Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Verblijf in hotel (wintersport)

Hoi.
Wij hebben tijdje terug voor het eerst een hotel geboekt voor de wintersportvakantie in Oostenrijk, in de crocusvakantie 2011. Met ons vieren, kids zijn dan 10 en 14 jaar oud. Ik vind het zo'n raar idee ,want ben nog nooit met hun in een hotel geweest, we gaan altijd kamperen. Zou het wel wat zijn, vinden ze het ontbijtbuffet wel lekker, hoe met slapen /eten. Normaal hebben we namelijk een appartement op de wintersport.
Het is in een dorp, de liften /pistes zijn op loopafstand. Met zwembad (maar daar moet je voor naar een andere plek/ hotel). Het is ook heel duur ,vind ik, maar we kunnen het betalen en het lijkt me ook wel eens lekker. Niet koken! Betreft een goed hotel denk ik , 4-sterren met alleen ontbijt. Maar , mijn kids zijn niet van die gemakkelijker eters. En 's ochtends niet veel trek. Nu ben ik weer bang dat ze 's ochtends heel weinig tot niets eten (ook zonde...). Tussen de middag kun je op de piste wat eten en 's avonds genoeg gelegenheid in het dorp (eettentjes, snackbars, pizzaria). Heeft iemand ervaring met hotels en kids?
Misschien moet ik nog even kijken wat we precies hebben geboekt, kun je bijv zelf thee/ koffie zetten. We hebben ook een balkon en ik neem zelf ook eten (wat te snoepen/ ships/ en drinken (bv frisdrank/wijn) mee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

03-11-2010 om 09:44

Niet druk maken

Tjonge, wat maak je je hier druk over. Zonde van je vakantievoorpret. Als ze een 4-sterren ontbijtbuffet hebben dan moet het wel heel gek gaan als er niets bij zit wat ze niet lekker vinden. En anders eten ze maar niet. Zeker met de kinderen van jou leeftijd zou ik daar niet mee zitten, die zijn zelf oud en wijs genoeg om dat te beseffen. Wij nemen de kinderen al vanaf baby mee naar hotelletjes af en toe en dat geeft nooit problemen. Ze vinden het juist wel leuk dat ze helemaal zelf kunnen kiezen wat ze willen ontbijten en kiezen dan vaak de dingen die we thuis niet hebben.

Chippie

Chippie

03-11-2010 om 23:40

Tja....

Je hebt al geboekt, ik ga echt niet je vakantievoorpret bederven. Probeer het gewoon uit, vind je het toch iets minder, dan weet je dat ook weer en boek je volgend jaar iets anders.

Dat ontbijt daar zou ik me niet zo druk om maken. Na de eerste skidag hebben ze echt wel honger. Wie lust er nu geen lekker Duits broodje?

Wij hebben ooit wel eens een appartement met halfpension geboekt en gaan nu toch voor een gewoon (luxe) huisje met broodjesservice. We vinden het heerlijk om na het skien de skispullen uit te trekken, douchen/badderen, joggingbroek oid aan, spelletje doen, pasta koken, etc. Ook 's morgens heerlijk ontbijten in je ski-onderkleding.

We vinden het geen probleem om de bordjes en je beleg zelf op tafel te zetten, een keertje af te wassen (doen we thuis nooit, dus het heeft wel wat) of om een keertje te koken. We gaan ook wel eens uit eten.

Goed ontbijten en wat verder doen?

Hoi,

wij gaan al een aantal jaren op wintersport in een hotel. Advies, laat ze goed ontbijten, ze hebben anders beretrek om een uurtje of 11. Als ze 's ochtends weinig van het ontbijt nemen zou ik geen moeite hebben met het meenemen van een broodje.

Maar wat doen jullie overdag? Zelf skieen of in een klasje en wat voor klasje, met lunch ofzo? Vaak worden er ook zulke pakketten aangeboden en krijgen ze een warme lunch om 12.00.

Als jullie zelf op pad gaan zijn er vaak wel dingetjes om onderweg wat te eten. Wij ontbijten altijd 's ochtends goed en halen onderweg naar de piste bij een bakker wat broodjes, vaak een zoete croissant oid en een paar gewone broodjes, iedere dag vers. Verder neem ik meestal een potje pindakaas of smeerworst en een oud mes van huis mee. Dat smeren we ter plekke op de piste. Koffie drinken we altijd ergens op de piste. Meestal wat pakjes drinken mee voor tussendoor.

Goed idee jeanhil

Wij doen dan wel niet aan wintersport, maar tijdens vakanties en/of lange autoritten doen wij het eigenlijk ook altijd zo.

Goed ontbijten en onderweg even langs een bakker rijden voor wat broodjes. Bestek en wat beleg (jam, pasta, smeerworst) ligt in de auto. En er liggen altijd pakjes drinken in de auto voor onderweg.

Voordeel: je kunt wanneer jij wilt even een lekker broodje eten en je bespaart tevens een hoop geld om tussendoor nog eens ergens te gaan lunchen. Dat doen we ook wel, maar niet elke dag.

Ook voor de (lange) autorit van en naar een vakantieadres doen we het zo. Die wegrestaurants gaan we alleen binnen voor het toilet en koffie. Een eigen gesmeerd broodje (je hebt ook vaak je koelbox mee op deze rit zodat een plak kaas/ham ook mogelijk is) onderweg is toch 100x lekkerder dan een hap bij een wegrestaurant.

Dus: een beetje creatief zijn en dan komt het helemaal goed, ik zou me niet zo'n zorgen maken.

katie69

katie69

07-11-2010 om 15:14 Topicstarter

Creatief

bedankt voor de reacties! En inderdaad, na een dag skien neem ik aan dat ze wel trek hebben s'ochtends. Ze eten op zich wel goed, maar hebben in de ochtends meestal niet veel trek. Bij vorige wintersporten aten ze meestal 's ochtends ieder 1 duits broodje... En inderdaad ,mocht het toch tegenvallen dan weer een appartement en ga zelf koken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.