Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

ayla

ayla

07-02-2011 om 09:38

Trip met 6 jarige

ergens de komende 2 maanden zou ik graag eens met 6 jarige dochter er twee dagen tussen uit willen. Alleen wat, ik heb net bij eurodisney gekeken maar ik vind het toch wat duur, Toen dacht ik aan de efteling maar is dat wel leuk zo vroeg in het jaar. Of misschien een stad met een museum dat de moeite waard is. Het moet niet al te ver rijden zijn want ik ben alleen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

07-02-2011 om 16:49

Leiden

Leuke stad en heel veel leuke musea. Zoals Naturalis (hier al jaren een grote hit bij de kinderen), Corpus (nog niet naartoe geweest), Volkenkunde, Rijksmuseum der Oudheden. Verder kan je er leuk winkelen en rondwandelen.

Maar Efteling is toch ook ontzettend leuk? Mijn kinderen zouden mij de allerleukste moeder van de hele wereld vinden als ik ze mee zou nemen naar de efteling. Hmmmm, misschien moet ik dat dan een keer doen. Maar dan moet eerst de jongste ouder zijn.

En zelf wil ik in de meivakantie de kinderen (de oudste drie dan) met de trein meenemen naar Amsterdam. Dan daar naar Nemo gaan en het VOC schip. Misschien nog een tochtje over de grachten en dan weer terug naar huis.

Vic

Vic

07-02-2011 om 22:57

Efteling al leuk met 6?

Ik weet niet of de Efteling al leuk is voor een 6-jarige. Die van mij zou enorm de p in hebben dat ze nog niet in alle attracties mag. Ik denk dat ik naar een dierentuin zou gaan.

ayla

ayla

08-02-2011 om 08:55

Bedankt

Ik zat me gewoon af te vragen of het niet te koud is voor de efteling, je moet toch telkens wachten en die kinderen verkillen toch wel snel. Vic, dochter is al in de efteling geweest, de laatste keer afgelopen zomer toen ze net 6 was. Het merendeel van de attracties mocht ze toen in, de grote achtbanen zoals vogelrock en de python niet maar daar had ze ook niet echt behoefte aan. Echt goedkoop is het trouwens niet, 1 overnachting met 2 dagen entree 192 euro.

Misschien 2 dagen Amsterdam met nemo, anne frankhuis etc

Ilva

Ilva

08-02-2011 om 12:11

Efteling

Wij gaan meestal begin april naar de efteling (eerst weekend toen het nog dicht ging) en dan is het niet zo druk en ja, wel wat kouder maar niet heel erg. Wel winterjassen maar niet de heledag dicht. Wachten duurt niet lang en zeker als je door de weeks zou gaan dan kan je helemaal zo doorlopen.
Maar Leiden is inderdaad ook geweldig. Of het spoorwegmuseum in Utrecht. Geweldig!

Henriette123

Henriette123

08-02-2011 om 12:31

Anne frankhuis

Het AnneFrank Huis is best heftig voor een 6 jarige; juist als je kind en doordenkertje is. Ga je toch, dan is het handig om te reserveren, scholen gaan namelijk voor. Het is er bijna altijd druk. Andere mogelijkheden pont over het IJ(gratis) rondvaartboten, artis, tram en metrorijden, bloemenmarkt, Het joods museum heeft ook een kinderafdeling.

ayla

ayla

08-02-2011 om 13:13

Was al twijfelgeval

vond het anne frankhuis al een twijfelgeval, ze weet wat de WOII is en wat er gebeurt maar het in het echt zien is natuurlijk een tweede. Maar Nemo staat ook hoog op het lijstje, Artis niet,ze is geen dierentuin kind.

Leiden is trouwens ook wel erg leuk

Krin

Krin

09-02-2011 om 09:38

Leiden en corpus

Corpus noemt zichzelf geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar, al weet ik niet waarom (veel klimwerk, hier en daar tamelijk overdonderend, denk ik).
Dat Leiden leuk is, kan ik onderschrijven, en als je het over twee dagen kunt uitsmeren is Archeon in Alphen ad Rijn (op een kwartiertje rijden) ook nog een idee.

May

May

09-02-2011 om 11:37

Efteling is geweldig met kind van 6

Ben er net maandag voor het eerst geweest met zoon. Hij vond het GEWELDIG... het sprookjesbos, de carnaval, de droomvlucht en de pandadroom, veel verder zijn we niet gekomen, maar dat hoefte ook niet... Hij heeft de hele dag met een brede grijns op zijn gezicht gelopen 'mamma, wat is dit allemaal mooi gemaakt..'

jippa

jippa

09-02-2011 om 11:53

Corpus

Mijn dochter vond met 7 Corpus inderdaad overweldigend.

Slagharen

Onze dochter vond een een geweldige belevenis om daar in een Tipi te overnachten. Wijzelf vonden het zitten op de plastik tuinstoelen wat minder, en het feit dat je voor de douche en wc naar buiten moest. Dus het jaar daarna hebben we gekozen voor een huisje, en dat was erg leuk. Ons huisje lag zo'n beetje onder het reuzenrad.
Verder is Toverland in Sevenum (Limburg) ook een erg leuk park, en daar ben je niet zo afhankelijk van het weer. Door de week (buiten de schoolvakanties) is het er heel rustig, maar dan draaien sommige attracties wel om de beurt.
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, dus misschien zijn Slagharen en Toverland wel erg ver bij jou uit de buurt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.