Vakantie en uitjes

Catootje
09-02-2010 om 08:05
Vakantie nederland kind van vier en twee volwassenen
Even het OO legioen om raad vragen. Jullie hebben al twee keer heel goed advies gegeven!
Mijn nichtje heeft een zoontje van vier en is alleenstaand. Ze heeft heel weinig geld en behoorlijk wat tegenslag in het leven. Ze is even oud als ik (28) en vindt eigenlijk alles leuk. Zoon vindt ook veel leuk.
Ik heb haar nu twee keer mee op vakantie genomen. Een keertje een weekje waddeneiland en een keertje een midweekje Centre Parcs. Allebei erg geslaagd IMHO
Ik was van plan haar aan te bieden om haar deze zomer weer ergens een weekje mee naar toe te te nemen. Het liefst maar een week vanwege tijdnood en ook omdat we elkaar niet twee weken op de lip willen zitten. Dat betekent dus dat het ergens in Nederland wordt. Liefst redelijk makkelijk met OV/fiets te doen. Het hoeft niet supergoedkoop te zijn. Oh ja, heb geen tent.
Mijn nichtje heeft het wel eens over de sprookjescamping gehad. Is dat leuk? Andere suggesties zijn van harte welkom want ik zie door de bomen het bos niet.
Alvast bedankt.
Even onder pseudoniem zodat mijn naam er niet zo uitspringt.

Ingmyr
09-02-2010 om 08:37
De molenhof
in Weerseloo en ze hebben daar huisjes te huur.
Wij zijn er al vaak geweest zowel in een huisje als met eigen caravan en nog steeds willen ze er weer heen en mijn kinderen zijn n8u 9 en 12.

Suzanne
09-02-2010 om 14:23
Trekkershut?
Hallo Catootje,
Ieder jaar ga ik met mijn vriendin en ieder één kind een aantal dagen weg. We kunnen prima met elkaar opschieten, de kinderen ook, maar toch huren we 2 trekkershutten om irritaties van 'op de lip zitten' te voorkomen. Tot nu toe stonden die hutten altijd naast elkaar met slechts een paar meter er tussen, klapstoeltjes en een tafeltje nemen we mee (vaak staat er ook wel een picknicktafel bij zo'n hut) en zitten we met zijn allen tussen de hutjes. Bevalt ons prima en is goed te doen. Op www.trekkershutten.nl kun je o.a. zoeken, maar natuurlijk ook bij de campings zelf, de meeste campings hebben ze wel.
Hier een voorbeeld: http://www.starnbosch.nl/trekkershutten.php De hutten zijn eenvoudig, je maakt gebruik van het sanitair op de camping.

liora
09-02-2010 om 22:45
Catootje
Hoi Catootje,
Er schiet me even geen concrete tip te binnen maar wil alleen zeggen dat ik het vreselijk aardig van je vind dat je dit doet voor je nichtje en haar zoontje!
Liora

Catootje
11-02-2010 om 12:11
Bedankt
Ingmyr, De Molenhof ziet er inderdaad heel leuk uit. Ik heb het doorgestuurd en wacht op wat zij er van vindt.
Suzanne, trekkershut is een heel goed idee. Ik denk dat ik dat misschien over een jaar of zo doe als hij wat groter is. Het is nu nog wel even lekker als ik hem een ochtend bezig houd zodat zijn moeder uit kan slapen.
Liora, dank je wel, het is voor mij juist heel gezellig om zo mijn nichtje en haar zoontje mee te maken. Ik zie ze heel weinig omdat we niet in hetzelfde land wonen.
Heeft er nog iemand ervaring met de sprookjescamping?
Catootje

catoetje
15-02-2010 om 14:22
Sprookjescamping
Twee jaar geleden ben ik met een vriendin en haar kinderen en mijn kinderen naar de sprookjescamping geweest. Vriendin was net weduwe geworden en wilde graag even helemaal niks, wel met vermaak voor de kinderen. En dat is er genoeg. Het zwembad is voor je neefje leuk. Veilig met veel speelgedoe. Je kunt er niet in zwemmen, alleen maar spelen. Het kampeerterrein was ruim opgezet, de stacaravans stonden wat dicht op elkaar. Toiletten waren redelijk schoon. Alles enorm kindvriendelijk. De hele dag animatie als je dat zou willen. Voor kinderen is het leuk. Voor ons volwassenen was het leuk omdat de kinderen zich enorm vermaakten. Maar normaal gesproken zou het geen camping voor mij zijn. Wij waren met kinderen in de leeftijd van 2 tot 8 jaar. O|uder moeten ze ook niet zijn. Je kunt in de omgeving wel mooi fietsen.
(ook maar even andere nick)