Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wilgenkatje

Wilgenkatje

12-04-2017 om 17:22

Vakantievoorpret? Hmmm


Half a twin

Half a twin

18-04-2017 om 18:31

Triva

Tijdens 3 weken kamperen moet ik echt wel een keer wassen. Na een dag of 10 houden we een dag wasdag. Ik kan me zo slecht voorstellen dat mensen kleding hebben waarmee ze 3weken kunnen kamperen zonder te wassen. Ik heb voor elk seizoen 5of 6 setjes lente en zomer gaan mee op vakantie met een lekker vest en een extra spijkerbroek. Man en kinderen net zo. De kantoorkleding en mijn feestjurk blijven thuis.
Kan jij weer driftig gaan typen dat ik meer kleding kan/moet kopen maar dat doe ik dus niet. Ik heb liever een paar sets die ik vaak draag dan een hele kast vol die zgan weg moet wegens te krap of uit de mode.
Hoe streng de gemeente is weet ik gelukkig nog niet. Wel dat buren niet blij worden van veel aanhangers en caravans in de straat. Gebouwd eind jaren 50 is er al onvoldoende parkeerplaats voor iedereen. Met 1auto per huishouden komen we al niet uit.

Triva

Triva

19-04-2017 om 02:54

tja

Als je eerst zegt dat je niet wast op de camping en nu weer wel wordt het lastig discussieren... Strijken van campingkleren, drie dagen bezig met de was, drie dagen je vouwwagen mogen hebben maar het ding twee dg voor de vakantie halen. Het klinkt allemaal erg star.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-04-2017 om 09:00

Triva

Als neutraal persoon heb ik de verwarring over het wassen even opgezocht en inderdaad ik kan me voorstellen dat je daarvan dacht 'oh toch wél wassen!', maar voor de rest... als ze dat haar manier is, wat maakt het dan uit? Ik hoorde maandag van iemand dat ze zelfs washandjes strijkt, dus waarom zou een ander geen campingkleren strijken en waarom zou je géén rekening houden met de straat door de caravan er echt geen dag langer te zetten dan strikt noodzakelijk is? Iedereen heeft zijn eigen rituelen en rituelen zijn sowieso al een vorm van starheid. Alleen klinkt ritueel leuker dan star.

Half a twin

Half a twin

19-04-2017 om 10:11

Triva heeft geen idee van wat kamperen is

Als ik aankom op de camping moet ik "ineens" een aantal zaken delen met de andere kampeerders. Dat maakt mij niet uit, dat is zelfs leuk; kamperen is mijn ideale manier van vakantie vieren. De vrijheid, 3 dagen hier 5 dagen daar, geweldig.
Ik moet er alleen wel rekening mee houden dat er niet 24/7 een eigen wasmachine voor MIJ klaar staat. Met een beetje geluk deel ik de wasmachine met 50 gezinnen, soms ook met 100 of in het slechtste geval met 300.
Dus ja er gaan zoveel mogelijk kleren schoon mee om in 3 weken maar 1 keer wasdag te hoeven houden. Soms wasdag op de camping en soms naar een wasserette. Dat is dan geen hele dag bezig zijn met de was dan neem ik gewoon zoveel trommels als er beschikbaar zijn.

Ben net even naar de sport geweest, toen ik terugkwam moest ik mijn auto 3 straten verder parkeren, de school hier in de straat heeft een activiteit waarvoor veel ouders met de auto naar school zijn gekomen. Staat er een tierende moeder voor mijn tuin een peuter in een buggy te frotten, "Wat een hel, je kan hier ook noooooit normaal je auto kwijt, je moet altijd nog heeeeel ver lopen!!!!"
Ik knikte haar toe en zei: u heeft helemaal gelijk, u heeft er af en toe mee te maken. Ik woon hier! En liep mijn tuintje in. Ze was meteen stil.

Tijgeroog

Tijgeroog

19-04-2017 om 10:32

Oh?

Maar als je op vakantie bent trek je toch niet elke dag schone kleren aan??

Ik ben sowieso niet zo gestructureerd dat ik setjes heb. En ook niet kleding voor een bepaald seizoen. Of dat ik het tel.
Ik heb kleren. Sommigen zijn warm, anderen zijn minder warm. De meeste shirts passen bij de meeste (spijker)broeken. Shirtje dat ik in de zomer bij een korte broek of een rokje draag past in de winter weer leuk bij een vestje, En afhankelijk van het weer en waar ik zin in heb kies ik iets uit. Wel wissel ik twee keer per jaar m'n korte broeken met de meeste hele dikke truien.

En morgen gaan we op vakantie. Naar de kou. Vliegen. Wat ik bijna nooit doe. Dus al die dikke kleren inpakken wordt nog even spannend. Maar dat komt vast goed. Ik heb er zin in.

Vesta

Vesta

19-04-2017 om 10:54

o, jee

Wij wassen in 3 weken ook meestal maar 1x. Ondergoed doe ik 1x per week op de hand, maar de rest ziet 1x een wasmachine, of als die er niet is, gewoon niet of even de vlekken op de hand.
Zo'n gigantische campingtrommel krijg ik niet vol. Een gewone trommel ook niet trouwens.

