Vakantie en uitjes

Chippie
16-08-2010 om 14:36
Verbazing Wassen en kleding meenemen op vakantie.
Wij vertrokken met 2 volwassenen en 3 kinderen voor drie weken naar een verre bestemming. Een bestemming waarvoor je geen lange broek of trui oid nodig hebt.
Ik heb me op het vliegveld ongelofelijk verbaasd over de hoeveelheid bagage die mensen meenemen. Een gezin met drie puberdochters (okee, die kleding neemt meer plek in dan het ministapeltje van mijn dochtertje) had meer dan 100 kg bagage bij zich voor een rondreisvakantie.
Zij begrepen niet dat onze bagage met gemak in 1 grote koffer en 2 rugzakken (1 dagrugzak en 1 rugzak met boekjes, speeltjes, etc) pastte. Ik zag het ook helemaal niet zitten om met tig stuks bagage en drie kinderen rond te reizen. Dan wordt je toch gillend gek? Bovendien, ik heb echt niet voor 100 kg aan zomerkleding.
Nu ben ik dus heel benieuwd. Hoeveel nemen jullie mee op vakantie. Voor deze vakantie (en de meeste andere zonvakanties) had ik dus mee per persoon: 1 lange broek (oprolbaar tot 3/4 broek), 4 korte broeken/rokjes/jurkjes, 6 shirtjes korte mouw, 1 shirt lange mouw, 1 pyjamashirt, 1 paar sokken (vliegtuig), 1 lange broek, 1 paar teva's, 7 onderbroekjes, 3 bh's voor mij, 2 x zwemgoed en 1 paar slippertjes. Daarbij voor iedereen een hydrofiel luier voor het geval er geen handdoeken zijn en twee sarongs (voor het geval er geen strandlakens zijn in het hotel). Een uitgebreide EHBO kit gepropt in een ziplockzakje, 1 toilettas voor de hele familie. Dat plus babyfoon, opladers en travelcot pastte allemaal met gemak in de grote koffer.
Natuurlijk moesten wij vaak onze was laten doen. Dat kan daar ook op iedere straathoek voor bijna niets. Maar je gaat toch ook geen 3 weken (of 1,5 week) je vieze was bewaren? Dus ja, daar ben ik ook benieuwd naar: wassen jullie op vakantie of pas als jullie thuis zijn?

Manda Rijn
18-08-2010 om 13:37
Heerlijk om te wassen
ik vind dat juist een heel rustgevende bezigheid op vakantie. We huren altijd een huisje of caravan en gaan naar zuid Frankrijk. De eerste week heb ik elke dag een handwas gedaan: babybad met warm water en biotex, kleren erin, roeren, s'middags nog een keer roeren, sávonds uitspoelen en ophangen, sóchtends droog.
Verder hadden we dit jaar een stuk minder aan kleding mee dan vorige keer en ook dit jaar hebben we een deel niet gebruikt. Met name mijn dochter had aan een stuk of 5 kledingstukken genoeg (rest van de zomer ook, heeft alleen maar haar favoriete topje en rokje gedragen). En ik neem bij voorkeur dingen mee die weg kunnen, dus veel onderbroeken, t-shirts, sokken gaan niet meer mee naar huis.
Dus volgende keer ga ik nog minder meenemen en dus weer elke dag handwasjes doen.

bidsprinkhaan
18-08-2010 om 20:04
1 curverkrat pp.
Ik had p.p 1 curverkratje ingepakt maar man en ik hebben 2/3 niet gebruikt.
Oudste had 1 spijkerbroek , 1 zwembroek, 2 onderbroeken, 1 paar sokken en 3 shirts bij zich. Die had het achteraf nog het beste ingeschat.Voor jongste van 8 heb ik de helft van de inhoud van de krat gebruikt.
Volgend jaar neem ik alleen 3 rokjes en 3 shirtjes, een badpak, ondergoed,sokken, een legging en een trui mee als ik naar Z-Frankrijk ga.

