Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jenny

Jenny

20-08-2015 om 23:08

vakantie 2016


Jenny

Jenny

25-08-2015 om 08:40

Dank je

Goed om te weten Ginny. Lijkt me in elk geval een mooie omgeving.

Mijn collega zat aan de oostkant en zei wel dat het elke dag filerijden is daar. Maar ik zat dit jaar aan de Cote d'Azur en daarvan wordt dat ook gezegd, maar in de praktijk viel dat reuze mee en hebben we nauwelijks files gehad.

Ik ga verder zoeken. Een leuke agriturismo lijkt me ook wel wat.

Como meer ?

Wat luxe binnen budget en aan een geweldig meer.
Wij waren deze zomer op vakantie aan het Como meer en huurden een motorbootje waarmee we zowel in het noorden als naar het zuiden voerden ( even langs George Clooney). Aan het Comomeer zijn ook veel Nederlands sprekende kinderen.

Ik ken het park in de link niet, maar het ziet er wel ruim opgezet en mooi uit.

http://www.solemio.nl/bungalows/

Noet

Noet

25-08-2015 om 11:17

ok,

als het dan toch italie wordt, dan maak ik graag even reclame voor mijn oudcollega en haar gezin.
Zij hebben al een aantal jaar een agriturismo in Italie:

http://www.villapellegrino.com/

lisbeth

lisbeth

28-08-2015 om 08:36

Le Boucanet

een camping in de languedoc in frankrijk. Zijn wij jaren terug eens geweest. Het mooie is dat ze huisjes hebben die eigenlijk op het strand liggen. Geen huisjes voor je neus nee, direct uitzicht op de zee.Onze kinderen waren toen nog kleiner en ik kon gewoon bij mijn huisje zitten terwijl zij zandkastelen deden bouwen.
Ze zijn niet goedkoop en je moet op tijd zijn met boeken maar verder echt briljant.

lisbeth

lisbeth

28-08-2015 om 08:37

zelf

willen wij volgend jaar door engeland gaan reizen. Vanaf het zuiden tot bovenin bij Schotland.

Jenny

Jenny

28-08-2015 om 09:30

fijn!

Zoveel nieuwe tips. Heel blij mee en ik ga ze bekijken!

Le Boucanet had ik zelf ook gezien en ziet er echt top uit, zo'n strandhuisje. Op Zoover lees ik echter dat er vnl Fransen komen. Maakt mij niet uit, maar ik vind het voor de kinderen wel fijn als ze vriendjes kunnen maken. Komen er ook Nederlandse gezinnen?

lisbeth

lisbeth

28-08-2015 om 09:46

ja hoor

wij hebben toen echt wel nederlanders gezien.

Lucerna

Lucerna

28-08-2015 om 09:52

Nederlanders?

Hoezo? Vriendjes maken kan toch ook heel prima met niet-Nederlanders? (is mijn eigen ervaring en die van mijn kinderen)

Half a twin

Half a twin

28-08-2015 om 10:32

Andere Nederlandse kinderen of niet?

Mijn ervaring is dat mijn kinderen optrekken met Nederlandse kinderen als die er zijn, als er geen Nederlandse kinderen zijn maar wel Franse of Engelse dan trekken ze daar mee op, zelfs op de leeftijd van 5 a 6 jaar.
Of er op de vakantiebestemming Nederlandse kinderen zijn in de leeftijd van mijn kinderen is hier al jaren geen criterium meer. Dochter heeft al twee keer leuk contact gehad met een Engels meisje (ook na de vakantie nog mee gemaild). En zoon heeft Duitse en Franse vriendjes gehad.
Mailcontact van dochter verwaterde snel, haar basisschool Engels was ontoereikend om een echte briefwisseling in stand te houden. Maar voor de vakantie was het leuk. Zoon gebruikte gebarentaal en een enkel woord wat ik had voorgezegd. Kan je best voetballen of basketballen.

lisbeth

lisbeth

28-08-2015 om 11:00

nederlanders

wij willen juist zo min mogelijk nederlanders op vakantie
kinderen hebben hier afgelopen vakantie een hele dag met een engels gezin op het strand gespeeld. Ging prima.

Jenny

Jenny

28-08-2015 om 11:10

Eens!

Voor mij hoeft het niet. Voor mij hoeft deze manier van vakantievieren ook niet (op een vakantiepark). Wij waren van de verre (rond)reizen voor we kinderen hadden. Ook toen ze nog klein waren gingen we verder weg op vakantie. Maar nu zijn ze op een leeftijd dat ze vooral willen spelen en zwemmen en voor onze eigen vakantierust horen daar ook vriendjes bij. Anders moeten wij voor het animatieteam spelen. Over een paar jaar willen we wel weer verder weg.

Als je heel kleinschalig zit, moet je geluk hebben dat er vriendjes in de juist leeftijdscategorie zitten maar dan maakt taal niet uit. Zit je bijv. op een grotere locatie met alleen Franse kinderen, dan trekken die meer naar elkaar toe is onze ervaring.

