Vakantie en uitjes

sus-anne
04-02-2011 om 16:22
Vakantie waar en hoe
wij gaan voor het eerst zonder kinderen op vakantie,in het hoogseizoen.
we willen vliegen naar de zon ,zee ,hotel/appartement.
genoeg keus op internet,maar hoe kom ik erachter of ik niet in een jongerenappartement terecht kom of in een plaats met veel uitgaans geweld,we willen een leuke rustige omgeving ,wel met terrasjes,winkeltjes restaurantjes e.d.
wie heeft leuke betaalbare tips?

sus-anne
04-02-2011 om 20:17
Toevallig
toevallig waren we over Portugal aan het nadenken.
wat maakt deze plaats zo bijzonder,AMK?

amk
04-02-2011 om 21:30
De echte reden?
vorig jaar de eerste vakantie met mijn nieuwe liefde.
Maar het voldoet aan de beschrijving die je geeft. Er is genoeg te doen, leuke terrasjes, levendig plein, leuk strand. Terwijl het niet van die mega complexen zijn. We hebben een aantal dagen een auto gehuurd en zijn ook naar de binnenlanden gegaan. Ik vond Sagres ook erg leuk om te zien.
Verder zijn we naar Ponta Piedada geweest, kanoen door de grotten.
Wij zaten in Sol Nnascente via Jiba.
Ik had nog nooit een strandvakantie gedaan, was het tot 2 maanden daarvoor ook niet van plan. Maar het is me niet tegen gevallen. En dat voor iemand voor iemand die bij vakantie denkt aan kamperen op IJsland, of wandelen met een rugzak.

gonniegans
05-02-2011 om 21:39
Albufeira in hoogseizoen
Albufeira is zeker een leuke plaats maar in het hoogseizoen wel een kermis. Enne.. heel veel jongeren. Maar dat is een probleem van veel grote toeristenplaatsemekka's in het hoogseizoen.
Ben je gebonden aan het hoogseizoen? Want als het even kan zou ik dat dan juist niet doen.
Voor gezelligheid, sfeer en weinig jongeren zou ik dan kiezen voor één van de onbekendere Griekse eilanden: Samos, Lesbos, Santorini om er maar een paar te noemen.

Chris35
05-02-2011 om 21:46
Vlakbij albufeira
Liggen wat rustigere plaatsjes, ver genoeg om geen last te hebben van die enorme drukte en dichtbij genoeg om met bus of taxi naartoe te gaan.
Kost ook bijna niets, dus ik zou noooooit in de drukte gaan zitten.
Wij zijn een paar keer naar Balaia golf Village geweest. Supervakanties gehad!
Afgelopen jaar voor het eerst naar Mallorca geweest. Vonden we ook erg kindvriendelijk en leuk.
Succes!

sus-anne
06-02-2011 om 00:01
Wel seizoen
we zitten vast aan het hoogseizoen,helaas.
we hebben nu een appartement op het oog aan het eind van de boulevard in het dorpje Praia da Rocha .
volgens de recencies een redelijk rustige plaats,maar wel met genoeg faciliteiten die wij belangrijk vinden.
Mallorca trekt me niet zo,en kindvriendelijk hoeft niet echt,we gaan sinds jaaaaaaaren weer eens samen op vakantie.

amk
06-02-2011 om 01:18
The strip zit vol jongeren ja,
maar oud albufeira niet, althans ik heb ze vorig jaar hoogseizoen niet noemenswaardig kunnen ontdekken.

Chris35
06-02-2011 om 10:09
Niet goed gelezn
Dat je juist zonder kids op vakantie gaat. Maar ook dan is Balaia Golf Village erg leuk, over Praia weet ik aleen dat het een verlengstukje is van Albufeira.

oregano
06-02-2011 om 16:25
Niet alles doorgelezen, toch deze tip:
http://www.villa-aliki.com' in Mirtos, zuid niet toetistisch Kreta.
Wij zijn hier al 2 keer geweest, ook een keer met z'n tweetjes, prachtig appartement superleuk dorpje gelijk aan zee, niet te massaal, leuke klien boulevard met heerlijk niet al te dure eettentjes en terrasjes. Zie ook op zoover.
Omgeving is ook prachtig, ook om de bergen in te gaan.
Oregano

sus-anne
09-02-2011 om 13:47
Bedankt
bedankt nvoor alle tips,we hebben geboekt.
het is Portugal geworden,de Algarve.
leuk appartement in praia da Rocha/Praia do Vau.