Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mamsie

Mamsie

04-09-2018 om 13:37

Twee nachtjes alleen weg

Ik ga binnenkort twee nachtjes alleen weg. Donderdagmiddag vertrek en zaterdag weer naar huis. Heb alleen niet echt een idee wat te doen. Wil vooral lekker tot rust komen, niets hoeven, lekker lezen, lekker eten. Welnesshotel lijkt me erg leuk, maar vind ik te duur. Ik wil ongeveer €100 (maximaal €150) uitgeven aan verblijf. Heeft iemand een leuk idee of een goede tip?

Flavia

Flavia

04-09-2018 om 13:44

stay okay

ik heb regelmatig een prive kamer bij stay okay geboekt. Heerlijk relaxed, back to basics.

Ook kun je eens kijken naar bv een stacaravan bij roompot, die zijn ook niet zo duur.

Kaplablokje

Kaplablokje

04-09-2018 om 13:50

Callantsoog

Zelf word ik rustig van de zee, dus ik denk meteen aan het hotel in Callantsoog dat ik op deze site tegenkwam en dat naar verluidt niet zo duur zou zijn.

Milcham

Milcham

04-09-2018 om 19:24

Tiengemeten

Ga naar Tiengemeten. Slapen in de herberg, kan je ook lekker eten en heerlijk wandelen en uitwaaien.
Een van de eilanden is ook leuk, als je lid bent van de SVR kan je ook een boerderij huren en daar slapen. Niets stiller en rustiger dan dat.
Ikzelf zou kiezen voor veel natuur en weinig wifi.

Ik zou me doodvervelen.

In mijn eentje in een stacaravan van de Roompot...saaaai. Vooral met slecht weer.

Ik zou juist liever een gezellige stad bezoeken in mijn eentje. Lekker straatjes doorslenteren, museum bezoeken en lekker hapje eten.
Een hotel met lekker zwembad of een bubbelbad op de kamer zou ik dan ook nog wel willen.

Emmawee

Emmawee

05-09-2018 om 08:29

Verblijf

Gaat het alleen om het verblijf? Want het maakt ook uit of je zelf kookt of uit eten gaat.
En ga je al snel? Of heb je nog even de tijd? In de agenda van de postcodeloterij zit een bon voor Fletcher hotels, voor een overnachting van 29.90 (voor twee personen, maar dat is vast wel aan te paasen). Het aanvragen van de voucher duurt wel 3 weken, geloof ik. Wij zijn bij Fletcher Oisterwijk geweest (ligt mooi in een natuurgebied) en een keer in Wassenaar (ligt dichtbij museum Voorlinden.) De hotels van Fletcher zijn een beetje oubollig, vaak al heel oude hotels, maar ik vind dat juist erg charmant. Service en ontbijt zijn prima.
Maar geen zwembad ofzo.
En verder: waar je ook gaat, wat een heerlijk plan!! Veel plezier.

Emmawee

Emmawee

05-09-2018 om 08:46

Herstel

Ik ben meteen voor mezelf die code gaan opvragen het blijkt inmiddels anders te gaan. Je krijgt de code toegestuurd per mail en kunt meteen gaan boeken. Er geldt wel een toeslag van 10 euro in het weekend.

Kaplablokje

Kaplablokje

05-09-2018 om 08:46

Klinkt goed

Wassenaar! Strand, en duin voor mijn soort rust, én stad met musea bij de hand.

Alles in één.

Wassenaar klinkt goed, lekker uitwaaen, toch wat leven in de brouwerij en genoeg om te zien. En in een hotel, je lekker laten verwennen.
Maar dat moet Mamsie dan ook maar wat lijken

Kaplablokje

Kaplablokje

05-09-2018 om 10:04

Haarlem of Scheveningen.

james

james

05-09-2018 om 10:33

Ameland

Ik zou lekker naar Ameland gaan, naar hotel Zee van Tijd (Nes). Heerlijk ontbijt, goed eten en je bent er helemaal uit. Weet alleen niet of het binnen je budget past, daar heb ik nog niet naar gekeken.

Mamsie

Mamsie

05-09-2018 om 19:07

Leuke ideetjes zeg...

Dank voor het meedenken! Waddeneilanden lijken me heel erg leuk, maar vind ik te ver weg voor twee nachtjes. Dus dat bewaar ik voor een ander keertje...

