Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

reina

reina

24-11-2008 om 12:20

Trein-stedentrip

In februari wil ik met een vriendin een paar dagen weg naar een leuke stad (liefst buitenland). We willen dit keer met de trein gaan. Wie weet een leuke bestemming?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Parijs?

Als je precies 3 maanden van te voren boekt heb je de goedkoopste talysprijs.
Parijs is altijd leuk he

Maar....... Gent, Brussel, Brugge, Mechelen zijn ook hele leuke steden.

amk

amk

24-11-2008 om 17:55

Berlijn

Ik zit zelf al een tijdje aan een bezoek aan Berlijn te denken.
Maar, en dat gaat je echt niet lukken met de trein, Reijkjavik is ook heel erg mooi.

groet,
Angela

Maylise

Maylise

24-11-2008 om 18:40

Met de trein

Als het met de trein gaat gebeuren en voor een paar dagen is zou ik niet te ver gaan. Ik bedoel een treinreis naar Istanbul is een geweldige belevenis net als met de trein en boot naar Tanger maar als je maar een week of minder hebt zou ik dat niet aanbevelen.

Blijft over wat dichterbij. Parijs en Londen zijn natuurlijk prima te bereiken met de trein. Ook leuk is om een trip Londen te combineren met een dag Lille (je komt er toch door en Lille is een hele mooie stad hoewel je het na een dag of op zijn hoogst twee ook wel hebt gehad). In Frankrijk zou je ook nog aan Lyon kunnen denken. Of Marseille (en zeker combineren met aix-en-provence) of Rennes of Bordeaux, allemaal leuke steden. Nice kan ook wel met de trein maar is iets lastiger. Of Avignon. Of Strasbourg, ook mooi.

Verder Duitsland natuurlijk, Keulen, Dusseldorf (kun je ook makkelijk combineren), Frankfurt, Berlijn..; Gaat allemaal een goede trein verbinding heen.

Wenen is wat verder maar zo mooi, echt een mooie stad en 's winters heel sprookjesachtig. Salzburg is ook leuk om dan even aan te doen. daar kan je ook prima twee dagen vermaken.

Zwitserland is ook goed per trein te bereizen. Geneve en Zurich zijn mooie steden.

En anders is Belgie er natuurlijk nog.

Of misschien zelfs kopenhagen? Geen idee of daar een goede trein verbinding naar toe is.

Tip voor parijs

Vanaf woensdag kan je voor 19 euro van/naar Parijs met de trein. Kijk op www.hispeed.nl

reina

reina

24-11-2008 om 20:36

Leuke tips

Er zitten een paar leuke ideeën tussen! Ik had zelf aan Berlijn zitten denken,maar dat is wel 7 uur treinen. Ik ga het liefst naar een voor ons allebei nieuwe stad, dan vallen Londen (waren we al eens samen) en Parijs af, evenals de meeste Belgische en sommige Duitse steden, maar er blijft zat over, ik ga eens kijken wat haalbaar is qua tijd.

Tinus_p

Tinus_p

25-11-2008 om 09:34

Nachttrein

Je kunt ook met de nachttrein, naar zulke bestemmingen als Milaan, Warschau, Wenen, of München.

Vliegen?

Is vliegen geen optie?

Maylise

Maylise

25-11-2008 om 13:17

Reina

Maar voor Parijs en Londen volstaat een bezoek zeker niet (ook niet twee, drie bezoeken) dat zijn steden waar je liefst minimaal elk jaar een keer heen moet omdat er elke weer wat valt te ontdekken. Dus als je niet te veel moeite wilt doen en te veel wilt overstappen zou ik gewoon naar Parijs gaan. Parijs is altijd leuk.

Of anders Venetië, kan ook met de trein via Milaan bijvoorbeeld en dan onderweg een of twee dagen in Milaan doorbrengen.

Ik ben helemaal jalours want ik ben niet alleen dol op steden bezoeken maar ook op met de trein reizen.

Maylise

reina

reina

25-11-2008 om 17:43

Maylise en lis@

Ik ben al meerdere keren in zowel Parijs als Londen geweest en vindt het dus nu leuker weer ergens anders naar toe te gaan.
En we ontdekten dat we allebei treinreizen heerlijk vinden, het is ook alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst met de trein naar het buitenland geweest ben (dat was naar Florence), dus dat hebben we afgesproken weer eens te doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.