Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

PotableRam80

PotableRam80

02-02-2012 om 21:42

Vliegen

Wij gaan bijna vliegen met onze bijna 21 maanden oude mannetje.
Iemand tips?
Iets om absoluut niet te vergeten?
Iets om het stijgen en landen makkelijker te maken/door te komen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aha

Archief biedt al veel tips denk ik!

Iig:

Autostoeltje mee
Boekje mee
Iets lekkers waar ie lang zoet mee is (hoe lang duurt de vlucht?)
Iets voor als ie last van zijn oortjes krijgt (om op te kauwen)
Evt filmpjes op ipod of laptop oid?

Niet te ambitieus zijn qua opvoedkunde, in de overleefstand (alles is geoorloofd). En vooral schijt hebben aan iedereen die 'zo' kijkt.

Succes!

Ely

Ely

02-02-2012 om 22:43

Autostoeltje?

Bij 21 maanden? Dat is toch een kolos, waar laat je dat dan? En wat moet je ermee

Enfin, mijn aanvullingen:
Laagjes kleding
Verschoning van alle kleding (had vriendin wiens kind tijdens het boarden alles onderspuugde en de reis heeft volbracht met stinkend kind in vliegtuigdeken gewikkeld)

Nieuw speeltje
Vertrouwd speeltje
Knuffel
Puzzeltje
Boekje
Doekje zoals hydrofiel luier ofzo, voor kiekeboe, handpoppen, waar-is-knuffel-nou, knopen leggen, speeltjes inpakken en natuurlijk evt iets schoonmaken
Klein vliegtuigje
En vooral heel veel geduld

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hydrofiele luier

Wat een creatieve ideeën en dat allemaal met 'slechts' een luier, die doe ik eens wat vaker in mijn tas

Dvd speler

Wij waren bij de eerste vliegreis met zoon (ook die leeftijd) erg blij met de portable dvd-speler. Het was een vlucht naar Indonesië (lang!) en dan heb je wel zo'n inflight entertainment system maar daar heeft een peuter niks aan.

Ik vond de aanschaf van een draagbare dvd-speler grote onzin (mijn wederhelft is meer van de apparaten - tja, een man...) maar daar kwam ik wel van terug.

Wat dat autostoeltje betreft: wij zijn later met zoon naar familie in Amerika geweest, bewuste familie had geen autostoeltje en toen hebben we dat ding inderdaad meegenomen zodat hij daar ook veilig achterin de auto kon (zonder auto begin je weinig in Texas). Dat ding ging gewoon in de ruimbagage, op Schiphol kan je zoiets laten verpakken in een soort krimpfolie.

Groeten,

Temet

Jillian

Jillian

03-02-2012 om 12:55

Afstand

Ik weet niet hoever jullie gaan vliegen maar mocht het om een lange vlucht gaan zou je kunnen overwegen om een eigen stoel aan te schaffen voor kind. Met 21 maanden mogen ze officieel nog op schoot maar mijn ervaring is dat 14 uur lang op schoot zitten op die leeftijd niet heel succesvol is. Bij een korte vlucht maakt het niet zoveel uit.

Autostoeltje

Bedenk me nu dat kinderen tot 2 jaar geen eigen plek hebben. Wij hadden nog een 4jarige die dan op schoot ging (terug was er ook een stoel over) en die van 18 maanden ging in austoel op de vliegtuigstoel. Voordeel: hij probeerde niet weg te komen, zat in 3puntsgordel vast..

Hoedanook, voor ons perfekte oplossing.

app-sent

Irene

Irene

03-02-2012 om 13:17

Maar

een autostoeltje mag niet tijdens opstijgen en landen en wanneer de stoelriemen vast moeten. En inderdaad met 21 maanden heb je nog geen eigen stoel en zit t kind gewoon op schoot.
Hier een paar kinderen die snel wagenziek worden. Neem voor de zekerheid primatour mee. Dit heeft overigens als "handige" bijwerking bij zulke kleintjes dat ze er wat suffig van worden. Ook ooit een baby (10 maanden) gehad die koorts kreeg tijdens 10 uur durende vlucht. Aan boord was wel paracetamol (tabletten voor volwassenen), maar niet in zetpil vorm. Dus die nemen we sindsdien ook altijd maar mee...
Verder inderdaad veel speeltjes, boekjes, kleine dingetjes om te eten, speen (indien van toepassing), reservespeen! En minstens 1 extra set kleren (oplage vlucht liever 2, het gehannes in krappe ruimte met dienblaadjes met plastic bekertjes drinken in combinatie met een peuter op schoot geeft nog wel eens ongelukken).

