Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Beertje37

Beertje37

15-08-2011 om 12:19

Vietnam

Wij gaan in maart met onze dan 4-jarige dochter 3 weken naar Vietnam. We vliegen heen naar Ho Chi Minh. Terug vanaf Hanoi.
We zij vaak in Azië geweest, maar nog nooit in Vietnam. De tickets zijn geboekt, de rest moeten we nog invullen.
Alle tips zijn welkom.

beertje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

16-08-2011 om 09:23

Beertje

Ik ben nog nooit met kinderen in Vietnam geweest. Dus daarover geen tips. Ben wel heel benieuwd, dus laat aub wat weten als je terug bent. We zijn vorig jaar wel met 3 kinderen (waaronder een bijna 2 jarige) in Azie geweest. Ik heb toen veel gehad aan de site verrereizenmetkinderen.nl. Daar hoort ook een forum bij en zeker op hele praktische vragen krijg je snel antwoord.
Ik heb me vooraf goed georienteerd op leuke hotels etc. We gingen vaak wel wat luxer dan voorheen. Vaak met zwembad etc. Eigen restaurantje (of in de buurt) is ook fijn omdat je lang niet iedere avond zin hebt om er op uit te trekken.

Qua bagage nam ik erg weinig mee. 4 dunne jurkjes, 3 gewone shirtjes, 1 of 2 langemouwenshirt, 1 legging, 1 paar sokjes, 1 vestje, petje, zwembroekje. Teva's zijn onmisbaar. In vliegtuig ging sokken-legging-shirtje-langemouwenshirtje-vestje aan. Ik neem altijd hydrofiel luiers mee voor alles en nog wat. In geval van nood kunnen ze ook als handdoek dienen.

Heeft je vliegtuig zo'n privéschermpje met computerspelletjes? Ideaal. Wij hebben op Ipod en Iphone ook filmpjes gezet van oa K3. Wij hadden 1 rugzakje met speelgoed. Voor in vliegtuig, voor onderweg maar ook gewoon ter plekke. Ik ging er van uit dat er daar vast wel een pop te koop zou zijn. Ze zullen vast te koop zijn maar wij zijn er niet één tegengekomen. Dus vertrouw daar niet al te veel op. Kleurtjes, mini-kleurboekje, stickertjes, Duplopoppetjes, kleine pop. stapelbekertjes van Ikea, plakband, favoriete voorleesboekjes, zijn een paar van onze succesnummers.

Je dochter heeft een eigen stoel in vliegtuig. Misschien een idee om een extra kussentje mee te nemen en een 'eigen' fleecedekentje. Onze zoon heeft destijds op een opblaasbaar matrasje uit Deryan van jongste languit op de grond liggen snurken.

Jullie zijn flexibeler qua overnachtingen als je een eigen Deryantentje meeneemt. Dan kun je in iedere tweepersoonskamer terecht.

Beertje37

Beertje37

16-08-2011 om 17:51

Net terug uit maleisië

Hoi Chippie,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik zal binnenkort eens op dat forum rondkijken.

Wij zijn echte Azië liefhebbers. We zijn dan ook net terug uit Maleisië. We hebben alledrie een fantastische tijd gehad. ’s Ochtends sightseeing en ’s middags relaxen, vaak met een zwembadje. Ook nog een paar daagjes alleen strand+zwembad gedaan.
Voor onze dochter was het de tweede keer in Maleisië. Ze is ook al een keer in Thailand geweest.
Tot onze schande is ze in haar leven veel vaker met het vliegtuig geweest dan met de trein...

Ook wij nemen nu luxere (en schonere) hotelletjes dan vroeger. Een restaurantje is erg handig als je ’s avonds met de babyfoon nog even gezellig wat met z’n tweeën wil eten of drinken.
Een Deryan tentje ontbreekt ook niet aan onze uitrusting, ik ben alleen bang dat ze er in maart echt uitgegroeid is. Ik denk dat ik dan een luchtbedje mee neem.
Wat bij ons goed werkt is één koffer en één rugzak mee. Het tentje past ook in de koffer. Bij het inchecken zijn ze altijd verbaasd hoe weinig we meenemen. Wassen is in Azië erg voordelig.

