Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tijgeroog

Tijgeroog

27-05-2011 om 10:10

Vakantietradities

Naar aanleiding van een draadje in Echtscheiding vroeg ik me af wat voor vakantietradities mensen er op nahouden. Iemand scheef dat ze aan het begin van de vakantie altijd een vergadering houden om een lijst te maken met dingen die ze die vakantie wel zouden willen doen. Dat lijkt me ook leuk om te doen, en er zijn vast meer mensen met goede ideeën voor in de vakantie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

27-05-2011 om 13:51

Jarig

Vaak was mijn vader jarig als wij op vakantie waren. Wij belden hem dan om luidkeels lang ze hij leven met zijn allen te zingen. Bij de bakker kochten we taart en aten er veel te veel van .

Vera

Bosche bol a2

Onze traditie is langs de A2 bij AC restaurant in de buurt van de Bosch een heerlijke cappuccino met bosche bol te drinken en eten.

Verder is een bezoekje aan de Decathlon ook iets wat terugkomt in iedere Frankrijk vakantie.

Dan nog jaarlijks met de samenwonende dochters en schijnzonen een weekendje met zijn allen weg.

Hier ook decathlon

standaard is bij ons een regendag in de vakantie gevuld met een bezoek aan de Deacathlon. Heerlijke winkel!
Op de terugreis gaan wij ook altijd rond zeven uur eten bij de Mac Donalds.
Verder ontbijten we uitgebreid in de vakantie. Lekker rustig beginnen. O, ja....zijn we in de buurt van een etape van de Tour de France, dan gaan we daar ook heen. Al UNO-spelend wachten we dan op de karavaan.

groetjes van Purk

Vera*

Vera*

27-05-2011 om 14:37

Decathlon

Wij hebben wel eens gekscherend tegen elkaar gezegd dat we alleen naar landen op vakantie kunnen als er een Decathlon is. Wij kunnen zelfs naar Brazilië geloof ik. Helaas was er geen Decathlon in Zweden maar wel in Engeland. Dat komt goed uit aangezien het onze vakantiebestemming is voor dit jaar.

Vera

Inpaktraditie

Ik pak de tassen/koffers in en manlief past en meet dat in de auto.

Hij legt overigens wel zelf zijn eigen kleren klaar, dat gelukkig wel.

Dat werkt bij ons het beste en wij gaan altijd zonder stress of ergernis op vakantie. Hij bemoeit zich niet met inpakken, ik niet met inladen. Helemaal goed.

Hibiscus

Hibiscus

27-05-2011 om 15:00

Moppeke

Zo deden wij dat ook, ik inpakken en hij inruimen van de auto. Totdat we een keer in ons huisje aankwamen en ik om 19.00 zocht naar de tas met alle dekbedovertrekken, onderlakens, handdoeken, badhanddoeken en theedoeken. Tja, die stond nog thuis want "dat was zo'n grijze tas en die nemen we normaal nooit mee."

Gelukkig was de Carrefour nog open en kon ik alles nieuw kopen. Getver, nieuwe handdoeken.

Sindsdien ben ik ook de autoinruimopzichter.

Hibiscus

Puck

Puck

27-05-2011 om 15:40

Van alles

Als je het hele vakantie-gebeuren bekijkt dan hebben wij denk ik ook tradities.
Het begint al met de taakverdeling: ik zoek uit waar we heen kunnen gaan en Puckman vindt het goed. Ter plekke zoek ik alle VVV-folders etc. na en maak een lijstje met wat er allemaal te doen is. In de loop van de vakantie worden alle gedane activiteiten afgestreept.
En verder hebben we altijd wel een uitgebreide shop- en kijk-sessie in een hypermarche. In Frankrijk zitten we altijd in de uitverkoop en verder kopen we alvast kleren voor de komende winter voor de kinderen, onze sprieten passen meestal beter in franse kleding. En ook de Decathlon is vaste prik geworden.
En als traditie is de caravan op de terugweg ook volgeladen met allemaal lekkere dingen die in het vakantieland veel beter te krijgen zijn dan in NEderland.

