Vakantie en uitjes

Vic
02-12-2011 om 15:59
Vakantie en budget
Ik ben al (of nu pas?) aan het rondkijken voor de vakantie van volgend jaar. Na een nogal verregende vakantie in Oostenrijk dit jaar, wil ik eigenlijk volgend jaar naar een warm land. Ik had bedacht dat ik het wel weer aan durf om met de kinderen (dan 13 en 7) te gaan vliegen, maar ligt het aan mij of zijn de vliegvakanties veel duurder geworden dan 5 jaar geleden? Met de auto naar Toscane o.i.d. zou ook een mogelijkheid zijn, maar 1400 km vind ik wel ver voor een week. En voor twee weken zit ik aan ongeveer dezelfde prijs als voor een week vliegvakantie (ca. 2200 voor reis en accommodatie).
Ik kom er nog even niet zo goed uit wat ik moet doen. Zouden jullie je kinderen laten meebeslissen over die afweging/keuze?

Moppeke
02-12-2011 om 16:55
Kan veel goedkoper hoor
Als je ook naar Frankrijk wilt dan zijn er ook voldoende mogelijkheden om een accomodatie te huren voor een redelijke prijs. Zoek eens in het archief, er zijn in het verleden al meerdere draadjes over geweest.
Een vliegvakantie voor 2200 met zijn drieen voor een week, daar zit je zo aan. Is in het hoogseizoen niet eens de hoofdprijs hoor.

Vic
02-12-2011 om 16:59
Moppeke
Ik wil iets kiezen uit het aanbod van Estivant, Cirkel of een andere aanbieder van eenoudergezinsreizen. En dan niet in een tent maar een stacaravan/bungalow of hotel. Verder ben ik niet veeleisend

Tinus_p
03-12-2011 om 17:57
Hmm
Houd er wel rekening mee, dat je ook anders op vakantie gaat, als je gaat vliegen naar een warm land (iha met hotel), in vergelijking met een stacaravan. Dat is verder niet beter of slechter, maar anders, en een kwestie van smaak. Hou er ook rekening mee, dat je zonder auto (vlieg/busreis) ter plekke ook minder mobiel bent -dat is voor sommige bestemmingen echt een nadeel (mn frankrijk, in mijn ervaring).
Vic:
"Zouden jullie je kinderen laten meebeslissen over die afweging/keuze?"
Ik zou gaan voor 'inspraak'. Je houdt serieus rekening met wat ze willen, maar JIJ beslist.

Vic
04-12-2011 om 10:59
Daar zit wel wat in
Mijn laatste vliegvakantie was een beetje 'mislukt' omdat ik toen twee weken op een strandcamping in Spanje in the middle of nowhere zat. Niet goed over nagedacht dat je met een 1,5-jarige op het strand niet echt ontspannen zit, en de laatste week ook niet echt strandweer (storm). Toen heb ik echt mijn tijd uitgezeten, want met een geboekte terugvlucht kun je ook niet beslissen om eerder terug te gaan. En er werden natuurlijk wel excursies georganiseerd, maar dat is ook niet handig met een dreumes.
Gelukkig is jongste bijna 7, dus die kan ook gewoon zelfstandig 'los' op een camping. Al met al neig ik toch wel naar een autovakantie, en liefst wel 2 weken. Met een vliegvakantie gaat er al 1000 euro naar de tickets, en dat is toch best veel geld.

Tinus_p
04-12-2011 om 21:12
Geen auto
Joyeux:
"Aangezien Vic met Estivant, Cirkel of Labyrinth wil, is dat geen probleem. Er worden namelijk altijd veel activiteiten en uitjes georganiseerd vanuit de camping dus je hebt niet perse een eigen auto nodig. En je kunt altijd nog een auto huren voor een dagje."
Mn in Frankrijk heb ikzelf gezien dat het toch echt beperkend is. Er is (bijna) niets in de buurt, boodschappen doen moet met de auto (campingwinkel vaak heel klein assortiment), excursies/uitjes zijn vaak met eigen auto (autolozen liften mee.....)

