Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ans

Ans

31-03-2010 om 15:41

Tunesië

Mijn man wil graag 2 weken naar Tunesie op vakantie met kinderen van 8 en 6. Mijn collega's verklaren me voor gek en zijn bang voor aanslagen, berovingen en kidnappen. Mijn man wil een aantal dagen in een resort/hotel aan zee en daarna wat verder kijken. Heeft iemand dit weleens gedaan en hoe is het bevallen. Is het een aanrader met kinderen of niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

31-03-2010 om 18:26

Ha, ha, ha

ik moet er erg om lachen. Wij reizen al jaren met onze kinderen. Naar Syrie, naar Jordanië, door Griekenland. En zonder kinderen onder andere door Mali, Burkina Faso, Ghana, Vietnam, Indonesie, Thailand, Zimbabwe, Zambia etc. en ook wij hebben altijd de vreemdste dingen gehoord. Onze reactie was altijd hetzelfde. In alle landen wonen kinderen en onze kinderen zijn niet van suiker. Nu ben ik nog nooit in Tunesie geweest maar van aanslagen, berovingen en kidnappen heb ik niets gehoord. Kan prima hoor. Gewoon een hotel boeken en ter plaatse rondtrekken. Wij doen dat overal en er is nog nooit iets gebeurd. Tips: neem altijd twee mobiele telefoons mee mocht je in twee taxi's belanden en beide taxi's gaan een andere kant op dan is dat heel handig. Verder houdt eentje zich bezig met de kinderen en de bagage de ander regelt vervoer, hotel etc. Kinderen mogen geen ijs eten, geen salades eten en geen dieren aaien, geen ijsblokjes in drinken. Verder sandalen met sokken ivm hygiène op de grond maar misschien valt dat mee in Tunesië. En je moet vooral niet naar andere mensen luisteren. Mensen die in een all inclusive resort gaan zitten op de Dominicaanse republiek en dan geloven dat het buiten de hekken levensgevaarlijk is die kunnen zich er niets bij voorstellen dat jij een andere keuze maakt. Ach, wij zijn niet zo bang van aanleg. Jullie blijkbaar ook niet. En mocht Tunesie een stap te ver zijn. Je kan ook een paar dagen naar Parga gaan in Griekenland en daarvandaan het vaste land van Griekenland bekijken. De Zagoria dorpen en de meteora kloosters zijn prachtig. Of gaan eilandhoppen. Ook leuk.

reina

reina

31-03-2010 om 18:45

Doen

Zelf ben ik nooit in Tunesie geweest, maar mijn dochter was er 2 jaar geleden, ze hadden een hotel geboekt en zijn vandaar uit verder gaan trekken, o.a. een woestijntocht gemaakt. Ze zijn wel bestolen, maar juist bij het hotel in de buurt, in een toeristenplaats, nl toen ze op de eerste dag even naar gingen zwemmen , toen ze het water uit kwamen was hun tas met spullen weg (gelukkig geen kostbaarheden). Maar toen ze gingen rondtrekken hebben ze nergens last van gehad. laat je niet opjutten door allerlei verhalen, gewoon doen!

Caro

Caro

01-04-2010 om 00:24

Vraagje voor vlinder

He Vlinder.

Een vraagje voor jou, wij zijn van plan om volgend jaar te gaan island-hoppen in Griekenland (met kids uiteraard) Jij hebt dat blijkbaar eerder gedaan? Ik heb het zelf 18 jaar geleden gedaan in de cycladen. Toen was het zo dat op iedere bootterminal veel grieken stonden te wachten waar je een appartement, of hotel kon boeken. Is dat nog zo??? Of moet ik van te voren alles gaan uitzoeken en gaan regelen.

Onze voorkeur heeft het om op de "ongebonden" manier te gaan. Dus hopla boot boeken en wel zien of er slaapplaats is.

Ik hoor graag van je.

Groet Caro

p.s. Dom Republiek hebben wij ook backpackend gedaan, en niks levensgevaarlijk buiten de hekken!! Alhoewel de "resortgangers" die wij op de terugweg in het vliegtuig spraken ons enorm voor gek verklaarden.

vlinder72

vlinder72

01-04-2010 om 12:40

Caro

Ja dat is nog steeds zo. Maar dat is wel 4 jaar geleden. Maar er zal waarschijnlijk toch niet zoveel zijn verandert in een paar jaar tijd. Zelf nemen wij wel altijd de Lonely Planet mee. Om te weten waar wij ongeveer moeten zijn en soms ook waar vooral niet. Die touts bij veerhavens kunnen heel handig zijn maar soms ook mateloos irritant. En hou je bagage in de gaten. En je kinderen . Oh, en wij zijn backbpackend door Zambia gegaan en kwamen ook in wildparken. Nou daar dachten de mensen dan toch echt dat wij al minimaal 10 keer beroofd zouden zijn. Nou nee niets gebeurd zelfs niet op het busstation van Lusaka (en er zijn toch echt veiligere plekken op aarde).