Tijgeroog

Tijgeroog

27-05-2011 om 17:35

Wijzelf

Dan moet ik onze eigen dingen er natuurlijk ook bij zetten. Al lezend herken ik wat dingen die wij ook doen.
Voor onderweg koop ik altijd broodje, en daar doen we gekookte eieren op en van die puntjes smeerkaas. La vache qui rit, maar liever een ander merk, met verschillende smaken. Die kopen we verder echt nooit, alleen voor de vakantiereis. Ik geloof sinds we samen voor de eerste keer naar een festival gingen (dat was meteen de eerste keer samen kamperen) En een fles ontbijtdrank. Vroeger hadden we een of andere lekkere drinkyoghurt die we meenamen, maar die is niet meer verkrijgbaar. Ook dat kopen we verder nooit.
En in de vakantie elke dag een croissantje bij het ontbijt. Tot niet zo lang geleden geen elektrisch licht (we hebben een tent), maar olielampen. Maar uit veiligheidsoverwegingen hebben we nu toch maar lampen op batterijen.
En de Decathlon, daar wil ik komende zomer ook weer even naartoe. Ik wil er in ieder geval op zoek naar nieuwe klimschoenen.

Fiorucci

Fiorucci

27-05-2011 om 18:18

Ja,puntjes smeerkaas!

Mijn moeder kocht alleen la vache qui rit als we op vakantie gingen naar Frankrijk, voor onderweg! En elk jaar vierden we mijn moeders vakantie in Frankrijk, en versierden we de tent met slingers gemaakt van gekleurd wcpapier, wat daar te koop was..)

Simone G

Simone G

27-05-2011 om 19:33

Decathlon?

Jullie hebben me zo nieuwsgierig gemaakt wat dat nu is, na het googelen zag ik een grote outdoor zaak. Waar kan ik die vinden in Frankrijk, wij zijn gek op dat soort zaken. We hebben al 4 keer de vakantie in Frankrijk doorgebracht maar deze keten nog nooit gevonden. Wel Sport 2000 en intersport e.d.
Zit het ook in Spanje??
Wij hebben als traditie dat we M en M's eten, doen we echt alleen maar tijdens het kamperen.

Inge M

Inge M

27-05-2011 om 20:10

Ja, hoor. heel veel vestigingen in frankrijk

Kijk hier maar: http://www.decathlon.fr/magasins-decathlon.html

En volgens mij zitten ze ook in Spanje, Duitsland, Polen

Puck

Puck

27-05-2011 om 20:23

Simone

Gellof me, je WILT niet naar Decathlon. Die zaak is namelijk een regelrechte aanslag op je vakantiebudget. Ze hebben zoveel leuke dingen dat je absoluut met veel te veel naar huis gaat.
En ze zitten ook in Nederland (o.a. Amsterdam en Zuid-Limburg) en ik weet dat ze ook in Antwerpen zitten.

Vera*

Vera*

27-05-2011 om 21:21

Decathlon antwerpen

De Decathlon in Antwerpen (Schelle) is heerlijk en bij ons maar een uur rijden vandaan. Ze hebben er geloof ik 20 kassa's en ik voel me altijd heel goed als het gelukt is om niet meer te kopen dan de noodzakelijke boodschappen.
Wat wel heel errug slecht is is dat er een vestiging bij ons in de buurt komt..........
Wat wij er graag kopen is fietskleding en buitenbanden voor racefiets, badmutsen voor dochter en sportvoeding (fruitgelreepjes). Jammer genoeg hebben we al genoeg leuke Quechuatentjes.
Leuk is ook dat de europrijzen in alle eurolanden gelijk zijn.

Vera

Vic

Vic

27-05-2011 om 21:39

Vakantieboek

Mijn kinderen krijgen altijd een vakantieboek (Donald Duck, Tina, o.i.d.) als we op vakantie gaan. Ander vast item is eten bij een AC-restaurant op de terugweg. Dat vind ik altijd genieten. Dan staan daar allemaal gezinnetjes waarvan de vader in de (ellenlange) rij staat, terwijl de kinderen gillend rondrennen en moeder chagrijnig op een stoel hangt. Mijn kinderen gedragen zich (dan wel) heel behulpzaam, zoeken een tafeltje uit, eten vervolgens hun friet en knakworst niet op maar dat mag de pret niet drukken

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-05-2011 om 10:04

De (koel)kast leeg eten

De ochtend van vertrek zetten we alle aangebroken verpakkingen op het aanrecht en mag iedereen helemaal los gaan. Dus daar gaan dan de restjes koek, chips, vla, frisdrank, helemaal leuk. Vooral jongste zoon verheugt zich hier nu alweer op

Vera

Ik ben een Decathlon fan en heel nieuwsgierug naar waar bij jou in de buurt ligt. Nederland ??

