Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vakantie met puber maar waarheen?

Hopelijk hebben jullie nog wat leuke ideeën, want ik weet even niet waar te beginnen met zoeken.

Ik zou graag in augustus een weekje met mijn dochter van 17 op vakantie gaan, maar ik weet echt even niet waar te beginnen met zoeken. Zelf vind ik zon wel fijn, maar het is niet noodzakelijk. Ik weet dat het slecht is, maar we vinden het niet erg om te vliegen, maar een autovakantie zou ook een optie zijn.

In het verleden zijn we wel eens naar Tenerife geweest. Dochter vond het daar leuk, fijn klimaat, maar bijvoorbeeld ook lekker shoppen. Liefst bij de grotere ketens, dus juist geen kleinschalige vakantie voor ons, maar wel wat anders dan Tenerife.

Het reisbureau raadt bijvoorbeeld Ibiza aan, maar dan denk ik juist aan echte uitgaansvakanties en dat doe ik eigenlijk nooit. 

Dochter zelf hoort van veel vriendinnen over Kroatië. Ben nog nooit in die buurt geweest. Haar vriendinnen schijnen vooral naar campings in Istrie te gaan. Normaal ben ik geen camping iemand, maar volgens mij zijn er ook wel wat luxere campings, dus zou kunnen, maar waar vermaakt zich en puber van 17 zich dan nog een beetje alleen met haar moeder en waar kan ik zelf ook nog iets doen?

Andere landen zijn ook zeker een optie, maar dan ook graag ideeen welke kant.

Zie het topic van Brave Hendrik; hij vraagt nagenoeg hetzelfde. Misschien staan er tips voor je bij.

MIjn tip: zoek in ieder geval een ocatie waar ze leeftijdsgenootjes vindt. Ibiza is erg leuk, Kreta ook. Campings in Kroatie of aan de middellandse zee.

Anoniemst

Anoniemst

29-05-2023 om 19:19 Topicstarter

Bedankt, zag dat hij net na mij een vergelijkbaar berichtje plaatste, maar kan helaas niet veel met dat topic. Dochter hier wil juist graag mee en we willen echt samen dingen doen. Wij willen juist geen culturele uitstapjes enzo. Normaal was het vaak veel zwemmen, maar dochter is vorig jaar in de vakantie bijna verdronken en dat heeft nogal een trauma opgeleverd. Alleen maar lekker zwemmen gaat hem dus niet meer worden, dus moeten ook wel andere dingen kunnen doen, zoals shoppen. 
Wat ik ook al schreef, bij Ibiza denk ik aan een uitgaangseiland, maar ze zullen vast ook andere plaatsen hebben. Zoek dus vooral ervaringen van leuke plaatsen, leuke hotels of luxere campings. Helaas heb ik veel last van wagenziekte, dus veel uitstapjes met een auto gaan het niet worden.

Je zou ook kunnen denken aan een stad bij de kust. Zoals Allicante, Barcelona etc. Dan kan je lekker shoppen, terrasjes pakken maar ook een dagje strand. En dan hoef je ook niet auto te rijden, maar kan je veel meer lopend af.

Anoniemst schreef op 29-05-2023 om 19:19:

Bedankt, zag dat hij net na mij een vergelijkbaar berichtje plaatste, maar kan helaas niet veel met dat topic. Dochter hier wil juist graag mee en we willen echt samen dingen doen. Wij willen juist geen culturele uitstapjes enzo. Normaal was het vaak veel zwemmen, maar dochter is vorig jaar in de vakantie bijna verdronken en dat heeft nogal een trauma opgeleverd. Alleen maar lekker zwemmen gaat hem dus niet meer worden, dus moeten ook wel andere dingen kunnen doen, zoals shoppen.
Wat ik ook al schreef, bij Ibiza denk ik aan een uitgaangseiland, maar ze zullen vast ook andere plaatsen hebben. Zoek dus vooral ervaringen van leuke plaatsen, leuke hotels of luxere campings. Helaas heb ik veel last van wagenziekte, dus veel uitstapjes met een auto gaan het niet worden.

Ibiza is echt niet alleen uitgaan, Kreta ook niet juist een goede mix van van alles. Aan de middelandse zee zijn veel mooie campings en veel mogelijkheden om te shoppen. Italie idem.