Nasha 1st
18-08-2010 om 20:22
Wassen op vakantie
doe ik altijd wel 1 of meer keer. Sowieso ondergoed, ik neem voor 1 week mee, plus wat extra voor ongelukjes. Sokken ook. dus dat was ik na 1 week. Maar ook handdoeken was ik 1 of 2 keer. De rest eigenlijk niet. Toch ook weer veel te veel mee....nog eens kritisch kijken volgend jaar
O ja, die campingmachines.....leuk hoor, maar schoon....nee, fris, dat wel, het oogt en ruikt weer fris, schoon wordt het thuis weer....

joer
18-08-2010 om 21:29
Soms wel vaak niet
Gaan we twee weken op vakantie dan was ik nooit.
Lopen hele dagen in zwemkleding dus met het ondergoed redden we het net. Handdoeken gewoon lekker laten drogen en opnieuw gebruiken. Beddegoed even luchten en het kan wel weer.
Gaan we drie weken of langer op vakantie dan doe ik altijd 1 was ondergoed en 1 was handdoeken. Soms beddegoed erbij.
Kleding was ik echt nooit. Dat komt thuis wel weer.
Groeten JOER.

margje van dijk
19-08-2010 om 10:24
Net als manda - en vraag aan rozenstruikje en brianna
Ik vind wassen op vakantie heerlijk om te doen. Vooral op de camping. Als het mooi weer is. Leuk, met zo'n campingwasmachine (hoezo wordt dat niet schoon, Nasha? Bij mij wordt alles gewoon schoon hoor). En dan ergens een lijntje spannen bij de tent. Ophangen, en binnen een paar uur is het droog.
Misschien komt het omdat ik thuis nooit de was buiten hang, dat ik daar nu zo van geniet. Maar ik vind het echt ontzettend bevredigend, wassen
Verder, qua bagage: het scheelt ontzettend wát voor kleren je meeneemt. Vroeger nam ik voor mezelf een weekendtas mee waar mijn kleren in zaten. Tegenwoordig is het een heel klein weekendtasje, maar toch heb ik nog bijna net zo veel keus. Alleen neem ik tegenwoordig 'vakantiekleren' mee: van die dunne broeken die je kunt oprollen of afritsen (vroeger waren dat van die kaki legerachtige gevallen maar tegenwoordig zijn die er ook in zeer elegante versie), en van die shirtjes die heel snel droog zijn en ook heel dun oprolbaar zijn. Dat is echt heel wat anders dan de spijkerbroeken en katoenen t-shirts en truitjes die ik vroeger meenam.
Ik had nu mee:
- 3 afrits/rolbroeken (dus zowel kort als lang te dragen)
- 1 hemdje, 1 t-shirt, 2 bloesjes, nog een paar 'onderhemdjes' voor onder die bloesjes
- 2 jurkjes
- 1 fleecejas
- 1 zwempak
- 7 onderbroeken, 3 bh's
- 5 paar sokken (voor in de bergschoenen)
- 1 paar slippers, 1 paar waterschoenen, 1 paar sandalen en 1 paar bergschoenen.
En dan had ik nog het meeste mee van allemaal. De jongens hadden 1 afritsbroek (ook zo'n dunne, veel dunner dan spijkerbroeken!), die ze bijna continu gedragen hebben (lang, middel of kort). Nog 2 korte broeken, 4 t-shirts, 2 shirts met lange mouwen, fleecejas.
Ik kom echt ruimschoots uit met die kleren, en ongeveer 1 keer per week wassen.
En o ja, wij hebben maar 5 handdoeken mee, en van die dunne (maar wel grote) handdoekjes voor het zwemmen.
Rozenstruikje, ik las dat jij per kind 8 setjes mee had (broek+shirt) voor 1 week vakantie (of herinner ik het me nu verkeerd). Maar doe je de kinderen dan elke dag helemaal schone kleren aan??? En hoe lang blijft dat dan schoon? Of ze iets nou een paar uur of een paar dagen aan hebben, dat komt toch op hetzelfde neer qua viesheid? Dus waarom zou je dan zo vaak schone kleren aantrekken? Die van ons trekken gewoon elke dag hetzelfde aan en zouden dat blijven doen als ik de kleren niet af en toe onder ze vandaan trok om nou echt eens te wassen, want het interesseert ze echt niets. En zo'n broek wordt toch niet meteen vies? Je moet gewoon donkere kleuren kiezen, daar zie je niets op.
En Brianna, jij zegt dat je 3 weken niet wast, want jij hebt ook vakantie. Maar hoe doe je dat dan als je thuis komt? Moet je dan de was van drie weken doen? Lekker thuiskomen is dat! Daar zou ik meer van balen dan van tussendoor een lekker relaxwasje doen (zie boven).
Als ik thuiskom is bijna alles juist schoon, want ik was meestal nog even twee dagen voordat we vertrekken. Heerlijk vind ik dat.
Margje

