Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

abc

abc

28-09-2013 om 23:23

Utrecht

In de herfstvakantie willen we twee dagen naar Utrecht gaan. (3 vrouwen).
Wie heeft er tips? wat is leuk om te doen, leuke restaurantjes enz.
Hoop dat jullie ervaringen willen delen.

Koffiekop

Koffiekop

29-09-2013 om 09:14

euhm

Lekker het water op? De binnenstad en singel zijn leuk om in te kanoën of te roeien, maar ook richting Amelisweerd en dan daar lekker lunchen is hartstikke leuk. Mooi riviertje is dat.

http://www.rijnstroom.nl/

En verder de domtoren beklimmen, dat vind ik altijd zo leuk om te doen.

Er zijn ook een aantal musea de moeite waard. Ik ben een keer naar de sterrenwacht geweest, dat was echt leuk. En het was toen helaas bewolkt, dus we konden niet eens naar de sterren kijken. Maar het was toch de moeite waard.

En verder kan ik gerust twee dagen doorbrengen, alleen met winkelen in utrecht. Dan moet je niet naar hoog catharijne gaan, maar langs de grachten en naar de lijnmarkt en zo.

Oude binnenstad

Wat je zou kunnen doen is een stadswandeling, er is veel te zien, veel historie, oude gebouwen en leuke straatjes. http://www.gildeutrecht.nl/rondleidingen/16-stadswandelingen

Lekker lunchen kun je bij Carla's (Achter De Dom, op de hoek), of bij Barbeton, in de Korte Jansstraat. De lekkerste koffie drink je bij Brandmeesters, naast Barbeton. In die omgeving zitten ook leuke winkelstraatjes.

Er zijn ook genoeg kroegjes aan het Neude waar het goed toeven is.

Musea zijn er ook genoeg, Catharijne Convent, Nijntje museum, Speelklok tot Pierement enz.

Lekker eten kun je eigenlijk overal wel, er zijn aan de Oude Gracht diverse leuke eettentjes. Aan het einde van de Lijnmarkt zitten ook een paar leuke tentjes.

Avondje film/voorstelling? Louis Hartlooper Complex, ook in een leuk stukje Utrecht.

Jesse_1

Jesse_1

29-09-2013 om 23:07

Bijvoorbeeld

Voor de koffie: een appelbol eten bij Graaf Floris.
Als je ervan houdt: Eten bij Ouzeri To Steki. ik ken het nog van toen wij er kwamen en het nog Ouzeri Eleni was, maar laatst nog eens geweest en lekker & gezellig blijft het.
Verder natuurlijk langs de grachten wandelen en winkelen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.