Hoe deed je het voorheen met je wagenziekte als je op vakantie ging? De kans dat alles op loopafstand zit in natuurlijk klein. 

veel griekse eilanden zijn ook erg leuk trouwens.

Anoniemst

Anoniemst

29-05-2023 om 21:05 Topicstarter

We hebben door de toeslagenaffaire eerst heel lang in de financiële ellende gezeten en toen gingen we nooit naar het buitenland. Toen we het weer wat ruimer kregen, had ik eerst nog geen rijbewijs en toen had ik nog met 3 kinderen te maken. 
We zijn eerst een paar keer naar Lanzarote geweest, maar daar kwamen we eigenlijk bijna niet uit het plaatsje waar we zaten en deden we bijna alles lopend. Daarna een paar jaar naar Tenerife. Zochten we ook nog en plaats waar genoeg te doen was en een paar excursies. Met een taxi ofzo ging het dan nog wel, maar niet met zo’n bus die om de twee minuten moet stoppen. Tenerife had wel alles wat de kinderen zochten, maar ik ben er wel een beetje uitgekeken.

Nog een keer naar Kaapverdië geweest. Daar vooral op het resort geweest en een paar excursies. Zoiets zou voor dit jaar te rustig zijn, aangezien puber dus nu niet meer echt met plezier gaat zwemmen.

Redelijk recent mijn rijbewijs gehaald en toen zijn we naar Denemarken gereden. Eerste autovakantie en dat ging eigenlijk wel. Vooral rechte wegen waar je lekker door kon rijden, daar heb ik niet veel problemen mee. Wordt vooral wagenziek als het steeds remmen en weer gas geven is of op van die kronkelige bergweggetjes.

Laatste vakantie was een paar dagen Dubai. Was eigenlijk perfect met dochter. Toen was ik ook met haar alleen en dat was een fijne mix van shoppen en strand. Voordeel voor mij was dat de snelweg daar dwars door de stad ding en we dus ook niets steeds stil stonden. Maarja, dat is wel heel erg heet in de zomer.

Barcelona zijn we vorig jaar met de formule 1 geweest, ook een voetbalwedstrijd meegepakt en wezen winkelen. Die kant heb ik nooit als echte vakantie gedaan, dus heb nu wel zitten denken aan plaatsjes in die buurt, maar wil echt niet in een jongerenplaatsje. Canarische eilanden liever niet meer. Griekenland klinkt leuk, maar welk eiland? Kroatië lijkt dochter ook erg leuk. Heb zelf ook al wel aan Italië zitten denken, ergens aan zee of aan een meer maar wel wat grotere plaatsen in de buurt. Ibiza dus ook, maar welke kant?

Zal vast een van de laatste vakanties met een kind worden, dus wil graag samen genieten.

Anoniemst

Anoniemst

29-05-2023 om 21:23 Topicstarter

Nu dus nog maar met 1 kind en dat is ook de reden dat ik niet te lang wil gaan, er blijft er een alleen thuis. Dus zoek vooral iets waar we er een week ofzo echt even uit zijn. Laatste paar keer best een luxe hotel gehad, zit zelf met een burn out, dus vond dat wel even fijn, maar dochter vindt een camping ook prima. Mijn voorkeur heeft dan wel een iets luxere camping met genoeg faciliteiten.

naar Wenen of Boedapest met de trein.
Met interrail door Engeland.

Anoniemst

Anoniemst

29-05-2023 om 21:54 Topicstarter

Ysenda schreef op 29-05-2023 om 21:37:

naar Wenen of Boedapest met de trein.
Met interrail door Engeland.

Bedankt voor de tip, maar dit jaar liever geen treinvakantie. Begrijp echt wel dat het beter is voor het milieu, al heb ik ook een elektrische auto, maar ik heb mijn rijbewijs nog geen 2 jaar. Tot die tijd deed ik bijna alles per trein en mede daardoor ervaar ik de trein nu even niet als ontspannend. Bovendien zit ik nu al ruim een jaar met een burn-out en ik zie het gewoon echt even niet zitten om steeds met koffers te slepen en me druk te maken over overstappen en dergelijke. 

Je ideeen ga ik zeker onthouden. Mijn dochters zijn vorig jaar nog op treinvakantie geweest en de oudste heeft het jaar ervoor ook een interrailvakantie gehad, dus we kunnen deze adviezen zeker gebruiken, maar ik zou nu gewoon even graag een keer bijtanken in de vakantie.