Brianna F
19-08-2010 om 11:02
Margje
Tja, thuiskomen is een stuk minder want dan heb ik was van drie weken, waar ik wel even zoet mee ben. Maar ik heb alles bij de hand, wasmachine, droger, waslijnen en tussendoor kan ik lekker de achterstallige post doornemen.
Een relaxed wasje op de camping zit er voor ons niet in, want we kamperen niet. Zoals gezegd, zitten we elke dag in een ander hotel en zie ik me nog niet na een volle dag 's avonds relaxed een wasje doen in de badkuip, dat 's ochtends vroeg alweer droog moet zijn.

margje van dijk
19-08-2010 om 11:19
Dat intrigeert me wel (brianna)
Hoe doe je dat dan, met die hotelvakantie? Ga je 's ochtends eerst naar het nieuwe hotel, om de bagage kwijt te kunnen (want die heb je dus wel veel), en dan ga je 's middags iets doen of zo, 's nachts slaap je in het hotel, en de volgende ochtend vertrek je weer naar het volgende hotel?
Maar dan heb je toch maar 1 korte dag om de nieuwe plek te verkennen, is dat niet veel te kort?
Of doen jullie iets anders interessants waardoor je zo achter elkaar door moet/wilt reizen.
Margje

Hillary
19-08-2010 om 11:33
Misschien ligt het aan de wasmachien
De campings waar ik tnt heb gewassen werd het niet goed schoon. Als je gewoon wast omdat het een paar keer gedragen hebt valt het misschien niet op, maar als het vies is in de zin van vlekken erop, dan zijn die er bij mij nog nooit uitgeweest in de campingwasmachine. Ze hebben doorgaans ook niet veel keuze qua programma's en je moet hun wasmiddel gebruiken (laatste keer werd dat zelfs automatisch met het water toegevoegd). Het kan dus niet aan mijn manier van wassen liggen, want meestal zijn er maar 1 of 2 manieren.

margje van dijk
19-08-2010 om 11:37
Goh
Ik heb deze vakantie op drie campings gestaan (in 3 Europese landen) en bij elke camping mocht je zelf je eigen wasmiddel toevoegen. Bij één camping had de machine meer programma's dan mijn eigen apparaat thuis. Inderdaad was er ook een bij waar ik ongeveer uit 5 programma's (incl temperatuur) kon kiezen en dat was het. Bij de derde had ik ook 5 programma's, maar kon ik voor ieder programma ook nog een temperatuur instellen, en waren er extra knoppen voor bv. extra spoelen of zo.
Ik had echt prima schone was. Maar ik moet erbij vertellen dat ik sowieso niet zo kritisch ben met wassen en dat we meestal donkerdere kleding dragen waar je weinig op ziet. (Ik vind uberhaupt een vlek die er niet uit gaat niet zo erg, tenzij die echt op een storende plaats zit. Maar een broek met een vlek ergens op het been of zo? Kan mij echt niet boeien).
Margje