Decathlon

Wij vonden al dat er altijd zoveel nederlanders waren bij de decathlon Wij gaan er ook altijd naar toe en hebben zelfs alle vestigingen in de tomtom staan.

ayla

ayla

29-05-2011 om 07:38

Decathlon

er ligt er toch gewoon eentje in Kerkrade?? half uurtje rijden bij ons vandaan en ik ben er echt nog nooit geweest

Vera*

Vera*

29-05-2011 om 11:44

Ayla

Dat is in ieder geval heel goed voor je portemonnee .
Verder kom je er eventueel vanzelf nog wel achter als je kinderen naar sportclubjes gaan en sportkleding/-artikelen nodig hebben.

Vera

Guinevere

Guinevere

29-05-2011 om 20:48

Traditie

Grappige vraag. Hier zijn onze tradities:
1. We hebben altijd geweldige plannen om naar dit of dat te gaan, en 2 dagen voor vertrek gaan we toch maar weer naar Frankrijk of Duitsland
2. Na 2 kilometer rijden draaien we altijd weer om richting huis omdat man iets Belangrijks is vergeten
3. De laatste dag van de vakantie kopen we altijd de lokale supermarkt leeg om al dat lekkers te halen dat in NL niet te krijgen is
4. Op de terugweg willen we altijd één hotelovernachting doen, maar rijden dan toch maar weer door naar huis.

Crisisvroeg weg....als het nog donker is.

En dat is dus echt crisis-vroeg in de zomer. Maar in het donker wegrijden hoort erbij, vinden man en kinderen (dwz, als we met de auto weggaan natuurlijk, dus als we onze vertrektijd helemaal zelf mogen kiezen). traditiegetrouw steun & kreun ik dan wat als er gedebatteerd wordt hoe laat de wekker gaat, maar leg ik me zuchtend neer bij iets in de geest van 4 uur. (whaaah!)

En als het dan licht begint tw eorden ontbijten we in de auto met witte bolletjes met daarop gebakken eieren met spek. Die ik hoogstpersoonlij de avond van te voren te laat heb klaargemaakt.

Ingrid (pff, ze moeten hier nog 8 weken naar school geloof ik. Nog heeel ver weg, vakantie)

Guinevere (o.t.)

Ad 2. Ik dacht dat zoon AD(H)D van jou had? Wat is er nou weer mis met de concentratie/planning van je man?

Guinevere

Guinevere

29-05-2011 om 21:58

Rode

Daar hebben we lang over gediscussieerd, van wie het af komt, uiteindelijk heb ik toch gewonnen.
Anyway, ik vergeet nooit iets Belangrijks mee te nemen op vakantie, of het kan me niet schelen. Voor een Georganiseerd Man is dat kennelijk anders. We staan na 3 km ook altijd ergens stil langs de kant van de weg om de ophanging van caravan/vouwwagen op de trekhaak te controleren. En natuurlijk zit dat gedoetje altijd goed.

Oh jee guinevere (o.t.)

Erg herkenbaar.
Is het misschien een soort van vaste combi? Je versterkt elkaar ook als je lang bijelkaar bent, maar ik kan zo inschuiven in jouw plaatje.
Mijn man krijgt echt stress door zijn hele lijf in dat soort situaties. Terwijl ik denk "ja, en?"

Valkyre

Valkyre

30-05-2011 om 10:21

Ik ben ook

zo'n stresskikker. Manlief is heel relaxt, met als gevolg dat we steevast een uur later weggaan dan gepland... behalve als we vliegen. Dan is hij wel ineens op tijd.

Hier ook de vaste inpak- en laadverdeling. Man pakt alleen zijn eigen koffer in, en vraagt dan steevast om middernacht voor vertrek of zijn weetikveel-shirt schoon is. Euh, nee, want die had je gisteren nog aan. Hij is niet zo van de planning Ik pak al het andere in (kleding, speelgoed iom zoon, snacks, brood, water) en grijp nog even 's mans medicijnen mee. Hij laadt.

