Vakantie en uitjes

Martine
16-12-2010 om 15:37
Vakantieveilingen
Wie heeft er ervaring met vakantieveilingen.nl? Ik ben sinds kort werkloos en wil dus voorzichtig omgaan met ons budget. Toch zou een nachtje/weekendje weg met mijn man onze relatie wel goed doen!
Via via kwam ik op vakantieveilingen.nl. Je biedt op een bepaald arrangement/dagje uit/vakantie enz. De hoogste bieder krijgt het "product" wanneer de veiling sluit.
Ik heb het eens een dag aangekeken, maar de bedragen verspringen steeds, dus het komt op mij allemaal onbetrouwbaar over. Heeft iemand ervaring met deze site? Ik bedoel, ik wil best voor 10 euro een nachtje in een superdeluxe hotel overnachten, maar volgens mij zit er dan ALTIJD een addertje onder het gras!!
Hopelijk komen er veel reacties.
Groetjes,
Martine

Mamarijke
16-12-2010 om 17:17
Kan ook via
Daar heb ik vorige week nog een nachtje gescoord. Prijzen staan gewoon in de advertenties.

reina
16-12-2010 om 19:07
Hotelkamerveiling
Mijn zoon was pas met zijn vriendin een week in een Spaans hotel, met ontbijt, voor € 50,-, (€ 25 pp dus) was prima, geen addertjes.

Simone
16-12-2010 om 22:12
Wel addertjes
Want je boekt een kamer maar je moet reserveren, via een link of bellen, vaak kan dat pas 5 of 10 dagen van tevoren. Dus je kan niet gaan wanneer je maar wilt. Als je een Fletcher hotel boekt dan moet je een heel duur 0900 bellen, dat je lang aan de lijn houdt om dan te horen dat er geen kamers zijn.En dat is ook 5 dagen van tevoren boeken. Ik heb zo een voucher weg kunnen doen, of ik moest 40 euros (!!!) bij betalen. Had gelukkig maar 11 euros geboden. BIj hotelkamerveiling betaal je 7,50 extra aankosten en je kan ook niet aankomen wanneer je wilt. Vaak ook maar 5 dagen van tevoren. Wij hebben wel in Golden tulip Victoria geslapen en in Witteveen,ook in de Mallejan (kleine, stink kamer)en in Carlton Naaldwijk (ook niet denderend en niet gezellig gelegen).Gelukkig had ik maar rond de 20 euros betaald en dan is het niet zo erg als je Witteveen viel erg tegen kwa omgeving (maar was voor ons een onderweg stop) en er waren zilvervisjes in de kamer.
Je moet niet teveel verwachten. Je krijgt zowiezo, zeker bij Fletcher, de rotste kamers. Kijk de beoordelingen op zoover. Ik heb nog 2 nachten tegoed in Zeeland en in de Veluwe, ook gewonnen voor rond de 20 euros inclusief ontbijt (wel checken voordat je biedt of ontbijt inclusief is). Wij hebben familie in tehuizen in die regio's en blijven dan een nachtje over.

Simone
16-12-2010 om 22:16
www.bungalows.nl, daar kan je leuke dingen boeken, goed en zonder addertjes. Zoon is al paar keer naar mystery centerparcs bungalow geweest. Veel goede aanbiedingen en daar kun je op datum/plaats zoeken.

Manda Rijn
17-12-2010 om 09:29
Goed om te weten
ik bied wel eens mee, tot nu toe alleen een schoonheidsbehandeling 'gewonnen', geen idee hoe dat gaat bevallen dat is volgende week.
Een vriendin is een paar dagen naar Pipodorp gegaan via vakantieveilingen en dat vond ze ook totaal niet voor herhaling vatbaar, qua locatie en huisje/tent.

reina
17-12-2010 om 14:08
Simone
Je moet denk van tevoren goed lezen wat er staat, maar het is echt niet altijd zo dat je op het laatste moment kunt beoken, mijn zoon had bijv al 2 maanden van tevoren zijn hotel geboekt via hotelkamerveilingen.nl. Hij deed dat na positieve ervaringen van diverse vrienden (eigenlijk deed hij voor de gein mee, had niet verwacht met zo'n laag bedrag de hogtste bieder te zijn ) Dat je de goedkopere kamers krijgt kan ook gebeuren bij weekendje.nl etc , dat hebben wij ook wel eens meegemakt, na protest kregen we een andere kamer.