Brianna F
19-08-2010 om 11:54
Margje
De laatste rondreis was door China en dat zijn lange afstanden. Meestal komen we 's avonds aan in het hotel en vertrekken de volgende ochtend vroeg weer. Dan heb je een lange dag voor reizen en excursies. Ook hebben we een aantal nachten 's nachts met de nachttrein gereisd. Dan kom je 's ochtends op de plaats van bestemming en heb je de hele dag om rond te kijken. Koffers hoefden we ons niet om te bekommeren, die werden voor ons van kamerdeur naar kamerdeur vervoerd. je hoefde 's ochtends alleen maar je koffer buiten de deur te zetten om 'm de 's avonds weer op een andere hotelkamer terug te vinden.

margje van dijk
19-08-2010 om 12:02
Leuk brianna
Ik begrijp het.
Ik heb ook wel op die manier door China gereisd met man en kinderen, maar wij waren dat na een paar dagen helemaal zat (om in het tempo van een organisatie mee te moeten). Ik vond het heel erg vermoeiend, van die lange dagen waarbij je de hele dag rondgebonjourd wordt en op tijdstip X op plaats Y mag rondkijken en daarna weer de bus in. Maar je ziet op die manier inderdaad wel veel, het is heel efficient.
Wij gingen op een gegeven moment niet meer met reisorganisaties in zee, maar we regelden zelf van tevoren vluchten/treinreizen en hotels (met hulp van bevriende Chinezen). Meer heb je niet nodig, de rest kan je zelf ook. Maar goed, dat is natuurlijk anders als je verder geen connecties hebt.
Overigens (back on topic) is mijn ervaring in China dat ze in het hotel de was van het hele gezin doen als extra service waar je niet eens voor hoeft te betalen! Juist in China zijn (waren?) dat soort dingen ontzettend goedkoop en handig. Maar dat kan inderdaad alleen als je minstens een dag blijft, dus voor jullie was dat nog steeds geen optie.
Margje

Manda Rijn
19-08-2010 om 12:11
Niet schoon
nee dat klopt, ik doe dus handwasjes met biotex. En indd de onderbroeken met vlekken worden er niet spierwit zonder vlekken van, maar who cares het is vakantie. En dan als iets echt niet meer kan gooi ik het dus weg. Thuis ben ik dan wel weer een volle week bezig om alles weg te wassen, dat vind ik echt een minder leuke klus.
dus volgend jaar nemen we nog minder kleding mee !

Chippie
19-08-2010 om 13:02
Beha's, niet-schone-was-thuis-wassen
Als we genieten van het strand doe ik niet iedere dag een nieuwe bh aan. Maar anders wel. Juist een BH is niet meer zo firs na een warme dag. En nee, ik heb niet 22 beha's (en ook geen 11 lichte beha's).
Ik was dus op vakantie wel eens. Zo'n rekje vol was hoort voor mij echt een beetje bij kamperen. Vaak gooi ik aan het einde van de dag de kleren even door een sopje of in de wasmachine. Ze worden niet echt vies. Voornamelijk zandkorrels, wat zweterige geurtjes en een kwakje jam. Met af en toe een likje wascreme wordt alles schoon genoeg.
Ik vind het onzin om (camping)schone was thuis nog een keer te wassen. Als ze het op de camping aan kunnen, kunnen ze het de laatste vakantiedagen thuis ook nog wel een keer aan. Dat boeit me echt niet. Sowieso zijn de zomerkleren - ook die kleren die we niet hebben meegenomen - aan het einde van de zomer niet helemaal vlekvrij en stralend wit.

Guinevere
19-08-2010 om 13:41
Hoeveel bikini's
Ik vraag me af hoeveel bikini's de niet-wassende mensen meenemen, die de hele dag in hun bikini rondlopen als het vakantie is?

Brianna F
19-08-2010 om 13:52
Geen
Ik loop nooit in bikini rond ook geen badpak hoor, wat dat betreft. Luchtige zomerjurkjes vind ik veel fijner en ik ga niet voor de zon, maar voor de cultuur. Zon is meegenomen, maar geen pre.