Tango

Tango

19-04-2017 om 11:16

Leuk draadje

Ik wilde eigenlijk een ander draadje gaan openen, over reizen met het vliegtuig, maar eerst maar even reageren op dit draadje.
Wij gaan dus a.s. zaterdag op vliegvakantie en dat geeft bij mij ook aardig stress hoor. Vooral omdat alles zo veranderd is met de laatste keer dat we vlogen, zo'n 12 jaar geleden. In het meenemen van vloeistoffen heb ik me nu aardig verdiept en het is me min of meer duidelijk. Ik moet alleen nog ergens afsluitbare zakjes kopen voor dochter haar miniflaconnetje deo en evt. andere kleine reisverpakkingen die mee de cabine in gaan. Ik begrijp dat je na de douane dan wel weer iets te drinken mag kopen voor in het vliegtuig. Wat ik een rare gang van zaken vind, maar je wil toch iets meenemen om onderweg te drinken?? Hoe het met eten in het vliegtuig zit weet ik helemaal niet. Maar een paar krentenbollen of koeken voor onderweg mag hopelijk wel. We vliegen ook nog op een onmogelijke tijd, 20.00 u. met aankomst om 23.00 u. op Mallorca. Tegen de tijd dat we in het appartement zijn is het w.s. 1.30 u. ofzo. En dan wil je de volgende dag ook niet meteen op pad om iets te eten te kopen. Ik moet zeggen dat dit me wel bezig houdt.
Verder kamperen wij in de zomer altijd en ook dat geeft wel wat inpakstress, maar minder omdat ik daar wel een lijst voor heb en je ook altijd wel iets kan kopen wat je vergeet. De caravan staat hier vaak wel langer dan die 72 uur in de straat. Wordt gelukkig nooit over geklaagd. We hebben zelfs een buurman die het hele jaar door een camper heeft staan, weliswaar steeds op een wisselende plek. Caravan inpakken doe ik dus heel geleidelijk. En er hoeft steeds minder mee, geen kinderspeelgoed meer etc. Hooguit een voetbal voor zoon. Dochter gaat dit jaar niet meer mee, dus dat scheelt ook alweer inpakstress.
En over wassen. Meestal kamperen we 2 weken en was ik halverwege een keer. Dat scheelt thuis weer wassen en inderdaad heb ik ook geen ondergoed, sokken etc. voldoende voor twee weken. En het wordt ook wel erg viezig hoor als je dat zo lang in zo'n zak laat zitten vind ik. Handdoeken en wat t-shirts was ik dan ook. Geen lange broeken etc. Die komen thuis weer. Heb ook weleens slaapzakken etc moeten wassen met een kind dat nog niet geheel zindelijk was. Komt dan ook wel weer goed. We nemen altijd een extra slaapzak mee voor dit soort noodgevallen.

Triva

Triva

19-04-2017 om 12:56

halfatwin

Ik heb vermoedelijk meer campingervaring dan jij....

Kampeerkleding

De kampeerkleding van de kinderen bestaat uit drie korte broeken, vier T-shirts, dik vest, joggingbroek en zwembroek. Zelf neem ik ook niet zoveel mee, past allemaal in een klein kratje. Ieder heeft twee handdoeken van een eigen kleur. Ik was meestal wel een keer of twee tijdens de vakantie. Maar dat is niet echt moeite vind ik, als er geen wasmachine vrij is doen man en ik gewoon ff wat met de hand tijdens een rustdagje op de camping. Ik geloof ook niet dat we er drie weken lang allemaal heel schoon uit zien, maar dat is wel het laatste waar ik me druk om maak op vakantie (en daarbuiten eigenlijk ook niet).

Half a twin

Half a twin

19-04-2017 om 13:49

Meer dan 44 kampeervakanties?

Ik ga in de zomer voor de 45e keer kamperen. Altijd minstens 3 weken. Kom jij daar nog overheen Triva?

Kaaskopje

Kaaskopje

19-04-2017 om 15:16

Triva en Half a twin

op Facebook zag ik laatst een discussie, waar eentje tegen de ander zei : zullen we er borrelnootjes bij pakken, gezellig En dat gevoel krijg ik bij jullie nu ook een beetje. Jullie 'gesprek' begint bizarre vormen aan te nemen. Wat maakt het uit wie hoe wat en hoe vaak heeft gedaan! Als je het zelf maar leuk en normaal vindt. Was voor mijn part elke dag in de campingwasmachine. Ze staan ervoor. Wij hebben een paar keer gekampeerd en toen hebben we meerdere keren van de wasmachine gebruik gemaakt. Ideaal. Daardoor gingen ook aardig wat kleren schoon mee terug naar huis en kon het daar zo in de kast.

Half a twin, ik hou het niet echt bij, maar het was me wel opgevallen dat Triva kampeert. Het is toch geen wedstrijd?

