerderij met binnenplaats lijkt, niet ver van de route.
camping 1, zuidfrankrijk Tarn. na 4,5 uur rijden, kleine camping aan rivier, midden in de rust en natuur. E 500 voor een week in een kleine chalet.
camping 2, zuidfrankrijk in de Anduze, 3,5 uur rijden, kleine camping aan prachtige rivier met waterval en mooie rotsen bij de rivier, salamandertjes en slangetjes etc. E 420 voor een chalet.
Overnachting naar huis: midden frankrijk, 6 uur rijden, oude b&b met diner en ontbijt, prachtige omgeving E 150 incl overnchting, diner en ontbijt.

Reden

De reden dat ik er nu over begin is dat er echt heeeel erg vroeg geboekt wordt.

Ik heb bv naar aanleiding van tip van Pelle gezocht naar huisjes en een aantal hele leuke gevonden binnen budget (het kan dus wel) maar helaas al vol.
Kreeg zelfs de tip van een van de verhuurders om in november te boeken.

Maar we kijken verder!

Tweets, je wil zeker niet vertellen waar je precies heen gaat

An

An

03-01-2011 om 21:07

Www.camping-frankrijk.nl

een geweldige website met een forum en een zoekfunctie waar jouw vraag al veel vaker is gesteld.
Succes! An

Tweets

Tweets

03-01-2011 om 22:08

Ja wel hoor

Alleen zijn beide campings dus heel zuidelijk en dat rijden wij iig niet in 1 dag. Beide hebben 3 sterren, zijn klein en simpel.

1e camping: La prade, Tarn, ongelovelijk onduidelijke website, dus zoek even op greencamp.nl daar staan hij ook op. Via de website camping-frankrijk.nl kan je de link vinden waar je de reservering kan maken of de eigenaren direct emailen.
2e camping: http://www.campinglasalendrinque.fr/

Super camping vorig jaar: http://www.camping-les-arches.com/nl/index.htm

Tweets

Tweets

03-01-2011 om 22:16

en beide campings hebben op zoover.nl en camping-frankrijk.nl hoger dan een 8,5. zoover heeft ook Engelse en Belgische websites, die bekijk ik ook.

Ik lees ook alle mogelijke reviews door, bestudeer de plattegrond, ik bekijk alle foto's, ik kijk op google earth. Zoek uit of er in de buurt wel leuke oude dorpjes zijn (les plus beaux villages) en of je er nog wat kan doen aan shoppen, kleine marktjes etc.

Dan zoek ik de adressen op en bepaal ik de meeste efficiente route en langs die route heb ik dus 2 chambre d'hotes gereserveerd met eetgelegenheid sávonds zodat ik niet stront chagerijnig van de honger een scheiding aan kondig.

Tweets

Tweets

03-01-2011 om 22:18

Oh en die ruzies

ja kijk ik bepaal dit jaar alles helemaal, vorig jaar heb ik dat ook gedaan en toen baalde ik enorm vreselijk gigantisch van de 2e camping. En omdat mij dat de eer te na was heb ik dit jaar enorm enorm enorm veel werk gestopt in het selecteren van de juiste campings en overnachtingen.

En volgende keer mag mijn man alles bepalen en uitzoeken. Geen geruzie, geen gedoe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.