Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Lynna

Lynna

22-12-2008 om 21:56

Treinrondreis

Iemand van jullie wel eens een treinrondreis gedaan? Bv door Engeland? Met pubers? Was dat leuk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Trein wel veel

Ik heb een aantal jaar geleden veel in Europa met de trein gereisd (Spanje, Duitsland, Oostenrijk etc) en dat beviel heel goed. Ook vaak mee op vakantie geweest en dan inderdaad rondreizen. Ik kom nog vaak met de trein naar Nederland/Duitsland/Luxemburg/Belgie en dat gaat eigenlijk altijd erg lekker.

Ik woon nu in Engeland en ga regelmatig met de trein maar een rondreis hier zou ik goed uitzoeken. De trein is relatief duur en de verbindingen vooral buiten grote steden zijn ronduit slecht. Ik ben bijvoorbeeld in St Ives geweest met de trein en bus maar ben uiteindelijk niet naar the Eden Project geweest (heel toeristisch en dichtbij St Ives) omdat het te duur was en de verbinding te slecht.

Mariel

Kaaskopje

Kaaskopje

24-12-2008 om 02:42

Mariel

Dit onderwerp interesseert mij ook heel erg. Wat raad jij aan voor mensen zonder auto die in Engeland rond willen reizen? Ik weet dat per trein reizen veel duurder is dan bij ons. Zijn bussen ook zo duur?

Tinus_p

Tinus_p

24-12-2008 om 11:08

Kaaskopje

Kaaskopje:
"Dit onderwerp interesseert mij ook heel erg. Wat raad jij aan voor mensen zonder auto die in Engeland rond willen reizen? Ik weet dat per trein reizen veel duurder is dan bij ons. Zijn bussen ook zo duur?"
Ik ben dan wel Mariel niet, maar vziw zijn bussen idd ook duur. Veel lastiger is, dat het OV buiten London gewoon slecht georganiseerd is.

Fietsen

In Kent (overtocht Hoek van Holland) kun je heel mooie fietsvakanties houden. Fiets kan gratis mee op de boot.

Omgeving Hull (overtocht Europoort) of Newcastle (IJmuiden) kan ook, al moet je voor Yorkshire wel wat betere versnellingen op je fiets hebben.
En wandelen kan ook heel goed, Lake District is daar ideaal voor. Gewoon trein vanaf Hull of Newcastle.

Maylise

Maylise

25-12-2008 om 15:00

Bus goedkoper dan trein

De bus is in GB aanzienlijk goedkoper dan de trein. Wel doet de bus er langer over. Er bestaat een heel redelijk netwerk van lange afstandsbussen wat behoorlijk goed functioneerd en niet eens extreem duur is. In elk geval goedkoper dan met de trein. Echt lastig is het alleen om naar hele kleine dorpjes te komen maar de verbinding tussen de meeste plaatsen is best redelijk. Wel moet je van te voren uitzoeken wanneer en hoe de bussen gaan omdat er bijvoorbeeld soms maar enkelen per dag gaan.

National express is het meest bekende en uitgebreide netwerk. Ze hebben ook een eigen website waar je kan boeken en trajecten kan berekenen.
Er zijn ook andere busmaatschappijen maar die hebben meestal maar enkele van de grotere routes onder zich. Een voorbeeld daarvan is Greenlines en Mega Bus Die laatste kan zeer goedkoop zijn als je vroeg boekt (tickets vanaf 1 pond, volgens het low cost air line principe)maar hun bussen schijnen niet altijd even comfortabel te zijn. Ze zetten rustig een gewone stadsbus in voor Edinburgh-London. Bij National Express weet je zeker dat je in elk geval een redelijke comfortabele touringcar hebt. Overigens dateert die informatie van die stadsbus met Mega Express wel van twee jaar geleden dus het kan best zijn dat ze hun wagenpark inmiddels verbeterd hebben.
Ik zou sowieso even op alle sites kijken in jullie geval en ook trein/bus vergelijkingen maken.
Maar een rondreis vakantie door GB met de bus is zeker te doen als je van te voren een beetje uitzoekt wat en hoe. Op de bonnefooi kan ook best maar dan heb je het risico dat je meer moet betalen voor tickets en soms de plannen moet wijzigen. Maar dat heeft natuurlijk ook zijn charme. Ik ben zelf dol op ongeplande vakanties.

Maylise

Bedankt maylise

Maylise legt het systeem al heel duidelijk uit, er zijn inderdaad veel lange afstandsbussen die je als je handig boekt heel goedkoop kan regelen. Dat is met treinen trouwens ook zo. Op tijd boeken kan een hoop schelen. Zo heeft een vriendin van mij wel kortgeleden een treinreis van Engeland naar Schotland geboekt inclusief slaaptrein en verschillende reizen in Schotland voor 60 pond per persoon. Websites die daarbij handig zijn zijn www.qjump.co.uk (trein) en inderdaad de National Express website.

Fly drive is trouwens ook wel redelijk te betalen. Mijn oom en tante ontdekten dat ze goedkoper uitwaren met easyjet tickets en easyjet auto dan met de auto de boot op uit Nederland.

En de pond staat natuurlijk heel laag op het moment!

Succes met alle vakatieplannen.

Mariel

Lynna

Lynna

27-12-2008 om 08:46

Ik ga toch maar naar zweden

Dank voor alle tips hier. Ik heb het gevoel dat ik die treinrondreis toch te ingewikkeld en te duur ga vinden (ga alleen met mijn kinderen op stap) dus heb ik nu besloten dat ik een rondreis in Zweden ga doen. Die van de anwb. Vriendin van mij heeft hem vorig jaar gedaan en dat was hardstikke leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.