Half a twin

Half a twin

19-04-2017 om 15:48

Het is geen wedstrijd iedereen zijn eigen idee over kamperen

Met een vouwwagen: haal dat ding eens een paar weken eerder op en maak hem dan schoon. Stapeltjes maken? Doe het meteen in die tas! Sowieso als je met een vouwwagen gaat zit je uren naast dat ding, kun je beter niet drie dagen ervoor gaan wassen maar wassen op de camping.

Dit is een zin van Triva waaruit ik opmaak dat ze niet kampeert of in ieder geval heel anders kampeert dan dat ik doe. Wij zitten geen dagen naast de vouwwagen, hebben dat ding bij ons als overnachtingsplek. We staan 5 dagen hier drie dagen daar. Niet op heel luxe campings waar vwel voorzieningen zijn.
Triva zegt dan dat ik het zus of zo MOET doen maar dat is niet zoals het bij ons vaak gaat. Prima als zij gaat kamperen als doel van de vakantie op zich, dat ze dagen naast haar tent of stacaravan zit, moet zij weten. Als dat haar ultieme vakantie is lekker doen. Maar ga dan niet vertellen dat ik het ook zo moet doen. Ik wil zoveel mogelijk schoon mee om op vakantie zo min mogelijk te hoeven wassen. Die vouwwagen, daar moet zoveel mogelijk in, wij hebben geen grote auto waar nog wel een tasje extra in kan. Met 2 pubers op de achterbank is er ook geen plek meer om daar wat tussenin te zetten.

Lusithania

Lusithania

19-04-2017 om 16:01

Wij

Onze vouwwagen hóeft niet open voordat wij vertrekken, de tenten, matjes en slaapzakken voor de kinderen liggen dan in de auto (tot de eerste overnachting).
Dat is erg relaxed, om alleen maar te hoeven zorgen voor je persoonlijke spullen (die je ook nodig hebt in een hotel) en de koelbox van zolder halen om te zorgen dat ie koud is.
In de auto liggen vier sporttasjes kleding, een schoenentas, een handdoekentas, mijn beauty-case, een tas met tablets en e-readers en oplaadsnoeren plus een tas met mondvoorraad. Gelukkig hoeft er geen krat vol boeken meer mee.
Voorbereidingsstress bestaat hier uit: zorgen dat de huisdieren verzorgd worden en de bederfelijke waar weg of mee gaat.
Man, kind(eren) en ik overleggen over een globale bestemming en man zoekt verder de precieze streek uit en of er keus is uit campings.
De vakantie begint als wij de deur achter ons dicht trekken.

Half a twin

Half a twin

19-04-2017 om 16:12

Heb jij een lekkere grote auto!

Vier tassen kleding achterin en de koelbox en het is eivol. De rest moet in de vouwwagen. Dat is overigens eigen keus. Ik rij geen auto en man moet per trein naar het werk. Voor de ritjes naar familie hoeven we geen grote auto te hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-04-2017 om 17:52

Half a Twin

Triva zegt dan dat ik het zus of zo MOET doen maar dat is niet zoals het bij ons vaak gaat. ===

Pssst.... je loopt toch al lange dan vandaag mee hier?

Triva

Triva

19-04-2017 om 18:59

tuurlijk

Halfatwin mag mij wel beledigen met haar: 'Triva heeft geen idee van wat kamperen is'. En bedankt!

Nou als je het allemaal zo goed en slim bedacht vindt: waarom heb je dan in hemelsnaam nog vakantievoorstress? Ik zou doodmoe zijn en aan drie vakanties toe als ik lees wat jij door moet, maar dat zou allemaal geen probleem zijn als jij het geen probleem vindt maar je noemt het toch echt zelf zo en dat je aan rust toe bent als je in de auto stapt. Als je er meteen bij had gezet dat je daar geen tips en adviezen voor wilt had ik geen moeite gedaan, blijkbaar is het allemaal niet zo erg en geniet jij er zes dagen lang van?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-04-2017 om 21:51

Stapeltjes

Weer even een niet-kampeerder tussendoor Voor de zomervakantie begin ik een week van tevoren met stapeltjes klaarleggen. Kleding, handdoeken, puzzelboekje, wc-papier voor onderweg (zelden nodig, maar je weet maar nooit), etc. Dag van tevoren pakken we de weekendtassen in, voor vliegvakanties koffers. We hebben een weekendtas per persoon en een gezamenlijke. Daarnaast nog alledrie een rugzak/handtas. Ik probeer nog een stofzuiger door het huis te gooien, vuilniszakken leeg, vaatwasser gedraaid, etc. Voor het overige laten we de troep liggen zodat inbrekers denken dat hun collega's al zijn geweest.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-04-2017 om 01:35

Triva

Ik heb eerder al gezegd dat ze had kunnen weten dat jij kampeert.

Ik ga ook licht dolgedraaid op vakantie, maar ik vind dat totaal niet erg. Omdat ik het veel te leuk vind allemaal. Daar heb ik wel een dag of twee dagen stress voor over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.