Wel eigen stoel

Het kan wat gedoe geven bij een internetboeking, maar destijds hebben wij voor zoon van nog geen 2 wel degelijk een eigen stoel gekocht voor de vlucht naar Indonesië. Want dat zagen wij dus inderdaad niet zitten, 12 uur lang met kind op schoot.

Die kinderbedjes die ze schijnen te hebben zijn geloof ik alleen geschikt voor kinderen tot een jaar of anderhalf, tenzij ze heel klein zijn uitgevallen. We hebben op die vakantie trouwens ook interne vluchten gehad van 2 uur ofzo en dan ging Ukje wel op schoot, maar dat is te overzien.

Groeten,

Temet

Eigen stoel hangt van kind af

Dirk heeft tot een aantal weken voor zijn derde verjaardag op schoot gereisd (naar Indonesie, australië).
Ik vond het prima te doen. Hij kreeg gewoon borst viel in slaap en werd wakker voor borst en ging dan weer slapen. Hij woog toen bij lange na nog geen 12 kilo, mocht dus in een bassinet, dus die boekte ik er altijd bij, daar in hij in als hij echt onder zeil was.ik reisde altij alleen met hem, dus af en toe even handen vrij was wel handig.

Eigen stoel kon bruin echt niet trekken.
Ik denk dat het erg dan hè kind afhangt of een eigen stoel zin heeft. Als je met twee ouders zijn reis je ook met twee schoten, dat lijkt mij al makkelijk zat. Autostoel een keer gedaan en daarn nooit meer. Moet je met zo'n zwaar onding over een vliegveld zeulen.

Ook erg leuk!

Het is ook heel erg leuk om met je kindje te vliegen hoor! Het kan ook zomaar heel soepel lopen, samen door het raampje kijken enz. Ik vond het heel gezellig toen ik een keer met mijn 2 jochies alleen vloog. Maar dat was maar een uurtje..

Enjoy!

liora

liora

04-02-2012 om 18:50

Mijn tip

Al vaker gegeven: prepare for a living hell!

Maar grappig genoeg ging het met mijn 22-maand oude zoontje vorig jaar zeer soepel.

Neem eten voor jezelf mee want grote kans dat je niet kunt eten op het moment dat ze het eten brengen.

Verder was ik blij net mijn iPod, kon ik tijdens zijn slaapje lekker muziek luisteren.

Liora

liora

liora

04-02-2012 om 18:51

Ohh

Drie uur is wel te overzien lijkt me!

Dirksmama

Tot drie jaar gratis? En dan ook nog een bassinet. Vertel, hoe kreeg je dat voor elkaar?

Mijn zoon is 2 jaar en 9 maanden. Volgende week vliegen wij naar Zuid Afrika. Hij is 87 cm en weegt 11,75 kilo. Wij moeten toch echt een stoel voor hem kopen. En vorig jaar vlogen wij naar de v.s. Toen kon hij nog als baby maar een bassinet kon niet meer. En dat terwijl hij er makkelijk nog in paste.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maaike

Maaike

04-02-2012 om 23:34

Slendang

Ik had mijn kleine zoontje (bijna 2) op schoot en dan in een slendang (draagdoek), zodat ik hem niet de hele tijd ook nog in mijn armen hoefde te houden. Ik heb zelfs even geslapen met hem zo op schoot.

Guinevere

Guinevere

05-02-2012 om 11:26

Geen eigen stoel nemen

Ik zou zeker geen eigen stoel voor hem bespreken, 9 van de 10 keer zijn er nog stoelen vrij in het vliegtuig. Dus bij het inchecken vraag je gewoon een plek met een LEGE stoel ernaast, vanwege de kleine. Of let daarop als je zelf online moet inchecken, doe het zo dat er vrijwel zeker een lege plek naast je blijft. Het is me nog maar 1 keer gebeurd dat ik alsnog met kind op schoot eindigde. Maar voor 3 uur is dat best overkomelijk.

Vic

Vic

05-02-2012 om 13:34

Wat mij wel eens is overkomen (o.t.)

