Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

(overbezorgde)moeder

(overbezorgde)moeder

29-12-2008 om 19:44

Vakantie 1-ouder

Ik ben me aan het orienteren op een zomervakantie. Omdat moeder + 1 kind alleen zijn vroeg ik me af of iemand hier in 't forum ooit Club Med heeft gedaan en of het al dat geld wel waard is... Ik lees op vakantiereiswijzer zo veel negatieve reacties. En weer veel positieve berichten over Club Robinson (Arke).

Iemand een leuk idee? Mijn voorkeur zou uitgaan naar een vliegvakantie naar Italie (kust) of Corisca/sardinie.

Groeten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cirkel

Hoi hoi,
Ik heb afgelopen zomer een werkelijk geweldige vakantie-ervaring gehad met Cirkel. Ik boekte de alleenstaande ouder vakantie, met een kind (toen 3.5 jaar). Ik ben naar zuid-frankrijk geweest, maar ze hebben vele locaties, volgens mij ook in italie. Ik vond de relaxtheid en het sun&fun-programma voor de kinderen echt zo leuk! Dit jaar ga ik zeker weer, maar nu met een samengesteld gezin...
Volgens mij ook minder duur dan jouw opties...

amk

amk

29-12-2008 om 22:43

Cirkel, samsam,

en labyrinth zijn leuke organisaties die specifieke 1-oudervakanties aanbieden.
Ik ben zelf met Cirkel weggeweest en dat beviel heel goed.

Dit jaar ga ik iets heel anders doen, maar mocht dat onverhoopt niet door gaan (en die kans is zeer aanwezig) dan ga ik gelijk weer bij Cirkel kijken.

groet,
Angela

amk

amk

30-12-2008 om 21:31

Knurf (ot)

Het wordt echt toch zuid-Afrika.

Mega spannend toch wel, vandaag de inentingen gehaald. Ik heb een stijve arm, en dochterlief nergens last van.
Erg fijn bij een eerste schaatspoging van haar kant.

16 februari zitten we in het vliegtuig.

Heel veel plezier met jullie vakantie.

groetjes,
Angela

Sandra de Wolff

Sandra de Wolff

31-12-2008 om 14:11

Cirkel wel, labyrinth niet

Hoi Moeder

Wij zijn dit jaar met cirkel naar Corsica geweest. Erg leuk. Veel mensen gaan een week naar Corsica en een week naar toscane. Super leuke vakantie gehad. Is trouwens wel warm.

Paar jaar terug met labyrinth geweest. Is veel goedkoper maar ook veel minder goed. Tenten dicht op elkaar veel overboekingen, onvoldoende materiaal enz.

Vliegen is trouwens naar Pisa. Aantal mensen vlogen zelf met Ryaniar en hadden auto gehuurd in Italie.

Auto huren op Corsica is ook mogelijk.

Ps wel vroeg boeken want het zit snel vol.

Cirkel is super

Ik ben vorig jaar voor het eerst met Cirkel geweest en ik heb nog nooit zo'n leuke vakantie gehad. Alles was super georganiseerd, dochter had meteen vriendinnetjes en ik ook Het Sun&Fun programma was geweldig en de organisatie deed veel meer dan ik ervan had verwacht. Zo stuurden ze de ouders wel eens lekker naar de kroeg en pasten ze zelf op de kinderen. Of ze regelden een bus als we met de hele groep naar een markt in een andere plaats wilden. Helemaal geweldig.
Cirkel heeft ook bestemmingen met appartementen, hoewel niet echt veel. De vakantie heeft mij wel aardig wat geld gekost, maar het was iedere cent waard.

(overbezorgde)moeder

(overbezorgde)moeder

05-01-2009 om 19:43

Maar...

Ik heb na al deze enthousiaste berichten even de site bekeken maar het lijkt allemaal op kamperen (en daar ben ik echt niet van...!). Maar als ik Stoepkrijt lees zouden ze ook appartementen moeten hebben; alhoewel ik dat niet op de site zie (bellen maar even).
Wat mij een beetje tegenstond is dat je met z'n allen moet gaan koken. Kijk; aanspraak is prima naar in het "wij" gevoel 8 dgn lang (of langer) dat spreekt me niet zo aan. Ik wil kunnen deelnemen als kind/ik dat zo uitkomt en anders niet. Hoe hebben jullie dat gedaan?

En, nog 1: ex stelde voor om niet allebij naar het buitenland te gaan met kind; zou te veel zijn. Waarop ik opperde misschien de vakanties te laten aansluiten (zeg hij 8 dgn en ik dan weer 8 dgn op dezelfde locatie.
Iemand ooit gedaan? Bij nader inzien weet ik niet of ik hier nog achter sta; omdat ik dan alles met hem moet gaan afstemmen; maar ja, alles om en voor 't kind (doe ik met plezier hoor!).

Wat jullie?
Groets!

amk

amk

05-01-2009 om 20:43

Creuse

heb je de keuze voor een hotelconcept, je hoeft niet te koken. Harry wil je niet eens in zijn keuken hebben. Zelfs afruimen mag niet!, maar je mag dan wel weer even iets uit de keuken pakken omdat je bv een appel wilt schillen. Het voelt heel knus en thuiserig. Je moet wel zelf de laatste dag je bed afhalen en dagelijks opmaken als je daar behoefte aan hebt. Ik ben er nu 2x geweest. Bereidt je maar voor, kind wil altijd deelnemen. En jij af en toe niet. Dat kan. Ik heb vorig jaar helemaal niets van het ouder programma gedaan. Lekker hardgelopen en gelezen. Er blijkt wel altijd iets van een wij gevoel te ontstaan. Ook op het 1-ouderveld van de camping waar ik vorig jaar stond. Gewoon zelf geboekt, niets organisatie, maar toch zaten we regelmatig als ouders 's avonds bij elkaar. Erg gezellig maar erg ongedwongen. Ik vind het ook heerlijk om voor mijn tent een boekje te lezen.

groet,
Angela

Saartje

Saartje

05-01-2009 om 23:43

Tent op elba

Hoi moeder

Wij waren op Elba daar regent het zelden dus we hadden geen probleem met tent. Er werd 2 maal per week gekookt voor groep maar niets hoefde. Vrijheid blijheid.
Het enige waar ik me wel eens aan stoorde was het sun&fun team die de morgen begonnen met harde muziek en stomme dansjes. Maar ik moest er ook wel erg om lachen.

Appartementen

Appartementen zijn er bijvoorbeeld in Spanje. Vorig jaar zat ik ergens waar je op een lijst kon intekenen of je wel of geen zin had om mee te eten. Als je niet wilde: even goede vrienden. Maar dochter vond het fantastisch, zo met z'n allen aan tafel. We zijn ook wel eens uit eten geweest met een paar gezinnen en later zelfs met de hele groep.
Dat Sun&Fun team had bij ons ook dansjes en muziek. Dochter vond het super, stond elke dag even enthousiast mee te doen. En dan vind ik het ook al gauw wel best

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.