Jesse_1

Jesse_1

01-04-2010 om 20:43

Toevallig...

... gaan wij in de meivakantie 9 dagen naar Tunesië.
Vooral om te relaxen, maar we gaan ook zeker rondkijken in Tunesië zelf (dus anders dan aan het strand of in het zwembad hangen . We hebben geboekt in een all-inclusive hotel, dus we kunnen kiezen of we in het hotel eten, of als we het hotel-eten zat zijn om ergens anders te eten.
Ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar denk er aan dat het midden in de zomer erg heet is, en dat je van tevoren vaccinaties moet halen (dus niet al te last-minute gaan - tenzij je allemaal al voldoende gevaccineerd bent).
Aanslagen e.d. ben ik niet bang voor. Het meest 'bang' ben ik voor het aangeklampt worden als toerist om dingen te kopen (dit hadden we destijds in Egyptië heel erg). En uiteraard erg opletten met rauwe groenten en onzuiver water. Risico op buiktyfus is aanwezig, en de vaccinatie hiertegen (pillen) schijnt voor kinderen niet zo fijn te zijn (dus doen we niet, want we gaan maar 9 dagen. Is aanbevolen bij verblijf langer dan 2 weken).
Veel plezier met de voorpret!
Jesse (nb kinderen zijn dan 10, 7 en 6).

Caro

Caro

02-04-2010 om 14:38

Vlinder

Bedankt voor je berichtje terug. Tuuuuuuuuurlijk gaat de lonely planet mee. Da's ongeveer het eerste wat je meeneemt als je gaat backpacken. Althans wij wel .
Ben verder al heerlijk aan het internetten over de cycladen. Waar wel en niet enzo. We willen wel relaxed, dus niet 10 eilanden in 14 dagen zeg maar.

Nu verder even on topic voor Ans. Ik zou het gewoon doen, en de gebruikelijke regels in acht nemen. Blijf alert, hou je bagage goed in de gaten. Vlak voor de terugreis alles opnieuw inpakken en daarna de bagage niet meer uit het oog verliezen. Eten daar waar de omloopsnelheid hoog is enz enz.

Veel plezier

Primavera

Primavera

02-04-2010 om 20:11

Als 20-jarige alleen door tunesië gereisd

Mijn eerste reactie is: huh, hebben ze het echt over Tunesië? Zo'n 15-20 jaar geleden ging familie (met kleine kinderen) van me vaak naar Tunesië op vakantie en omdat ik toen al in Italië woonde deed ik de reis en soms eerste/laatste overnachting in mijn eentje om ze te bereiken. Daardoor heb ik het land wat beter leren kennen, want in zo'n resort aan zee zit je eigenlijk in een afgesloten wereldje met toeristenprijzen voor alles (relatief duur).
Prima land en de kans om opgelicht of bestolen te worden is niet groter dan in welke West-europese plaats dan ook, eerder kleiner. De jonge mannen zijn wat kleverig als ze een loslopend meisje zien, maar dat gold vooral voor de zeer laag tot niet opgeleide mannelijke bevolking in kleine gehuchtjes buiten zo'n resort. Zodra ze scholing hadden gehad en ook een woordje Frans spraken wisten ze dat alleen lopende meisje buiten hun land een normaal geaccepteerd feit was wat fatsoenlijkheid betreft en heb ik hele leuke gesprekken kunnen voeren. Over het algemeen waren de Tunesiërs die ik ben tegengekomen juist erg vriendelijk en behulpzaam.
Je moest indertijd wel alles afdingen tot een derde/vierde van de prijs die ze oorspronkelijk vroegen tot taxiritten toe. We hebben vaak heerlijk gegeten buiten het resort voor ongeveer één twintigste wat je binnen zo'n resort betaald voor een maaltijd. Geen enkel probleem. Je moet alleen wel even uitkijken wat je precies besteld en hoe schoon de keuken is.
Verder natuurlijk zoals overal wel op je spullen letten, geen kostbaarheden laten slingeren en trap niet in de bekende wisseltruuk wanneer ze met z'n tweeën komen en één je afleid door te vragen om geld te wisselen en de ander het grootste biljet vliegensvlug bijna ongemerkt uit de open portemonnee trekt.
Veel dingen bleken veel beter te gaan na een kleine fooi. Het was indertijd de gewoonte om bijv. voor het kamermeisje aan het begin van je verblijf een fooi op het kussen achter te laten (dan wist ze zeker dat het voor haar is).
Mijn ervaringen zijn alweer van een behoorlijke tijd geleden dus ik weet niet hoe up-to-date die nog zijn. Maar kidnappen, berovingen en aanslagen lijkt me behoorlijk ver gezocht om bang voor te zijn.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.