Die vriendjes zijn voor ons ook uit eigen belang, zodat de kinderen zich makkelijker kunnen vermaken en wij een boek kunnen lezen. Ik zoek zeker geen Nederlandse enclave zoals Le Pommier, maar een paar Nederlandse vriendjes is wel leuk.

lisbeth

lisbeth

28-08-2015 om 12:05

Jenny

wij gaan volgend jaar voor het eerst een rondreis proberen met de kinderen. (Engeland dus wel niet heel ver) We doen wel al twee jaar minder toeristisch, dus geen campings en geen drukke gebieden. kinderen zijn nu 8 en 11. Ik moet zeggen dat het super gaat. Ze amuseren zich prima. Vooral oudste geeft hier de voorkeur aan. En wij zijn alleen maar blij. Was echt wel klaar met de campings en entertainment.

Jamie

Jamie

28-08-2015 om 12:26

wel eens met Jenny

Als je verreweg in de minderheid bent als Nederlander is het lastig aansluiten bij Franse kinderen. Die klieken dan logischerwijs vanwege de taal toch makkelijker.

Als je gewoon wil voetballen maakt het niet veel uit.

Lisbeth, #36 (ot)

Vergis je je niet in de afstanden tussen het Zuiden van Engeland en het noorden van Schotland?

Je geeft aan vroeger rondreizen gemaakt te hebben, zonder kinderen. Met kinderen en in een gebied waar heel veel te zien/ doen is, is andere koek. Dan zijn rustmomenten en het genieten van de activiteiten belangrijk. Moeie kinderen worden sjacherijnig of ziek.
De reis van Pitlorchie/ Loch Lomond naar Hull met een gewone auto, is al een hele dag rijden.

Wil je echt genieten van dit eiland, zou ik het minstens in tweeën splitsen.
De boot naar Hull is ook al een avontuur.
Op de website van burobritain staan leuke rondreizen.

Katniss

Katniss

28-08-2015 om 14:24

Rondreis

Ik vind het erg leuk om een rondreis te doen, maar doe het nooit meer met de kinderen. Vorig jaar hebben we dat geprobeerd en dat bleek een slecht plan met een ASS'er en eentje met ABCDE-achtige trekjes. Misschien dat het wel werkt als je twee keer een week ergens verblijft, zes verschillende bedden in twee weken bleek echt te veel.
En persoonlijk denk ik dat een rondreis over zo'n grote afstand in Engeland een beetje jammer is. Er is op iedere plek zoveel te zien en te doen, dat je makkelijk drie weken kunt verblijven en dan nog niet alles hebben gezien.

lisbeth

lisbeth

28-08-2015 om 15:42

Flanagan

dat is iets inderdaad wat we nog moeten uitzoeken.we hebben de neiging om nog al veel te willen.
wat we 100% zeker willen is starten in calais. paar dagen londen, HP studios (mijn dochter vergeeft me nooit als we dat niet doen) en dan richting westkust. wales liverpool en lake district. De vraag is of dat allemaal en hoeveel tijd je ervoor nodig hebt. Schotland moet desnoods in een aparte reis komen

Lisbeth; Idee van de tijd dat een rondreis je kan kosten

Vroeger met zijn tweeën naar Hull gevaren, volgende morgen naar de Bempton cliffs, puffin gezien, door naar ruïne van Scarborough met een kermis en graf van Brönte, daarna naar York, overnachten in b&b op boerderij. Volgende dag naar Skipton castle, rondleiding door bijzonder oud kasteel en waarom het zo moeilijk te verslaan was, daarna door langs Windermere naar Keswick, weer b&b. Daar rondrit en boottochtje en boezoek aan museum met oude auto's zoals batmobiel. Na 3 dagen richting Moffat, wandeling naar top grey mare tail, heel intensiet en leuk voor kinderen. Door naar b&b Jedburgh, bezoek aan Edinburgh. Paar dagen later weer lang Hadrian Wall naar Lancaster. De gevangenis ( met de heksen) is tegenwoordiggeopend voor toeristen. Langs Rochester met de oude muur en de leuke speciale winkels ( bows) zakten we via de westkust naar Snowdonia, bezoek aan koningklijke goudmijn! Aanrader. Door naar Tenby, kust Wales is gezellig maar je kan er niet overal bij. Via Bath en Cedar ( jacobs ladder en druipstenen grot) naar linpton up-and down. Door de natuurgebieden met de wilde pony's naar Exeter. B&b, bezoek aan Plymouth, Tintagel.
In totaal reisden we drie weken. We waren best moe zodat we Lands ends en Londen lieten voor het was. In Dover met hovercraft naar huis. We maakten een soort 8 vormige reis en deden hier 3 weken over. We sliepen in B&b we waren gelukkig maar met zijn tweeën anders hadden we meer tijd verloren in het vinden van een slaapplaats. Op de bonne fooi met een b&b boekje is spannend maar ook tijdrovend. En dan waren we zonder kinderen. Als we dit met de kinderen hadden gedaan waren we ruim 4 weken onderweg.

Jamie

Jamie

28-08-2015 om 17:25

Rondreis

Wij willen ook door de UK maar als we dat al doen gaat het ook in twee keer, het land is veel te mooi en groot om daar als Amerikanen door heen te sjezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.