Brianna F
19-08-2010 om 15:13
Margje ot
Wij zijn ook niet met een echte organisatie mee geweest, maar met een dansschoolleraar die verzot is op China en Indonesië en voor zijn leerlingen en geïnteresseerden reisjes daarnaartoe organiseert. Hijzelf gaat altijd mee, we komen op plaatsen waar de gemiddelde toerist niet komt, ook gewoon bij de mensen thuis. We mogen zelf het tempo aangeven en suggesties doen, ideaal.
Met hem willen we ook naar Indonesië.

Kaaskopje
19-08-2010 om 16:01
Chippie
Omdat ze niet kan wassen moest er best een pak badlakens en handdoeken mee. Het is daar flink warm, vaak douchen en naar het strand dus. Een groot badlaken weegt al heel wat. Verder voor iedere dag schoon ondergoed en schone bovenkleren, behalve de broeken, die hoeven niet elke dag schoon. Ze heeft waterschoenen (moet daar echt), slippers en sneakers mee. Voor de avond een of twee vesten. De koffer zelf is al 4 kilo. Op mijn advies heeft ze een spijkerbroek en de sneakers aangedaan. Dat zijn zwaardere stukken en het neemt iets meer ruimte in.
Ik weet wel dat ik door ervaring steeds praktischer in pak. Als mijn dochter de helft niet gebruikt heeft zal dat ook voor haar volgende reis een les zijn.
Die chocopasta moest mee. Ik heb haar al uitgescholden voor 'echte hollander'. Mijn oom en tante namen ik weet niet hoeveel zakjes gedroogd eten mee en zaten in de 30 graden lekker aan de Hollandse stamppot in Italië. En dat terwijl daar je daar zo lekker kunt eten!

Kaaskopje
19-08-2010 om 16:06
Nog maar een keer uit dochters koffer
Guinevere, mijn dochter heeft 3 bikini's mee. Ik zou het met 1 gedaan hebben Je wast het ding 's avonds uit en de volgende dag is ie weer pico bello. Ik zou sowieso niet de hele dag in bikini lopen. Naast het zonnebaden doe je toch ook nog wel iets anders met kleren aan? Ik vind het bijvoorbeeld onbegrijpelijk dat een stad als Barcelona op moet roepen tot beschaafde kleding, omdat veel mensen in zwemkleding de stad in gaan. Dat doe je thuis toch ook niet?

Maylise
19-08-2010 om 17:38
Beperken
Badpakken/zwembroeken neem ik meestal 2 à 3 per persoon mee. Die spoelen we elke avond uit. Waarom dan toch meerdere is dat mijn dochters bijvoorbeeld aparte zwemkleding hebben voor zout water en chloor. Niet mijn idee maar mijn oudste dochter is daar ooit mee begonnen en de jongere meisjes hebben het overgenomen.
Badlakens meestal 1 per persoon. Ter plaatse kopen we altijd nog van die matjes voor op het strand voor 1 of 2 euro. Badlakens moeten dus wel halverwege een keer gewassen worden. Handdoeken hoeven we meestal niet mee te nemen omdat we meestal naar een appartement/huisje/hotel gaan. Vorig jaar bij het kamperen had ik wel een hele stapel handdoeken mee, twee per persoon.
Verder meestal wel verschillende soorten schoenen: voor mezelf alleen al slippers, nette open schoenen voor 's avonds en iets minder nette open schoenen voor overdag. Daarnaast meestal nog bergwandelschoenen en iets van sportschoenen. Voor de kinderen varieert het. Dit jaar had ik voor mijn jongste zoon slippers, sportschoenen en sandalen. Mijn jongste dochter slippers, sportschoenen, sandalen, ballerina's en nette schoenen.
En dan natuurlijk nog de kleding: makkelijke kleren voor het strand en de bergen, nettere kleding voor in de stad en voor 's avonds. Meestal gaan we naar warm weer landen maar vaak zoeken we wel de bergen op voor een paar dagen dus vestjes ed. is wel nodig.
Als we naar een goedkoper land gaan kopen we vaak ter plaatse nog wat kleding. Dat scheelt weer slepen op de heenweg.
Dit jaar had ik voor mijn jongste zoon: twee spijkerbroeken, trainingsbroek, 4 shorts, 3 korte broeken, 1 afrits broek, vest, overhemd met korte mouwen, 8 shirts, 2x shirt en short voor 's nachts.
Toch ondanks alles wat we meenemen is wassen onderweg wel noodzakelijk. Gelukkig heb je overal wasserettes.
Maylise

