Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vakantie met dochter van 13

Hallo allemaal,

Voor de eerste keer ga ik alleen op vakantie met mijn meisje van 13. Ik heb totaal gene idee wat te doen met haar. Camperen in Nederland vinden we beide echt niet leuk, max 500 km rijden kan ik aan en vliegen is te duur.
Bovendien bij wat ik ook kies, ze zal zich snel met mij vervelen, wil graag haar eigen ding doen met leeftijdgenootjes natuurlijk.
Ik heb nogal een lastig eisen pakketje dus..
Iemand enig idee of tips waar ik mij op kan orienteren?
Ik vind het naturlijk erg belangrijk dat zij het ook erg leuk heeft, voor mij is het dan al snel goed
Boek, glaasje wijn en een vrolijk kind haha...

Alles is welkom, waarvoor dank alvast
Groetjes Pria

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Budget?

Wat is jullie budget dan ongeveer? Met Interbus kun je bijv. voor niet heel veel geld naar Zuid-Frankrijk. (Argeles sur mer is leuk én je hoeft daar geen auto te hebben: er rijdt een soort "treintje") Dan zou je zelf een camping vanuit Nederland kunnen boeken, en ben je minder geld kwijt dan wanneer je dat via een organisatie zou doen.

Gr. Poezie.

Vic

Vic

02-01-2011 om 22:35

Estivant of cirkel

Ik ben nu een aantal keren op vakantie geweest met Cirkel en ga dit jaar boeken bij Estivant (eenoudervakanties). Groot voordeel vind ik dat je dan zelf ook nog vakantie hebt, en ook met andere volwassenen contact hebt. Ik zoek dan meestal ook nog een locatie waar voor je gekookt wordt, zodat ik echt een week helemaal niets hoef te doen De kinderen vinden het ook geweldig. Er worden leuke activiteiten georganiseerd (afhankelijk van de locatie voor 4-18 jaar), en ze hebben snel aansluiting bij de andere kinderen.

MM.

MM.

02-01-2011 om 23:58

Vliegen te duur?

Afgelopen zomervakantie was ik met twee volwassenen en een kind voor iets meer dan honderd euro totaal op en neer naar Italië met Ryanair. Dat scheelde een dikke 2000 autokilometers, ga maar na wat je dat scheelt in tijd, geld en gemak: de huurauto (met korting geboekt samen met de vlucht) stond klaar op de luchthaven, daarna nog een uurtje of twee gereden naar de camping.
Vanaf vliegveld Weeze kun je naar tientallen bestemmingen in heel Europa.

MM

Danielle1971

Danielle1971

03-01-2011 om 16:46

Vriendinnetje mee?

Hoi Pria,

Ga je bewust met haar alleen op vakantie? Als het meer noodgedwongen is, dan kun je ook overwegen een vriendinnetje mee te nemen. Mijn ervaring is dat ze zich dan altijd wel vermaken. Dochter van 14 is afgelopen zomer ook 1 week bij een vriendin op de camping geweest en heeft zich prima vermaakt. De rest van de vakantie was ze gewoon bij ons en de rest van ons gezin en heeft binnen 2 dagen al nieuwe vrienden gemaakt op de camping. Ik raad je wel aan om te gaan kamperen, dan maken kindere sowieso veel makkelijker contact.

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.