We zijn alleen nog nooit in Vietnam geweest. Omdat ik met de kerst moet doorwerken hebben we drie weken vrij gekregen in maart. Onze dochter is dan nog niet leerplichtig, dus een perfecte tijd om naar Vietnam te gaan.

Ik moet vooral nog uitzoeken wat we precies willen zien en doen en hoe we daar komen. Langer dan 4 uur in een bus vindt onze dochter terecht niet zo leuk. Misschien kunnen we wel een nachttrein nemen. Anders wordt het een binnenlandse vlucht.

Ik zal laten weten wat we gaan doen en wat onze ervaringen zijn.

Beertje

Marielouise

Marielouise

24-08-2011 om 10:11

Echt famileland

Vietnam is geweldig. Veel ouderwets gezinsgenoegen. Prachtige stranden! Alleen Saigon is wel erg heet en klam. Ik kreeg er erg veel last van prikkelheat (heftige rode pukkeltjes door de broeierige hitte). Pas op dat je dochter er geen last van krijgt. Neem talkpoeder mee, dat helpt meteen. En zorg dat ze iets van primatour inneemt tijdens het vliegen, daar wordt ze lekker slaperig van. De vliegreis is erg lang.

Ja!

Onze dochter is 3 geworden in Vietnam.

Wat wij gedaan hebben:
paar dagen HCMC, dierentuin is wel aardig, Chinese wijk is leuk en wij zijn in een waterpark geweest ook een aanrader. Verder niet te lang blijven als het niet nodig is!

4 dagen Mekong Delta, prachtig!! Stuk met de bus, veel varen om van alles te zien, alleen terug naar HCMC was 8 uur rijden, maar met spelletjes boekjes (tellen en kleuren enzo zal ze leuk vinden als ze 4 is) kwamen we een eind.

In de buurt van Phan Tiet hebben wij aan het strand gezeten in een resort erg mooi!

Binnenlandse vlucht naar Danang genomen en gelijk door naar Hoi An, daar zijn we 2 nachten geweest, had best langer gekund, zeker omdat wij nog een daguitstap deden naar ruines van Cham volk. Wij hadden hotel op loopafstand van centrum, maar een hotel aan het strand is daar ook wel een aanrader.
Hue is in 1 dag te doen, Parfumrivier is leuk om te vargen en de tempels onderweg te bekijken, het paleis van de koning is wel aardig, maar niet heel bijzonder.

Toen binnenlanse vlucht naar Hanoi. Leuke stad om te bekijken maar de mensen zijn wat stugger dan in het zuiden. Vanuit Hanoi een daguitstap gedaan naar het Halong van het binnenland weet even niet meer hoe het heet, kan je wel in reisgids vinden, was wel leuk.

Daarna Halong Bay, je moet echt minimaal een nacht op een boot blijven is heel mooi en eigenlijk ook Cat Ba eiland meenemen in je reis.

Je kan nog naar het hoge Noorden gaan, hebben wij niet gedaan omdat je in het stadje zelf neit veel bijzonders hebt en echt wandelen zagen wij niet zitten met een 3 jarige.

Wij hebben alle ideeen uit reisgidsen geplukt en zo onze trip samengesteld. Het was echt fantastisch, het is een supermooi land en zeer vriendelijke mensen en vooral LEKKER eten, dat mis ik nu nog....

Veel plezier met de voorbereidingen, ik ben jaloers...

Beertje37

Beertje37

03-09-2011 om 16:09

Marsy

Hoi MarSy,

Bedankt voor alle tips.
Ik heb nu al veel plezier in de voorbereidingen!

beertje

Truussepuus

Truussepuus

11-09-2011 om 14:10

Verrereizenmetkinderen

Kijk eens op www.verrereizenmetkinderen.nl/forum

truust me, I'm here.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.