Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-06-2012 om 17:37
Ik dacht dat Ryanair altijd zo moeilijk was met bagage. En dat daar de max. afmetingen voor de cabinebagage 55 cm x 40 cm x 20 cm is.
Zie ik nu dat Transavia je ook voor bagage laat betalen en zelfs als die groter is dan 55 cm x 35 cm x 20 cm!! Dus nog kleiner dan Ryanair.
Heb ik het goed begrepen?
Doet Transavia heel precies met de afmetingen? (gewicht is nooit zo'n probleem)
09-06-2012 om 18:16
Als het in de bak past....
Al die airlines hebben voor handbagage zo'n bak staan bij de gate. Bij twijfel moet ie daar in en als het niet past ben je de Sjaak. In de winkel staat vaak dat je zo'n kleine trolly mee kunt nemen als handbagage, maar check altijd de afmetingen, want er is veel verschil in maten van trolly's.
Mij is de laatste keren opgevallen dat de trolly's er allemaal in moesten maar dat mensen met een rugzak door konden lopen.
Ik begrijp die afmetingen wel. Als je vlak voor vertrek het passen en meten ziet van iedereen die die koffertjes als handbagage meenemen.... Er is gewoon te weinig ruimte in die bagagevakken voor die trolly's.
10-06-2012 om 16:25
Proppen
Een rugzak is flexibeler, die past altijd wel in zo'n meetbak. Verder haal ik bij de balie altijd de map met de tickets en paspoorten uit het voorvak van de trolley, dat kan net die ene centimeter schelen.
11-06-2012 om 20:40
Inderdaad, dirksmama
En zoveel mogelijk kleren aan: T-shirt, trui, vest, warme jas. Je bergwandelschoenen aan in plaats van je zomersandalen. Ik heb zelfs een tijd zo'n fotografenhes met allerlei zakken gehad, ben ik helaas ergens kwijtgeraakt. Enfin, je snapt het wel.
13-06-2012 om 11:55
Heet dat zo?
Fotografenhes! Die zoek ik nu al een tijd! Veel handiger dan een handtasje! Bedankt!