amk
19-08-2010 om 20:11
Hele dag bikini aan idd
maar dan wel onder mijn broek/jurk/shirt. Ik trek 'm 's morgens aan, dan even naar het strand, als je opgedroogd bent ga je wat doen, en als je dan weer een leuk strand tegenkomt zo rond de lunch neem je weer een duik, op drogen en weer wat gaan doen, dan voor het avondeten vaak ook nog even een duik.
En dan heb je 'm de hele dag dus aan, want ik heb ook geen zin om veel andere spullen mee te slepen de hele dag.

Nasha 1st
19-08-2010 om 20:35
Margje
ik weet niet, maar ik vind het gewoon niet echt lekker schoon, niet zoals thuis...Kan ook niet volgens mij, de meeste machines wassen niet langer dan 1 uur....

Guinevere
19-08-2010 om 20:37
Maarmaar (bikini's)
Maarmaar.... die bikini's moeten tóch gewassen worden dus! Óf je bent een bikiniloper in een vieze bikini, óf je bent een stiekume wasser dus, hahaha. Nog niemand hier heeft bekend 22 bikini's mee te nemen op vakantie in elk geval.

rozenstruikje
19-08-2010 om 22:42
Margje - 8 setjes
Ja, ik had 8 setjes kleding mee voor elk kind, voor een vakantie van 7 dagen, dus 1 reservesetje. Ze krijgen allebei elke dag een schone outfit, thuis ook. Ze doen wel een hele week met een pyama (las in een ander draadje poos terug over elke dag een schone pyama).
De jongste is net 3 en heeft, in mijn ogen dan, elke dag een schone broek en een schoon shirt nodig, en een schone romper. Ik heb een goede neus en vind zijn kleding anders onfris ruiken en zijn kleding ziet er ook echt smoezelig en vlekkerig (van het gemorste eten) uit na een dag. En ik heb dus een voorkeur voor lichte kleuren. Donkere broeken gaan soms wel 2 dagen maar ik was in NL kamperen, en met kans op regen en dus modder heb ik gewoon voor elke dag een schoon setje mee genomen. Dingen als een warm vest, een trui voor smorgens vroeg en savonds, daar deed hij dan wel langer mee.
De oudste is 6 en die kan best wel met leggings en rokjes 2 dagen doen. Dat zij elke dag alles schoon aantrekt, is zo ongeveer een regel geworden toen ze jonger was. Ze wilde altijd hetzelfde als gisteren aan, al toen ze net twee was en zelf haar kleren uitkoos. Dat kon toen echt ivm vlekken en smoezeligheid door eten/ drinken/ buiten spelen. Omdat ik geen discussies wilde over wat wel schoon genoeg was en wat niet voor een tweede ronde, heb ik gewoon ingesteld dat ze elke dag alles schoon aantrekt. En die regel geldt nog steeds. Met onderbroekjes probeert ze vaak te smokkelen en ze twee dagen aan te houden omdat die volgens haar echt niet vies worden omdat ze onder je kleding zitten.
Zelf doe ik ook elke dag een schoon onderbroekje en een schoon shirt/ zomerhempje aan. BH en rok/ broek gaan langer mee. Vind het erg bijzonder om te lezen dat sommige mensen maar 2 shirtjes meenemen?! Dan moet je er toch elke dag eentje wassen en drogen? Daar heb ik geen zin in, die handwas elke dag, en ik weet ook niet of met het weer op mijn vakantie elke dag een shirt gedroogd was.
Wat ik ook heb gelezen is dat iemand juist oude/ te kleine kleding meenam en dan na het dragen weggooide zodat het niet gewassen hoefde of mee terug moest. Dat lijkt me juist in de vakantie verschrikkelijk! Word je juist geconfronteerd met die x kilo die je nog wilde afvallen maar wat niet gelukt is waardoor je broek zo strak zit. En met allemaal oude kleding voel ik me niet vrolijk en dan sta ik daarmee op de vakantiekiekjes die ik straks aan mijn ouders ofzo laat zien.
Leuk draadje,
Rozenstruikje

