Vakantie en uitjes

maan.
22-05-2011 om 09:24
Vakantie en huishoudelijke apparaten
de afgelopen jaren hadden wij in ons vakantiehuisje een vaatwasser; nou dat ding stonk en ik heb hem niet willen gebruiken. vakantievaatje ging probleemloos op de hand. Idem met het koffieapparaat.. soms zitten daar echt smerige dingen tussen dus een filtertje en heerlijke koffie. Magnetron staat er ook tegenwoordig altijd maar die gebruik ik dus nooit want ik heb geen idee wat ik met een magnetron moet doen.
Ik gebruik die dingen dus eigenlijk niet; ben ik daar nou de enige in? of vinden jullie die vaatwasser ook zo stinken (of hoort dat gewoon?)
Volgende vakantie hebben we een wasmachine.. tja zit bij de inventaris.. en nu zit ik te denken dan zou ik niet zoveel handdoeken mee hoeven te nemen.. maar ja mijn man riep al meteen jij gaat dat ding toch niet gebruiken want dat ding stinkt en het is vast geen miele (hoezo verwend?).

Chippie
22-05-2011 om 10:44
Tja
Neem jij je egen matra mee naar een hotel. Ik moet er niet aan denken wat daar allemaal mee gebeurd. Als de vaatwasser stinkt dan zou i hem een leeg rondje laten draaien. Magnetron zou ik gebruiken net als in huis. Koffie drink ik niet, maar het moet wel schoon zijn. Idem me koelkast. Als koelkast niet brandschoon is, schroom ik niet om naar receptie te gaan en aan te geven dat de koelkast niet schoon is. Kinderbedje neem ik wel altijd mee omdat ik é´n keer heb meegemakt dat die in de muffe, vochtige berging stond n er blijkaar ook en hond in gevibakkeerd had (Centerparcs, nooit weer CP dus). Maar we gingen vaak met Eurocamp en dan was alles zo ontzettend schoon. Op wintersport hadden wi een kleine wasmachine, en ik vond het reuzehandig. Iedere avond een wit wasje (thermoshirts, handdoeken, t/shirts) of een gekleurd wasje (skisokken, zwemgoed, badlakens, ondergoed). Heerlijk om iedere dag gewoon een nieuwe handdoek te kunnen pakken (waren wel aanwezig in huisje), niet een hele vakantie doen met 1 badlaken en verlost te zijn van skisokken/ en thermoshirthandwasjes... En aan een wasmachine kan weinig vies zijn toch

Aagje Helderder
22-05-2011 om 11:05
Herken ik niet
De titel zegt het al, ik herken jouw verhaal niet. Wij hebben verschillende huisjes en appartementen gehad met vaatwasser, magnetron en wasmachine (nooit allemaal tegelijk trouwens) en met die apparaten was nooit iets mis. Idd wel eens dat er iets anders echt niet goed was, maar dan sta ik gauw bij de receptie om dat te melden. En een campingbed mee nemen als er een beschikbaar is doe ik ook niet, als ik de problemen zou hebben die Chippie omschrijft, zou ik net zo lang zeuren tot er een goede oplossing zou komen.
Wat betreft die (af)wasmachine en het stinken: net wat Chippie zegt, laat het ding bij twijfel een rondje leeg draaien. Maar bovenal: bedenk dat je niet thuis bent. De dingen zullen anders ruiken, maar anders is niet hetzelfde als verkeerd.
Aagje

rodebeuk
22-05-2011 om 12:18
Herken het wel
..maar niet omdat het vies is. Meer omdat we het thuis ook niet gebruiken (koffiezetapparaat) of omdat ik het op vakantie niet wenselijk vind (TV en DVD haalde ik vaak weg en zette ze op een veilige plek tot het eind van ons verblijf).
Filterkoffie met de hand is idd de beste vervanger van lekkere thuiskoffie.
Kinderbedjes hebben we vaak verbouwd, met extra kussens van de bank of met een stapel dikke handdoeken van thuis. Dat vond ik vaak baggerdingen, heel hard en zweterig.
Oh wat fijn dat jongste nu bijna zes is en we weer gewoon ons ding kunnen doen... straks o.a. een week in een sterrenhotel op 1900 meter hoogte in de bergen met iedere avond 5-gangenmenu... hmmm... voorpret!

Rembrand
22-05-2011 om 15:19
Poe hé.
Daarom vind ik het zo fijn om met mijn eigen kampeermiddel op vakantie te gaan
Maar als ik dan in een huisje zou zitten maak ik me daar echt niet druk over. Als je het koffieapparaat en de vaatwasser vies vind stop je de losse onderdelen van het koffieapparaat in de vaatwasser en laat hem heet draaien
Wasmachine idem dito. Je hoeft er toch niet van te eten ?
Groetjes M.

Vic
22-05-2011 om 15:24
Eten
"Je hoeft er toch niet van te eten ?"
Ik was in vakantiehuisjes altijd wel borden en glazen af voordat ik ze ga gebruiken. De vaatwasser vind ik geen probleem, die wast af met heet water dus daar vertrouw ik wel op. Koffiezetapparaten vind je zelden in vakantiehuisjes. Meestal ligt er zo'n opgiethouder, en ik neem altijd mijn eigen koffiefilters en koffie mee.

dirksmama
23-05-2011 om 11:57
Housekeeping
Over alles wat niet schoon is, of dat nou koelkast, machine, apparaat of matras is bel ik housekeeping.
Ik heb betaald voor een schone vakantie hoor, dus als het niet OK is komen ze het maar oplossen!
Wasmachine vind ik wel ideaal zeg! Ik zou 'm eerst denk ik een rondje leeg op 90 graden laten draaien, dan is ie wel schoon. Idem doe ik trouwens met vaatmachines, die geen eerst een keertje op de hoogste stand. Effe pasteuriseren.