Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ava

Ava

28-06-2019 om 14:35

Tsjechië

Wij denken er over om dit jaar met vakantie naar te gaan. Eventueel kunnen we Slowakije ook aan doen. Op het internet is alleen niet heel veel te vinden, op de high lights na, natuurlijk en daarom waag ik hier een poging. Als gezin, mijn man, twee pubers (13 en 14) houden we van stedentrips (hoewel ik wel graag wandel en als et even kan, at ook een smet het gezin wil doen),, cultuur, marktjes, tweede hands winkeltjes, Man en 1 kind zijn ook dol op snuffelen (maar lezen geen tsjechisch of duits).

Ik ben nog aan het kijken naar een goede gids.
Wie is al eens geweest en heeft tips, adviezen, leuke ervaring (of juist niet) die je met ons wilt delen?

Zeker

Ik ben verschillende keren in Tsjechie geweest, en met plezier. Maar ik heb lang niet alles gezien.

Praag is echt mooi. Tip: zoek via het toeristenburo waar ergens muziek gemaakt wordt die iedereen aanspreekt. Zo verdwaalde ik in een cafeetje, waar schitterende jazz gespeeld werd. Heel weinig bezoekers, dat wel. Maar goede muziek. En leuke speelgoedwinkels (rubik's cube-achtige spelletjes, eindeloos)

Andere stad die mij verrastte: cesky Krumlov.

Wat ik nog wilde bezoeken: Kutna Hora.

Bijzonder: wandelingen maken in het rotsachtige gebied van Kokinsko.

Tsjor

Kokorinkso

er zijn wat letters weggevallen, sorry, Tsjor

40er

40er

28-06-2019 om 18:30

Wij

Gaan dit jaar ook naar Tsjechië, naar Praag. Kutna Hora, ossuarium van Sedlec staat ook op het lijstje.
Paar jaar geleden Slovenië, Maribor. Ook heel mooi.

Paasei

Paasei

28-06-2019 om 21:53

Leuk!

Prima vakantieland, Tsjechie! Ik kan het Lipno meer aanraden, er zit een camping met een Nederlandse eigenaar (Frymburk) waar al meerdere forumleden zijn geweest. Er is ook een Landal park aan het meer trouwens. Vlakbij is het al genoemde Cesky Krumlov (Unesco stadje) maar ook de Oostenrijkse grens (Linz!).

Je had het over Slowakije; daar gaan wij dit jaar naar toe, in combinatie met Hongarije. We combineren het Tatra gebergte (Slowakije) met de Donau knie (bij Budapest, Visegrad en Estergom) en het Balatonmeer. Ideetje? Bratislava schijnt trouwens ook mooi te zijn.

Iemand noemde Slovenie; ook een aanrader. Als je houdt van de Oostenrijkse sfeer, maar dan goedkoper... Ljubliana en Maribor zijn prachtige steden.

margaretha

margaretha

28-06-2019 om 22:23

Theresienstad

vond ik indrukwekkend/ beklemmend. Deed mij meer dan Auswitch. Luister maar eens naar de muziek van Ilse Weber (oa. Lieder aus Theresienstad)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.