Annet
20-08-2010 om 01:41
Rozenstruikje
Die te kleine kleding ging over kinderkleding. Je hebt van die broeken, t-shirts en onderbroeken die net op het randje van te klein zijn. Die nemen ze dan mee op vakantie en gooien ze weg als ze vies zijn.
Mijn ding is het ook niet. Juist op vakantie zie ik mijn kinderen de hele dag en ik erger me veel te veel aan te kleine kleding. OK, die onderbroeken kunnen dan wel, die zie ik toch niet.

Yta Chalne
20-08-2010 om 08:44
Puberella's
Het is allemaal leuk en aardig om te vinden dat je best met drie keer niks op reis kunt en dan lekker wassen, maar dingen zijn nu eenmaal anders met puberella's Voorbeeld: weekje varen in Friesland met 1 kleuter en 1 puberella: 1 kleine koffer voor ons en kleuter samen, en een hele grote koffer voor 1 puberella. Tuurlijk heeft ze daarvan driekwart niet aangehad, dat wist ik ook van tevoren, maar ik zeg niks.
Overigens, ze kunnen het wel. Oudste gaat regelmatig op tour en kan dan maar heel weinig meenemen, en dat gaat probleemloos. Een weekend met een vriendin weg is veel lastiger en levert meer bagage op dan twee weken tournee.
Dus, mensen, wacht gewoon tot je een paar puberella's hebt waarbij jij niet langer de koffers inpakt.

milette
20-08-2010 om 14:54
Het mysterie van de 22 onderbroeken...
Nog even terugkomend op mijn 22 onderbroeken: die heb ik te 'danken' aan het feit dat ik nooit wat wegdoe. Onder in de la heb ik een ongedefiniëerde laag aan onderbroeken die ik eigenlijk nooit draag, maar dus wel meeneem op vakantie En zoals iemand ook al schreef: daar belandt er wel eens een van in de vuilnisbak op de camping. Die is dan echt versleten.
En mijn bikini even uitspoelen vind ik wel wat anders dan echt wassen. Natuurlijk spoel ik die zo nu en dan uit als ik hem vaak draag.
En nee, ik ga echt niet in badkleding de straat op. Zelf als ik naar het toilet ga (op de camping) doe ik er even een jurkje over aan.

Yta Chalne
21-08-2010 om 12:51
Klopt sini
Als het nodig is kunnen ze best maat houden met inpakken, maar als er geen noodzaak is (wij kamperen niet, er is ruimte genoeg in de auto) dan mogen ze meenemen wat ze willen. Ik heb er verder geen werk aan en ik vind het wel een soort van aandoenlijk pubergedrag

reina
23-08-2010 om 19:27
Ligt er aan
Het ligt helemaal aan het soort vakantie wat ik hou hoeveel ik meeneem. Als ik een rondreis maak waarbij ik weet dat ik regelmatig moet sjouwen neem ik zo min mogelijk mee, als ik een stedentrip maak waarbij ik de hele week op 1 adres zit, neem ik relatief veel mee, want bij dat laatste ga ik niet wassen en tijdens die rondreis wel (en nee, ik heb geen 22 x ondergoed in de kast ligen ) Ik neem met kamperen tegenwoordig meer mee dan vroeger (heel vroeger ging alles incl tent en kookgerei in 1 rugzak...), dan voorheen met de kinderen erbij, dus waarom zou ik die niet vullen. Verder ligt het ook aan de bestemming en het jaargetijde, als ik bijna zeker weet dat ik mooi weer zal hebben neem ik 1 lange mouwenshirt mee en wat zomerschoenen als het wel eens koud zou kunnen zijn meer dikkere kleren en ook dichte schoenen.