Herberg Tiengemeten ziet er erg leuk uit, en van de tip om een Fletcher hotel te kiezen word ik ook blij. Die hotels zitten op allerlei leuke plekken...
Denk dat het één van deze twee opties wordt. Tenzij er nog een briljant idee voorbij komt natuurlijk 😊

filalu

filalu

06-09-2018 om 00:49

Kasteel Slangenburg

Als je tot rust wil komen is Kasteel Slangenburg misschien een idee.

Je eet daar met alle gasten 3 keer per dag mee. Kan ook koffie of thee mee drinken. Je terugtrekken om lekker te lezen. Wandelen of fietsen. Het kasteel en de omgeving zijn prachtig.

Natuurhuisje

Boek een natuurhuisje, kom je helemaal tot rust!

rode krullenbol

rode krullenbol

07-09-2018 om 21:40

Daar zeg je wat, Gingergirl

Her en der in Nederland zijn plaggenhutten te huur. Helemaal zonder moderne voorzieningen als elektriciteit. Dat betekent uiteraard: op tijd naar bed. Tenzij je je ogen wilt "verpesten" – ik citeer hier mijn moeder – door bij kaarslicht te blijven lezen. Helaas overstijgt hun huurprijs meestal wel jouw budget van 100 euro voor twee dagen/nachten.

Een waaghals zou wellicht overwegen zo'n ding te kraken. Goede kans echter dat die dingen daar goed tegen zijn beveiligd.

Ad Hombre

Ad Hombre

08-09-2018 om 16:45

Nee, een natuurhuisje is gewoon een luxe vakantiehuisje dat toevallig een beetje in het groen ligt.

Volgens mij is Tiengemeten leuk. Ik ben er wel eens overdag geweest, volgens mij is na de laatste boot het eiland nagenoeg verlaten.

Rode krullenbol

Een natuurhuisje is geen plaggenhut zonder electra hoor hihihi.
Kijk maar eens op de website.
Ik ga zelf in de herfstvak naar zo'n huisje ( met luxe keuken en badkamer en electra) en betaal 86 euro per nacht .

rode krullenbol

rode krullenbol

21-09-2018 om 16:04

Los daarvan!

De plaggenhut zou je, door de aanwezigheid van een zee aan beestjes, het ultieme natuurhuisje kunnen noemen. NB: het soort van ervaringen dat je daar opdoet, laat ik gaarne aan mensen die daarvan houden. Mijn behoefte aan 'consuminderen' kent zijn grenzen. Liever bezoek ik de natuurvriendenhuizen van het NIVON. Deze bieden het beste van beide werelden: het comfort van moderne voorzieningen en de natuur binnen handbereik. En dat tegen een zeer gunstige prijs-/kwaliteitsverhouding!

Rode krullenbol

Het was een tip aan mamsie, ieder zijn keus natuurlijk.

De huizen van Nivon zijn ten opzichte van de natuurhuisjes een stuk primitiever en vaak duurder. Dus als je het over consuminderen hebt zit je bij nivon inderdaad goed.

rode krullenbol

rode krullenbol

21-09-2018 om 16:38

Primitief?

De keukens van de natuurvriendenhuizen zijn over het algemeen van professioneel niveau. Voor een liefhebber van koken als ik bieden ze nu juist veel meer mogelijkheden dan een huis-tuin-en-keuken-keuken. Dat geldt al helemaal als je er met grotere groepen vertoeft.

Een belangrijk verschil met een natuurhuisje is het collectieve karakter van de natuurvriendenhuizen. Je deelt er de keukens en sanitaire voorzieningen met de andere gasten.

Idd leuk voor groepen

Die huizen zijn zeker erg geschikt voor als je met meerdere bent. En het delen van diverse voorzieningen zoals sanitair houdt niet iedereen van. Ik begreep dat de dame die deze topic startte ook echt 2 dagen/nachten op zichzelf wilde zijn, daarom mijn tip, de huizen van nivon zou ik dan niet kiezen.

Guppie

Guppie

02-11-2018 om 17:42

B & B.

Bed & Breakfast heb je in diverse prijsklassen. Eten kan in een restaurant maar je kan ook iets goedkoops nemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.