Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-01-2010 om 16:35
Met 2 tieners wordt het steeds lastiger een voor allen geschikte vakantielokatie te vinden. We denken aan zuid-Frankrijk. Wie heeft tips voor een lokatie waar het een en ander te doen is voor tieners? Vooral actieve dingen, ze willen niet de hele dag 'saaie gebouwen bekijken' (herkenbaar?)Aangezien we geen kampeerders zijn het liefst een huisje/appartement o.i.d. of gewoon een dorp of gebied wat aan te raden is.
Wie heeft een goede tip voor ons?
26-01-2010 om 09:58
Kck
Hallo
In de nieuwste Kampeer en Caravan Kampioen staan de winnaars van de Camping van het jaar en daar staat ook een camping bij voor tieners vanaf 12 jaar:
http://www.kck-online.nl/published/kck/content/binairebestanden/2008/pdf-campings-van-het-jaar-2010-465400.pdf
Misschien heb je daar ook wat aan?
succes
27-01-2010 om 12:25
Italië
Ik heb hetzelfde probleem met 2 meiden van 13 en 15. Nou zijn we vorig jaar op een camping aan het Garda meer belandt (Bella Italia), en de meiden vonden het zo geweldig dat ze dit jaar weer terug willen. Ik ben absoluut geen campeerder, maar ze hebben daar grote en fijne stacaravans, die echt heel gezellig zijn.
Bovendien kun je van daaruit leuke stedentrips doen, of tochtjes ondernemen, met of zonder je tieners. Ik spreek zelf met ze af, dat we om de beurten mogen kiezen wat we doen die dag. Zo komen we allemaal aan onze trekken.
In ieder geval, bij die camping is vanalles te doen, sport, zelfs een disco, en er is genoeg jeugd, dus ze hebben zo nieuwe vrienden. Ik heb dus net weer geboekt, terwijl ik normliter toch echt nooit 2x naar dezelfde plek ga. tsja,..