Mij is op een drukke vlucht naar Chambéry wel eens gevraagd of ik mijn kind op schoot wilde nemen. Ik had voor haar betaald (volgens mij met korting, ze was net 2), en als ik haar op schoot zou nemen zouden twee andere mensen naast elkaar kunnen zitten i.p.v. apart. Ik voelde daar weinig voor, wat resulteerde in een hele rel met huilende dame die haar man niet wilde missen (voor 2 uurtjes).

Slimme inkoop

eerste deel van het retour gekocht en gebruikt vlak voor hij twee werd.

Drie uur, da's een makkie! Je gaat al dalen voor je doorhebt dat je bent opgestegen!

Ella2007

Ella2007

08-02-2012 om 09:31

Fleece deken en trappelzak

Tip van vriendin die bij KLM werkte: fleecedekentje mee en trappelzak. Bij onze 2-jarige zoon hebben we dat destijds naar Curacao gedaan. Toen hij moe werd, trappelzakje aan, en daarna hebben we hem bij onze voeten op de fleecedeken (opgevouwen) op de grond gelegd zodat hij lekker kon slapen. Hij heeft zo twee keer anderhalf uur liggen slapen, bijkomend voordeel was dat hij in ieder geval uitgerust was toen we aankwamen. Hij was ook wel moe na het wachten -bagage afgeven-wachten op Schiphol. Als je online kan inchecken kies dan de plekken voor de wand, die hebben meer beenruimte.

En ik had neusspray mee (zoutoplossing) voor het stijgen en dalen, hij had nogal eens last van zijn oren. En een tuitbeker limonade. Dat hielp goed genoeg om geen last van zijn oortjes te hebben.

Onderweg superleuk gehad, helemaal geen last. Hij vermaakte zich prima, met de koptelefoon, zijn knuffels en whatever voorhanden was. Geen dvd-speler nodig gehad, hadden we ook niet.

Op de terugweg waren er stoelen leeg, dus toen hadden we geluk. Niet dat hij er veel op gezeten heeft, zelfde recept als de heenweg, veel geslapen.

+ Brunette +

+ Brunette +

09-02-2012 om 12:01

Houd rekening met het ergste, dan valt het altijd mee.

Ik herken de hele waslijsten van spullen, dat deed ik ook. Allerlei speelgoed mee. En dan bleek mijn ukkie in staat om zich meer dan vier uur te vermaken (inclusief dutjes) met uit het raampje kijken, beetje door het gangpad hobbelen en het vliegtuigmagazine verkreukelen.

PotableRam80

PotableRam80

09-02-2012 om 22:05

Het is voorbij

En het ging erg goed. Hij heeft zich super goed vermaakt. Lang leve de rozijntjes, plaatjes op de stoelen voor je en de iPhone en iPad.
Uiteindelijk viel hij half half tussen ons in in slaap en heeft niets van de landing mee gemaakt.
De tijd was dan ook erg mooi.
Om 10.00 vliegen en om 12.00 aankomen (uur terug in de tijd)

De terug vlucht is wel wat lastiger, om 12 uur vliegen (precies slaapjes tijd)
En de trappelzak en fleecedeken is wel een goed idee, maar bij de voeten is erg weinig ruimte. (goedkope vlucht
We zullen het wel zien. 1 ding scheelt, het is de terug weg, dan gaan we weer naar huis.
Bedankt voor alle tips

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

+ Brunette +

+ Brunette +

10-02-2012 om 14:20

Plaatjes op de stoelen voor je?

Heb je soms met Ryanair gevlogen? Daar staan de veiligheidsinstructies op die plek. Wat mijn dochter dit jaar deed verzuchten dat ze ook heel graag op die glijbaan wilde.

Haha brunette

Tja je kan niet alles hebben ;o). Zo zie je maar weer, vertier voor niets, had Tam van te voren niet kunnen bedenken.

PotableRam80

PotableRam80

13-02-2012 om 23:12

Haha

Ja met Ryan air. Kleine man riep ook glijen glijen. Heb heel hard bij alle plaatjes geroepen dat wij dat niet gingen doen... Al was het maar om mezelf te overtuigen.

De terugvlucht ging ook erg goed. Hij is de hele weg wakker gebleven, maar ondanks het vechten tegen de slaap best nog wel gezellig.

Bedankt voor al jullie tips!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.