Rosa van der Zanden
18-12-2010 om 22:32
Goede ervaring
Ik ben onlangs met man een nachtje in een Ibishotel in Den Haag geweest. Voor in totaal 41 euro. Het is geen romantisch hotel ofzo, gewoon Ibis. Je moet bij de veilingen wel opletten wat de reguliere prijs is én wat de bijkomende kosten zijn. Er is een camping waar je verplicht schoonmaak oid moet betalen en dan komt er bijna 100 euro bij. Ik aas nu op kaartjes voor het Zwanenmeer.

Kaaskopje
19-12-2010 om 01:02
Weten waar je op biedt
Je moet wel enigszins wéten waar je een bod op uit wilt brengen. Als Pipodorp niet bevalt ligt dat waarschijnlijk niet aan vakantieveilingen.nl.
Vakantieveilingen en vergelijkbare sites zijn sites waarmee hotels leegstand van hun kamers proberen te voorkomen. Beter minder opbrengst voor een nachtje dan géén opbrengst. Prima locaties over het algemeen. Voor mij zou Pipodorp afvallen, maar de Fletcherhotels zijn over het algemeen top.

prulleke
19-12-2010 om 08:24
Positieve ervaring vakantieveilingen.nl
Dan wel niet voor een hotel, maar een camping in het hoogseizoen.
Je moet de aanbiedingen goed lezen en eens een dagje kijken hoe de biedingen lopen in de laatste minuut.
Het is gewoon een zenuwslopend spel, maar als je het eenmaal door hebt een leuke sport.
Afgelopen zomer voor 150,- een week in het hoogseizoen op een camping gestaan waar ik anders zeker 350- voor kwijt was geweest.
Binnen 2 dagen was alles rond en konden we een plaats naar keus uitzoeken, in de maanden juli en augustus.
succes

Martine
19-12-2010 om 14:44
Bieden
Ik zal beide sites (vakantieveilingen en hotelveilingen) in de gaten houden. Het valt me wel op dat de biedingen in de laatste seconden met tientjes omhoog gaan, en dan wordt het me weer te prijzig...
Misschien op zondag gewoon ook te druk? Ik blijf proberen deze week. Bedankt voor al jullie reacties!
Groetjes,
Martine

Tijgeroog
19-12-2010 om 21:35
Maar martine
Natuurlijk gaan de prijzen in de laatste secondes omhoog. Alleen dan heeft het echt zin om te bieden.
Kijk, degene die als laatste een hoogste bod heeft uitgebracht wint de veiling. Als je 10 minuten van te voren tegen iemand anders op gaat bieden is het enige resultaat dat de prijs omhoog gaat.
Dus wachten tot het laatste moment, dan een bod doen en hopen dat dat het hoogste bod is is de beste manier om een zo laag mogelijke prijs te krijgen.
Als je al 10 minuten iets voor een mooie prijs hebt zul het niet krijgen, omdat vlak voor het einde iemand anders er wel een betere prijs tegenaan gooit (of iemand van vakantie-veiling zelf? om te voorkomen dat de items te goedkoop weg gaan?)
En zoek van te voren even uit wat hetgene waar je op gaat bieden kost als je het rechtstreeks boekt. Ik heb gezien dat er wel eens meer voor geboden wordt dan wanneer je zelf zou boeken.

Martine
19-12-2010 om 22:18
Deels gelukt
Ik heb nog geen hotel/sauna arrangement kunnen boeken voor de prijs die ik in gedachten had, maar ik blijf proberen.
Wel kan ik nu voor 30 p.p. deze week naar Mary Poppins met de kinderen (normaal kosten deze 79 p.p.), dus daar ben ik erg blij mee. En inderdaad, er lijkt geen addertje onder het gras, dus ik ben erg verbaasd. Ik geloof het pas als ik in het Circustheater zit deze week, haha!
Groetjes,
Martine

Tijgeroog
20-12-2010 om 09:42
Het addertje is
...dat je deze week veel geld uit gaat geven om naar het theater te gaan (4 kaartjes? Drinken, garderobe, vervoer, parkeren, misschien wat eten onderweg), terwijl je dat helemaal niet van plan was. En je aangeeft dat je zuinig aan moet doen.
Tot zover de kritische noot. Veel plezier bij Mary Poppins!

