Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

vliegangstvrouw

vliegangstvrouw

11-10-2019 om 14:26

vliegangst plots

Een beetje jaloers lees ik steeds berichten hier van mensen, die overal naar toe vliegen. Zelf heb ik 15 jaar in Spanje gewoond en vloog zo'n beetje elke 8 weken naar Nederland om de kinderen en kleinkinderen te bezoeken. Nu definitief terug in Nederland en afgelopen maart zouden man en ik naar Spanje vliegen .... die ochtend huilend en overgevend in de badkamer, angst om naar het vliegveld te rijden en te gaan (en ik ben uiteindelijk niet mee gegaan). Steeds als man praat over samen weer te gaan, krijg ik al nare kriebels in mijn buik en ik durf het dus niet aan om iets te boeken (kans zou groot kunnen zijn dat ik 't weer over laat gaan).
Ik ben bekend met cursussen van zo'n 600 euro tegen vliegangst; mijn vraag is of dat écht werkt, het is niet dat de geluiden enz. onbekend zijn. En Eindhoven is dichtstbijzijnde vliegveld, maar ik kan niet zien of daar ook iets is tegen vliegangst.
Alle rationele opmerkingen, dat vliegen veiliger is dan autorijden enz zijn ook bekend; ik realiseer me heel goed dat het een emotionele angst is
Ik ben benieuwd of er mensen op dit forum zijn die iets herkennen of ideeën hebben

Angela67

Angela67

11-10-2019 om 18:53

Op zich

Komt het goed uit - vliegschaamte heb je niet meer nodig 😃.
Gr Angela

Kosten

https://www.cheaptickets.nl/vliegtickets/spanje/barcelona/amsterdam-barcelona

Het verschil tussen een vliegticket en een treinticket is natuurlijk te gek voor woorden. Maar inderdaad, ik zou de trein nemen.
En anders maar een paar dagen valium?

Flixbus

https://www.busbud.com/nl/bus-barcelona-amsterdam/r/sp3e3n-u173zq
Ook een goed alternatief. Iets minder comfortabel dan de trein.

@Emma

@Emma

11-10-2019 om 20:36

Angst

Is er iets gebeurd dat maakt dat je ineens zo bang bent? Iets medisch, pijnlijks, onverwachts? Het kan toch niet zo zijn dat je uit het niets zomaar bang wordt?

Bennikki

Bennikki

11-10-2019 om 20:40

Vervelend

Je hebt er wel opeens heel erg last van.. overgeven en niet gegaan? Dan lijkt me dat je het ongeacht de milieubezwaren toch aan moet pakken.
Dit boek heeft mij grotendeels van mijn angst afgeholpen (ik zal het nooit leuk gaan vinden), de auteur is zelf piloot en dat vond ik wel een fijne gedachte.
https://www.bol.com/nl/p/over-vliegangst-en-hoe-je-ervan-afkomt/9200000079457015/?Referrer=ADVNLGOO002008J-F7CQGFIURUYLW-312194578747&gclsrc=aw.ds&ds_rl=1263476&Referrer=ADVNLGOO002008J-F7CQGFIURUYLW-312194578747&gclid=EAIaIQobChMI4_ifk-yU5QIVj-d3Ch073AorEAAYAiAAEgKKtfD_BwE

Kaaskopje

Kaaskopje

12-10-2019 om 01:39

Er schijnt een therapie in de maak te zijn

die heel snel en doeltreffend is. Ik twijfel nu met wel medicijn ze het ook weer deden, maar ik meen voor hartpatiënten. Dat medicijn doet wonderen. Op dag een confronteren ze je met het ergste waar je bang voor bent. Je moet dat echt doormaken. Daarna krijg je dat medicijn, 1 pil. De volgende dag kom je terug. Je wordt blootgesteld aan hetzelfde vreselijke als op dag 1 en ... het is over. Ze zijn nog aan het testen, maar stel dat het op de markt komt...

@Emma

@Emma

12-10-2019 om 05:34

Kaaskopje

Heb je een bron of een link? Lijkt me geweldig, zo'n pilletje.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-10-2019 om 10:29

Ik kan zoeken

het was op tv. Ik hoop het te vinden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.