Ibiza heeft echt veel meer dan uitgaan te bieden. Een gigantische markt (hippiemarkt), enorm shoppen. Lekker lang tafelen. Zon, kort vliegen. Spa. Paardrijrit. Boottocht. Vriendin van mij ging met dochter naar Gran Canaria. Een ander naar een all inclusive sport resort in Turkije. Deden ze samen yogales en apart andere sporten. Ik ben zelf ook met de pubers naar Texel geweest. Ook heel geslaagd. Fietsen. Wandelen. Strand. Ook daar top zonsondergangen. Boottocht met zeehonden. Ecomare. Musea.  Markten. Den Burg is goed shoppen.

Er worden ook vakanties aangeboden voor families of juist alleenstaanden met pubers. Is dat niet iets? 

Anoniemst

Anoniemst

29-05-2023 om 22:04 Topicstarter

Anna Cara schreef op 29-05-2023 om 21:56:

Ibiza heeft echt veel meer dan uitgaan te bieden. Een gigantische markt (hippiemarkt), enorm shoppen. Lekker lang tafelen. Zon, kort vliegen. Spa. Paardrijrit. Boottocht. Vriendin van mij ging met dochter naar Gran Canaria. Een ander naar een all inclusive sport resort in Turkije. Deden ze samen yogales en apart andere sporten. Ik ben zelf ook met de pubers naar Texel geweest. Ook heel geslaagd. Fietsen. Wandelen. Strand. Ook daar top zonsondergangen. Boottocht met zeehonden. Ecomare. Musea. Markten. Den Burg is goed shoppen.

Er worden ook vakanties aangeboden voor families of juist alleenstaanden met pubers. Is dat niet iets?

Ook jij bedankt. Wil deze week graag een buitenlandse vakantie om er echt even uit te zijn. Heb voor een andere week een Nederlandse vakantie geboekt, maar dan ben ik toch vaak nog meer thuis nodig. 
Maakt het bij Ibiza uit aan welke kant van het eiland je zit? Reisbureau raadde en wat luxer hotel in Playa d’en Bossa aan, maar juist daar lees ik dat het uitgaansgebied is, of valt dat ook mee?


Alleenstaandenvakantie zie ik minder zitten. Voegt voor mij niet zoveel toe of anderen anderen ook alleenstaand zijn of niet en wil vooral gezellig met dochter weg.

Anoniemst

Anoniemst

03-06-2023 om 15:00 Topicstarter

Iemand toevallig nog ideeen? Ook ideeen buiten wat ik zelf noem zijn prima. Zit niet voor niets nog zo te twijfelen. 
Ibiza dus ook leuk om samen met dochter heen te gaan? Welke kant van het eiland zouden we dan moeten hebben?

De campings in Kroatië lijken voor nu af te vallen, maar zou Split een optie kunnen zijn? Lees dat daar een leuke boulevard is?

Ook de prijzen voor verdere vakanties vallen me mee, maar is iets als Curaçao leuk in de zomervakantie? Het eiland lijkt me fantastisch, maar wat voor een soort dingen zou je daar met een puberdochter kunnen doen? En is het het waard om dat eind te vliegen of zijn Europese eilanden eigenlijk minstens vergelijkbaar?

Of is bijvoorbeeld Marrakech een optie? Klinkt ook heel leuk, maar nog nooit die kant op geweest.

Kaapverdië zijn we in het verleden op Boavista geweest. Geweldige vakantie en zeker ook goed uitgerust. Wel een paar excursies gedaan, maar heel veel kon je daar ook weer niet doen.

Kortom tips zijn nog steeds welkom. Zou graag iets willen boeken en me er op verheugen.

Bijtje82

Bijtje82

03-06-2023 om 21:59

Een plek waar vaak niet aan gedacht wordt, maar die echt prachtig is. 
https://www.visitislesofscilly.com/

Weet niet of het ook echt iets is voor een puberdochter. Dat moeten jullie voor jezelf bepalen natuurlijk. 

Als je echt een shopvakantie wilt, kijk dan eens naar Thailand. Daar kun je onwijs goed shoppen, maar het heeft ook een prachtige cultuur. Kijk bijvoorbeeld eens naar Pataya.

Marrakech is wel heel mooi.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.