Martine
20-12-2010 om 11:32
Tijgeroog
Hahahaha! Die zit. Ik zal voorop stellen dat ik al graag met de kinderen naar Mary Poppins wilde, maar dat het te duur was. Ik betaal 3 kaartjes (Oma gaat op eigen kosten mee). We wonen gelukkig niet ver van Den Haag, dus eten onderweg is niet nodig. Een jas, daar kun je op zitten en drinken in de pauze past ook wel in mijn tas. Het parkeren is inderdaad kostbaar.
Dus ja: veel geld, maar ik heb ook met de kinderen afgesproken dat ze dit krijgen i.p.v. een cadeautje onder de kerstboom. Vonden ze geen probleem, en pas toen heb ik de kaartjes besteld. Al met al redelijk betaalbaar uitje. En het is tenslotte kerstvakantie...
En het nachtje weg met man? Die is nog niet gelukt! Omdat anderen er blijkbaar toch meer voor over hebben dan ik. Maar ik blijf proberen!
Groetjes,
Martine

Martine
20-12-2010 om 12:26
Toch gelukt!
Voor 48 euro (plus 4 euro adminstratiekosten) 2 dagen sauna met overnachting! Ik ben in mijn nopjes, omdat de arrangementen gisteren en vanmorgen niet onder de 60 euro werden geveild...
Nu gauw kijken wanneer er plaats is in het hotel. Moet wel lukken op een doordeweekse dag!
Groetjes,
Martine

Minet
21-12-2010 om 09:29
Mooi!
Heerlijk vooruitzicht he! Ik vind dat nou net het mooie van Vakantieveilingen, er zit GEEN addertje onder het gras, je krijgt precies wat er geschreven staat, je weet ook meteen wat de adm.kosten zijn die bovenop jouw winnende bod komen.
Ik heb gisterenavond nog even 2 keer 2 kaarten gewonnen voor een dancefeest, de jeugd was hier superblij! 4 kaarten voor de prijs van 1,5

Pennetje
21-12-2010 om 13:45
Ook nachtje weg
Wij hebben net een nachtje Den Haag gescoord en kaarten voor Mary Poppins. Geen addertjes, er stond duidelijk bij dat het ontbijt niet was inbegrepen dus dat weten we dan. Ik ga een nieuw draadje starten, er zijn hier vast wel Den haag kenners die weten waar we nog meer naar toe moeten.

lennest
23-12-2010 om 11:21
Goede ervaringen
Ik bied al een tijdje mee op vakantieveilingen en als je de voorwaarden goed leest, de oorsponkelijke aanbieding goed bekijkt, kun je leuke dingen boeken. Ik heb een midweek in Brabant op een camping gestaan, in de zomervakantie voor slechts € 85, kaartjes voor Mary Poppins, 2x eerste rang voor € 65, kaartjes voor het Zwanenmeer 2x eerste rang voor € 52, een paar hotelovernachtingen, ook bij Fletcher en mooie kamers!, voor minder dan € 40 inclusief ontbijt voor 2 personen. Ik vind het prima! Mijn vriendin gaat volgende week 5 dagen op wintersport. Geboden op vakantieveilingen, voor weinig. Hotel vooraf gebeld of er eventueel nog wat bijgeboekt kon worden, het arrangement was voor drie dagen, 2 volwassenen. Dat kon, ze gaat nu met het hele gezin en echt het kost bijna niks. Ik zoek altijd het hele internet af naar aanbiedingen of last minutes, ik betaal de hoofdprijs niet meer. het kan dan wel eens zijn dat je water bij de wijn moet doen, maar goed, daar is de prijs ook naar. Vraag mij maar niet waar we volgend jaar zomer naar toe gaan; geen idee, hangt helemaal af van de aanbiedingen!

katie69
23-12-2010 om 17:04
Parkeren
Heb 2,5 jaar terug, toen ik naar het Circustheater ging, niet in die parkeergarages geparkeerd, maar gewoon in een buitenwijk, buiten het centrum, tegen Den Haag aan. De parkeerzone is aardig groot daar in Scheveningen, maar als je ruim 20 minuten wilt lopen kun je ook parkeren in buiten wijk. Ik hou van wandelen en zoon van 12 vond het ook prima. Eerst naar het strand (het was juni), s' middags de voorstelling, nog even was pizza eten bij de boulevard in de buurt. En weer 1,5 uur terugrijden.....

Martine
23-12-2010 om 20:31
Parkeren...
...was niet nodig: de A12 stond vol met geslipte auto's! We zijn met de trein gegaan. Omdat de kinderen nog op de railrunner konden, kostte dat uiteindelijk ook maar 20 euro incl. tram.
En, belangrijker: de meiden hebben genoten van Mary!
Groetjes,
Martine