Vic
04-12-2011 om 22:48
Auto
Ik denk dat we toch met de auto gaan. Zelf tickets regelen vind ik dan weer teveel gedoe (suf, maar goed) en ik vind het ook wel fijn om ter plaatse een auto te hebben. Ik ben er nooit zo goed in om anderen te vragen om te mogen mee rijden. Zo'n eind rijden vind ik ook geen feestje, maar dat doe ik dan wel in twee keer.

Vic
05-12-2011 om 20:45
Vluchten
Ik sprak op school iemand die naar Italië gaat vliegtickets heeft voor 100 euro p.p. Daarbij een huurauto voor 300 euro en je bent zomaar goedkoper uit dan zelf rijden met overnachting. Nu heb ik gezocht op vluchten naar Verona, maar de goedkoopste komen op ruim 500 euro voor 3 personen. Weten jullie nog een goede site voor goedkope tickets?

Shonagh
06-12-2011 om 00:12
Vic
Er zijn wat websites zoals vliegtickets.nl, www.lowcostairlines.nl, goedkopevluchten.nl, www.vliegwinkel.nl, (google op goedkope vluchten) maar je kunt ook naar de website van het vliegveld van Verona gaan en kijken welke maatschappijen daarop vliegen en vandaar gaan zoeken.

Mover
06-12-2011 om 07:58
Goedkoop vliegen
Of je goedkoop in Verona kan komen hangt ook af of je bijvoorbeeld via andere vliegvelden dan schiphol kan vertrekken. Vliegen vanaf Belgie, Duitsland kan soms veel schelen. Een week -volwassen tarief- in juli kan al vanaf 117 euro (incl. tax). Ik wil je best helpen zoeken maar dan moet je even wat meer gegevens mailen.
Het goedkoopst is het sowieso altijd rechtstreeks bij de luchtvaarmaatschappij direct te boeken (recent onderzoek consumentenbond), ipv via een van de genoemde websites. Maar die zijn wel handig om in een klap dingen te vergelijken.

Vic
06-12-2011 om 16:25
Denk niet dat het lukt
Ik heb ook gekeken bij cheaptickets.nl. Dan zit ik ook rond de 550 euro. Ik heb gezocht op heen op 31/07 en terug 14/08. Eventueel wil ik wel vanaf Rotterdam The Hague Airport vertrekken, maar niet verder weg.

Tinus_p
06-12-2011 om 19:23
Vakantetijd
Vic:
"Ik heb gezocht op heen op 31/07 en terug 14/08. "
Tsja, dat is dan ook vakantietijd. In de herfstvakantie was t ook niet speciala goedkoop :-S

Shonagh
06-12-2011 om 20:18
Dat begrijp ik niet vic
Je wilt wel 1400 km rijden, maar niet een paar uurtjes naar een ander vliegveld ?

Vic
06-12-2011 om 20:34
Ruim 500 euro
Dat vind ik te duur. Aan benzine en tol ben ik rond de 300 euro kwijt. Plus 2 overnachtingen a 100 euro, is samen ook 500 euro, maar dan heb ik wel een auto bij me. Als ik ga vliegen spaar ik de hotelovernachtingen uit, maar wil ik wel een huurauto. Ik zie me nog niet met mijn hele handel in een trein stappen, en een taxi kost bijna net zoveel als een huurauto. Gut, het lijkt net of ik loop te zeuren

Vic
06-12-2011 om 20:40
Shonagh
Ik ben van het gemak. Als ik 300 km moet rijden naar een ander vliegveld, heb ik twee keer het gedoe. Dan moet ik daar parkeren, want ik ga natuurlijk niemand vinden om me 'even' naar het vliegveld te brengen.

dirksmama
07-12-2011 om 02:19
Trein
gewoon met de trein of bus naar het vliegveld. Hoef je niet te parkeren.
Zestienhoven is een stuk prettiger dan Schiphol. Ik kwam vanavond aan, uur na landen lagen de kinderen al in bed. Op Schiphol ben je dan nog steeds bezig met je vierdaagse wandeling van d58 naar de koffers.
Overigens, a.'s. Zaterdag kost enkeltje Milaan maar 19 euro.

