Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vanaf welke leeftijd negatieve coronatest Frankrijk?

Volgens mij was het tot 18 juli zo dat kinderen vanaf 11 jaar een negatieve coronatest moeten hebben om Frankrijk in te mogen. Nu zie ik echter op diverse plekken (website ANWB, reispp ministerie van BZ) dat het vanaf 12 jaar is. Is dat per 18 juli verandert? Mijn dochter is net 11 en het is wel handig om te weten of ze wel of niet getest moet worden voordat we op vakantie gaan naar Frankrijk.

11 jaar was de leeftijd vanaf welke de mondkapjesplicht gold (of misschien nog steeds geldt?) in Frankrijk. Ook de leeftijd dat kinderen naar de middelbare school gaan. Ik zie ook op sommige sites nog staan dat je voor toegang tot evenementen vanaf 11 jaar een test nodig hebt, op andere sites vanaf 12. Dus het zou goed kunnen dat het 18 juli gewijzigd is.

Het vaccin is in Frankrijk net als in de rest van Europa goedgekeurd vanaf 12 jaar. 12 is echt de meest logische en internationaal de meest gangbare leeftijd. Die informatie dat het vanaf 12 is vwb inreizen klopt echt wel.

Ik houd bij dit soort vragen de reisapp van het ministerie van Buitenlandse zaken aan. Daar staat:
Deze voorwaarden gelden ook voor kinderen vanaf 12 jaar. Kinderen tot en met 11 jaar hoeven niet getest te worden.

Caroline80

Caroline80

30-07-2021 om 06:40 Topicstarter

Tango schreef op 29-07-2021 om 19:47:

Ik houd bij dit soort vragen de reisapp van het ministerie van Buitenlandse zaken aan. Daar staat:
Deze voorwaarden gelden ook voor kinderen vanaf 12 jaar. Kinderen tot en met 11 jaar hoeven niet getest te worden.

Dat staat er inderdaad nu. Maar volgens mij stond er tot voor kort vanaf 11 jaar en vraag ik me af of het er fout staat of dat het gewijzigd is.

Ik denk dat het inderdaad gewijzigd is. Ik heb volgens mij ook wel 11 jaar zien staan, maar niet heel goed op gelet omdat mijn kinderen al veel ouder zijn. 12 vind ik wel logischer, omdat vaccineren ook vanaf 12 jaar is. Als je het heel zeker wil weten zou ik contact opnemen met het ministerie van Buitenlandse zaken, maar geen idee hoe je die kan bereiken hoor. Zal vast wel ergens te vinden zijn. 

Caroline80

Caroline80

30-07-2021 om 13:31 Topicstarter

Tango schreef op 30-07-2021 om 10:35:

Ik denk dat het inderdaad gewijzigd is. Ik heb volgens mij ook wel 11 jaar zien staan, maar niet heel goed op gelet omdat mijn kinderen al veel ouder zijn. 12 vind ik wel logischer, omdat vaccineren ook vanaf 12 jaar is. Als je het heel zeker wil weten zou ik contact opnemen met het ministerie van Buitenlandse zaken, maar geen idee hoe je die kan bereiken hoor. Zal vast wel ergens te vinden zijn.

Daar heb ik via Whatsapp contact mee gezocht, maar dat heeft nog geen concreet antwoord opgeleverd. Op de website van de Franse overheid staat ook vanaf 12 jaar. Dus ga er nu maar vanuit dat dat klopt. Maar het was eerst wel vanaf 11 jaar. 

Ik denk 18 jaar. Weet het niet zeker.

18 jaar is voor toegang tot restaurants, kroegen, pretparken, zwembaden, treinen, binnenlandse vluchten, etc.

Voor inreizen vanuit het buitenland is het 12 jaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.