Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vakantiealternatief huurtent toscane?

Een beetje een kryptische omschrijving, die ik even zal toelichten.

We huren als gezinnetje met 1 kind van 12 jaar al jaren in de zomervakantie een huurtent via een organisatie zoals Eurocamp of Roan. Bevalt prima, lekker het vrije kampeergevoel in de buitenlucht maar wel met de luxe van een goede tent en voorzieningen (koelkast, bed etc). Verder kiezen we bewust voor vakantie op een camping, want dit biedt meestal wel de mogelijkheid van vriendinnetjes om mee te spelen voor mijn dochter.

Wij gaan meestal naar redelijke zonzekere bestemmingen in Zuid-Frankrijk of Italie, en de laatste jaren is vooral Toscane favoriet. Mooie schone campings met goede zwemgelegenheden en activiteiten zoals kinderdisco voor mijn dochter en verder vooral voldoende gelegenheid voor mooie en interessante uitstapjes (natuur & cultuur) en verder veel leuke stadjes en dorpjes om te verkennen met heel veel keuze in leuke restaurantjes om lekker te eten en te drinken!

Maar.... we hebben nu de verschillende geschikte campings in Zuid-Frankrijk en Toscane (en elders in Italie zoals Gardameer) samen met de omgeving aldaar wel zo'n beetje verkend en willen wel weer eens wat anders ontdekken. Mijn man ziet daarbij een strandvakantie bij de Adriatische kust niet zitten (te vlak en mompelt steeds iets over muggen) en hetzelfde geldt voor Spanje (te veel massatoerisme). Een soortgelijke vakantie naar Amerika trekt ons wel maar wordt qua budget te duur. Maar wat dan wel?

We kijken nu naar alternatieve mogelijkeden, waarbij we ook overwegen om als alternatief eens te gaan vliegen en dit evt. te combineren met een huurauto.

In het verre verleden hebben we met zijn tweetjes samen wel eens een zonvakantie geboekt en eigenlijk is dit niet zo goed bevallen. We willen wel graag de zon, maar zeker niet 14 dagen plat bij het zwembad en georganiseerde excursies zijn eigenlijk ook niet ons besteed. We willen liever zelf op pad en dingen zelf ter plekke 'ontdekken' en dat geldt voor bezienswaardigheden maar ook voor restaurantjes e.d. . Kortom; geen types voor een all-inclusive!

Maar... wat dan wel? Zon-zekere bestemming, goede zwemvoorzieningen en vooral ook een locatie met wat mogelijkheden vooor speelkameraadjes voor mijn dochter van 12. Met voldoende mogelijkheden om de interessante omgeving te verkennen en lekker zelf op stap te gaan en op verschillende plaatsen te lunchen of dineren en 's avonds lekker lang te genieten van een wijntje.

Moeten we het dan gaan zoeken in Griekenland of Portugal of zien we een ander geschikt alternatief over hoofd en waar kunnen we dan het beste voor kiezen? Boeken via een reisbureau incl. vliegreis of zelf wat regelen via internet? Grootschalige appertementencomplexen e.d. vallen wat ons betreft al af en ik wil in ieder geval geen kleine studio o.i.d. met een neerklapbed of bedbank, dus wel woonkamer met 2 slaapkamers of zo.

Totaalbudget voor ruim 2 weken (verblijf incl. vliegreis en huurauto o.i.d. maar excl. eten max € 3.000,-. We gaan daarbij het liefst de laatste weken van augustus, dus einde hoogseizoen.

Pff, best wel wat noten op de zang, als ik het zo bekijk. Maar wie weet heeft een van jullie wel de ultieme tip voor ons?

Karly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Saartje

Saartje

27-10-2008 om 18:36

Kroatie of spanje

Hoi Karly

Ik heb goede dingen gehoord van Kroatie. We zijn wel in Slovenie geweest. Vonden we zelf wel leuk maar is geloof ik minder zonzeker. Verder is Spanje een enorm land met hele leuke plekken waar geen massatoerisme is. Ik ben er nooit met de kinderen geweest maar wij hebben ongeveer dezelfde wensen en gaan ons nu eens orienteren op Spanje. Ik lees dus graag verder mee.

reina

reina

28-10-2008 om 07:06

Eens met saartje

Je hebt in Spanje echt ook gebieden zonder veel toeristen, denk bijv. aan de Pyreneeën en aan Baskenland, in beide streken was ik op vakantie (Baskenland afgelopen zomer) en ze zijn allebei erg mooi. Als je campings zoekt uit het boekje 'rustiek kamperen in Spanje' kom je meestal op campings waar ook nederlanders staan, zeker aan de kust (in Navarra stonden we afgelopen zomer op campings met vnl Spanjaarden, aan de Baskische kust op een camping met veel Nederlandse kinderen). Ook Kroatië is erg mooi, als je naar Dalmatië gaat is het ook niet erg toertistisch, want m.n. op Krk en in Istrië heb je grote campings en veel toeristen, zuidelijker niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.