Vic
07-12-2011 om 10:15
Zestienhoven
Dat is toch Rotterdam Airport? Dat is voor mij niet veel verder dan Schiphol. Er vertrekt alleen maar een beperkt aantal vluchten en niet naar waar ik heen moet.

Vic
07-12-2011 om 10:29
Joyeux
Ik vind het rijden niet zo leuk, maar als ik het in mijn eigen tempo doe met voldoende pauzes is het wel te doen. In ieder geval niet zo erg dat ik veel meer wil uitgeven om dan te vliegen, wat natuurlijk in het hoogseizoen ook een gedoe is met 2,5 uur van tevoren inchecken enzo.
Heb jij voor volgend jaar ook bij Estivant geboekt?

Vic
07-12-2011 om 10:57
Leuk zeg!
Dat ziet er inderdaad geweldig uit! Jammer dat ze daar geen caravans hebben, want een tent is voor mij net een brug te ver.

Lis@
08-12-2011 om 14:30
Klm
Maar Vic, voor 100 e pp vlieg je van Amsterdam naar Milaan. periode 21/7 > 28/7. Ik weet niet precies welke datum je wilt gaan?
Afstand naar het Gardameer vanaf Milaan is 165 km, dus prima te doen.

Lis@
08-12-2011 om 14:36
Nog een vraagje?
Wil je persee naar Italie? Wat ik altijd doe is een ongeveer datum bepalen en dan op zoek naar tickets met nog bestemming onbekend
Er zijn zoveel warme leuke bestemmingen! Corsica? Sardinie? Spanje? Zuid-Frankrijk?
welke datum heb je op het oog en ben je ook daarin wat flexibel, dan wil ik wel even meezoeken met je

Vic
10-12-2011 om 13:39
Wat opties openhouden
Mijn oudste wil eigenlijk liever naar een cottage in Engeland of Schotland en ze wil in ieder geval geen verplichte bivak met Estivant. Op zich trekt Schotland mij wel, maar ik zie op tegen de bootovertocht, het links rijden en het gebrek aan animatie. Hmmm klinkt als een no go dus. Maar even dubben hoeveel invloed dochters verzet heeft (ze hoefde van mij al nooit verplicht op bivak trouwens). Ik moet sowieso afwachten tot mijn vakantieplanning door ex is goedgekeurd. Hij vond me belachelijk vroeg, normaal begin ik in januari en dat vindt hij al vroeg

Vera*
10-12-2011 om 17:01
Je plant een gezinsvakantie in Engeland en je dochter gaat een week met jou en zusje mee en een week op kamp tussen de tieners waar ze heel gezellig mag kletsen in het Engels .
Dat hebben wij afgelopen zomer gedaan. De laatste week waren de kinderen allebei op kamp en hebben zich daar prima vermaakt.
Links rijden gaat vanzelf, op een rotonde kún je gewoon niet verkeerd afslaan.

Vic
10-12-2011 om 20:21
Oh nee
Oh getsie, helemaal vergeten dat ik naar de zon wilde na alle regen afgelopen zomer ;-( Ik heb ook al gekeken naar campings met veel vertier in Normandië. Daar wil ik al jaren een keer heen, en het is lekker dichtbij. Maarja, schijnt de zon daar wel?

wil40
11-12-2011 om 09:58
Normandië
Normandië kan erg wisselen qua weer. Ook daar is het afwachten of je mooi weer hebt, zeker geen garantie. Voor meer kansen op zon moet je toch verder zakken naar Zuid-Fr.
Op Zoover kan je ook per streek de info over het weer zien.Hoeveel zon-en regenkansen zeg maar.

Vic
15-12-2011 om 12:13
Cirkel
Klopt het dat Cirkel dit jaar alleen maar tentvakanties heeft, of zoek ik niet goed?
Overigens wordt momenteel de optie 'weekje vliegen naar de zon' weer wat aantrekkelijker. Dat is toch ook erg, dat je stemming per dag zo kan veranderen?! Volgens mij ben ik aan vakantie toe

Vic
15-12-2011 om 17:36
Vroeger wel
Ik ben met Cirkel meerdere keren naar Frankrijk en Spanje geweest, in een stacaravan of appartement. Ook Creuse zat vroeger bij Cirkel.