De vakantiebestemming zoek ik uit - hij heeft er geen voorpret van. Eigenlijk vindt hij vakantie pas leuk als we op de bestemming zijn aangekomen. Als ik het niet zou regelen, zouden we nooit gaan!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

30-05-2011 om 21:09

Ook een klassieker

Hier is pre-vakantiestress ook een klassieker. En dan meer in de vorm van: "Ik moet hier ook altijd alles alleen doen!". Dat komt door de rolverdeling: man prutst aan de techniek van de caravan, vrouw zorgt voor het inpakken van alle nuttige spullen. Dus wij verwijten elkaar allebei dat de ander niets uitvoert. :-p Gelukkig komt het op vakantie meestal weer goed.

Chippie

Chippie

03-06-2011 om 23:37

Hier...

Onze tradities:
Inpakken spullen is mijn taak, inpakken auto plus alle elektronische dingen inpakken is mans taak.
De dag voordat we op vakantie gaan haal ik alle bedden af (tijdtechnisch is dat een ramp maar oh wat heerlijk als je weer thuiskomt)
De kinderen krijgen ieder een vakantieboek, een nieuwe DVD en samen een nieuw reisspelletje.
We nemen altijd broodjes, kaas, tomaatjes en komkommers mee en knutselen daar heerlijke sandwiches van onderweg.
Ieder jaar vergeten we (één van onze inmiddels 7) beachballsets.
We nemen ieder jaar onze tennisrackets mee en hebben echt nog nooit getennist op vakantie (te warm, te druk, geen baan, geen zin, tennisschoenen niet meegenomen).
Manlief en ik spelen avond aan avond Scrabble, doen we thuis echt nooit.
We beginnen iedere dag met een croissantje met verse jus.
Twee soorten hagelslag gaan mee (en proviand voor onderweg)
We nemen iedere dag een plons en eten iedere dag een ijsje.
We gaan minimaal naar één lokaal marktje.
We steken kaarsjes op voor overledenen (we zijn niet gelovig maar vinden dat wel een mooi symbool).
Ik moet altijd een vaag ruikend kaasje proberen. Mijn smaakpapillen vinden het iedere keer maar zozo.
Man koopt iedere dag een Telegraaf (om daarna te mopperen op de Telegraaf).
Ik doe de handwasjes, man en kinderen doen de vaat.
Ieder jaar krijgt minimaal één van ons een bacteriele oorontsteking.
Ieder jaar verzuchten we, dat we na de vakantie minder gehaast gaan leven.
Op terugweg eten we bij MacDonalds.
Ieder jaar zeggen we na de MacDonalds, dat doen we niet weer.
We plannen de terugreis in twee dagen en zeggen dan om zes uur 's middags 'als we doorrijden, liggen we om half twee in ons eigen bed'.

Dineke69

Dineke69

04-06-2011 om 18:51

Leuk om te lezen!

Erg leuk, ik hoop dat er nog vele volgen.

Ik ga er even over nadenken, iets dat me zo te binnen schiet is:

* als we een bad hebben in het appartement, gaan onze meiden (8 en 9) bijna meteen bij aankomst samen in bad met een kopje thee.
* na de siesta eten we met ons vieren zoute chips zo uit de zak, dat is echt vakantie want dat mag thuis nooit, en je kikkert er zo lekker snel van op.

Johanna Jannetje

Johanna Jannetje

07-06-2011 om 21:22

Leuke draad!

Wij maken inderdaad ook altijd aan het begin een lijst, en aan het eind maken de kinderen een evaluatie: welke camping was het leukst, waar hebben we het lekkerst gegeten, wat was het leukste zwembad, de mooiste wandeling etc.
Verder krijgen de kinderen een vakantieboek: Donald Duck, en Tina; en van opa en oma een pakket voor onderweg waar ze bij iedere grens uit mogen pakken en tijdens iedere pauze. Bijna dagelijks een ijsje.
Mopperen in de supermarché, toch maar weer naar die ene camping in Zuid-Frankrijk, alleen maar om te kijken of het er nog steeds zo leuk is en dan zeggen dat we maar 2 nachtjes blijven, maar de rest van de vakantie zijn we er niet weg te slaan!
Vroeger zetten we de kleine tentjes op op de terugreis, maar inmiddels is de grote tent ook zo overeind, dus dat hoeft niet meer... Wel jammer eigenlijk.
Johanna

Maaike

Maaike

08-06-2011 om 14:30

Nutella en la vache qui ri!

Vroeger ging ik met mijn ouders en zusjes regelmatig naar Frankrijk. Daar was de tradietie dat we op de camping altijd stokbrood aten met Nutella en La vache qui ri.
Heerlijk! En dat vonden wij kinderen echt super-Frans.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.