Vakantie en uitjes

liora
26-07-2011 om 14:18
Vakantiebudget voor thuisblijvers
Hallo ouders,
Wij (ik en twee zonen) blijven de zomervakantie hier. Zij gaan voor een groot deel gewoon naar de opvang, maar we gaan ook veel uitstapjes maken. Van de zes weken ben ik drie weken vrij. Ik wil ook dingen doe die weinig kosten, zoals naar het strand, speeltuin, bos, geitenboerderij, bieb, museum (kaart), Artis (kaart). Maar ik wil ook wat luxere dingen doen, zoals pannekoekenhuis, speelparken en misschien met oudste ook nog een pretpark (maar niet een hele dure).
Hoeveel budget zouden jullie in totaal rekenen voor zo'n vakantie? Ik wil dan ook rekening houden met extra benzinekosten die het meebrengt en zo. We gaan op iemands huis passen een half uur rijden van creche en nso, dus als ze toch af en toe daarheen gaan, is dat een uurtje rijden per dag.
Ik dacht zelf ongeveer aan 300 euro, lijkt jullie dat reëel?
Groeten,
Liora

Limi
26-07-2011 om 15:33
Geen idee
Ik zou zeggen: dit is mijn budget en dat verdeel ik over 3 weken en daar pas ik mijn uitstapjes op aan.
Wij gaan nu de 3e week in van 6 weken thuis, maar we zijn 3x gaan zwemmen (3x6 euro) en verder eigenlijk niks dat geld kost. Ze vinden het net zo leuk om thuis te spelen. Als je echt iedere dag weg wil, ben je natuurlijk duurder uit. Beetje moeilijk te zeggen of je met 300 euro uitkomt als we niet weten hoevaak je weg wil: 1x per week een duur uitstapje of 1x in die 3 weken?

amk
26-07-2011 om 16:20
Op vakantie of thuisvakantie
ik reken dan op zo'n 70 euro per dag voor dochter en mijzelf. Maal het aantal dagen dat mijn vakantie duurt. En dat rond ik af naar boven.
Dat bedrag is inclusief brandstofkosten, toegang en een keer een ijsje, maar ook bv uiteten. De ene dag zal duurder zijn als de andere, maar dit is de richtlijn. Tot nog toe ben ik daar binnen gebleven.
Dit bedrag is overigens wel boven op eventueel geboekte accomodatie en vlucht en bv autohuur op locatie. De echte direct out of pocket spend zo gezegd.

Jacco
26-07-2011 om 17:30
'vaste' kosten bepalen frequentie uitstapjes
Ik ben het eens met Limi. Het hangt er helemaal vanaf hoe vaak je dingen wilt ondernemen. Begin eens met rekenen hoeveel benzine je denkt te verbruiken: van en naar creche en NSO en hoe vaak je daar gebruik van denkt te maken (half uurtje voor enkele reis, dus voor brengen en halen al 2 uur per dag in de auto, dus benzine verbruiken). Dat zijn je 'vaste kosten'. Tel daar bij op de kilometers/benzine naar je uitstapjes en je bent zomaar de helft van je budget van 300 euro kwijt. Met z'n drietjes een pannenkoek eten of naar een niet zo duur pretpark kost ook zomaar 50 euro per keer, dus kun je 3 keer een luxe uitstapje maken en zal de rest goedkoop of gratis moeten zijn.
Jacco

liora
26-07-2011 om 18:25
Nee
Benzine is twee maal een half uur want als ik ze naar de opvang breng blijf ik zelf in Amsterdam

liora
26-07-2011 om 18:58
Nou
Ga maar eens kijken hoe ver ik kom met die 300. Dan nu de eerste weken maar low budget houden. Het is altijd fijn om juist kater nog geld te hebben.
De opvangdagen zijn natuurlijk al betaald, die kosten alleen wat extra benzine gedurende de twee weken dat we op het huis passen.
Liora

rodebeuk
26-07-2011 om 22:21
Smeren
Ik zou je maxbedrag, streefbedrag en minbedrag bedenken en die delen door het aantal weken of dagen. 300 euro voor zes weken is 50 euro per week, ik moet eerlijk zeggen dat ik al snel meer zou uitgeven omdat ik voor bepaalde dingen een zwak heb. Maar dat heeft te maken met een vakantie lang geleden waarbij we niet een mooi Frans chateau zijn binnengegaan om 20 gulden te besparen... later pas besefte ik dat ik niet zo snel weer daar op de stoep zou staan en dat ik dus eigenlijk niet 20 gulden had bespaard maar juist een rekening van 100-en guldens had veroorzaakt doordat we daar nog een keer heen moeten als we Chenonceaux van binnen binnen willen zien... als je me nog kan volgen...
Ik bedoel dus dat het soms lekker is op vakantie om voor bepaalde dingen wat meer budget te hebben. Maar dat geldt vooral als je weg gaat. Als je zoals jullie thuis blijft zou ik het een sport vinden om de tijd speciaal te maken zonder veel geld uit te geven. Ik denk dat ik wel een dag of twee met de jongens in een hotel - oh nee, je hebt dat oppashuis al. Ideaal! Dus jullie zijn er al even uit.
Nee hoor, klinkt goed dan. Maar over het bedrag kan ik niet zo veel zeggen als ik jullie wensen niet ken. Je hebt iig niet veel budget voor attractieparken e.d. maar dat wil je ook niet, toch?
Fijne vakantie alvast!

liora
26-07-2011 om 22:59
Dank voor het meedenken. De opvang loopt ook door dus het is niet echt zes weken. Ik ben zelf ook maar drie van de zes vrij, dus het is eigenlijk voor drie weken.
En ik bedoel alleen de uitgaven voor uitstapjes. Dus niet de gewone kosten voor boodschappen en zo.
Ben benieuwd of ik het ga redden!
Liora

Manda Rijn
27-07-2011 om 10:13
Eerst
de dingen die je zeker wil gaan doen, de top 3 (ofzo) vast stellen, dan zijn die iig gelukt. Dan de goedkope uitjes in kaart brengen en als iets wat goedkoop is erg leuk was die nog een keertje doen, dit natuurlijk in overleg met je oudste.

viridantia
28-07-2011 om 22:15
Kijk ook eens voor kortingen via anwb, artisabonnement of fnvli
Grote organisatie hebben ook vaak kortingen op uitjes en pretparken. Je hebt een auto dus het zou zomaar kunnen dat je lid bent van de anwb. Kijk eens op
http://www.anwb.nl/ledenvoordeel
En ik weet dat je een Artisabonnement hebt, dan kun je met korting naar diverse andere dierentuinen zoals "2 keer gratis naar ZOO Antwerpen of Planckendael
• 50% korting bij Diergaarde Blijdorp Rotterdam, Burgers’ Zoo en Dierenpark Emmen op vertoon van uw lidmaatschapspas en uw betaalbewijs.
• korting op de entreeprijs bij andere dierentuinen van de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen (NVD)"
Kijk op
http://www.artis.nl/bezoekersinfo/lid-worden/
Lid van FNV? dan ook korting:
http://www.fnv.nl/publiek/lidmaatschap/fnv_voordeel/fnv_voordeel_vrije_tijd