Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-05-2019 om 16:14

Vliegreisbestendige reistassen

Voor onze vakantie moeten we onze bagage meenemen in zachte reistassen die stevig genoeg zijn om als ruimbagage te fungeren. Ik kreeg door een ervaren reiziger North Face Duffel aangeraden, maar die vind ik eigenlijk niet zo heel mooi.
Iemand hier nog goede tips? Inhoud 60-70 liter, prijs max € 100 (of iets meer voor een heel handige/duurzame/mooie).


vlinder72

vlinder72

14-05-2019 om 16:52

Osprey

Wij hebben tassen van Osprey. Wij gebruiken ze al jaren en blijven perfect.

Mogen er wielen aan zitten dan kan ik de Osprey Sojourn 60 bijvoorbeeld aanraden. De achterkant is wel hard maar omdat de tas verder zacht is past het met gemak achterin een auto of bovenop een bus.

wij gebruiken zelf de Osprey sojourn/shuttle 80.

Biebel

Biebel

14-05-2019 om 18:49

Eastpak

Wij gebruiken graag de eastpak Warehouse Midnight. Met 151 L een gigantische tas, maar hij is er ook in kleinere maten (De eastpak Container of Eastpak Station). Waarbij dochter dan wel de packing cubes van de decathlon gebruikt om haar kleding overzichtelijk te houden. Is drie weken mee geweest naar Griekenland, waar hij continue in en uit de bus, over de grond en door heel veel handen is geweest, en hij is nog steeds prima in orde - wieltjes en rits doen het nog steeds prima.
Voordeel van een grote tas: je kunt veel meenemen. Als dat niet nodig is, neemt hij minder ruimte in beslag.

Nog een extra tip: tye-wraps door je ritssluiting als slotje. Als je naar een land gaat waar de douane wil controleren wat er in je bagage zit (bijvoorbeeld de US), kunnen ze de tas makkelijk en veilig openen. Terwijl je nooit bang hoeft te zijn dat je de code of sleutel kwijtraakt.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-05-2019 om 20:27

Duffel

Die tassen zijn niet bedoeld om mooi te zijn. Maar zijn wel stevig en praktisch.

De decathlon heeft ze ook, van quechua. Die zijn ook prima, en goedkoper. Misschien is het als je er minder geld aan uit moet geven minder erg dat ze lelijk zijn.

Flavia

Flavia

14-05-2019 om 20:39

Rugzak

Ik gebruik mijn grote 65l rugzak en daar gaat een travelbag omheen.
Bagage hoeft toch niet mooi te zijn? Het moet vooral praktisch zijn, stevig en betaalbaar.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-05-2019 om 21:34

Hmm

We hebben nu nog geen zachte tassen die reis- of luchtwaardig zijn, dus kunnen nog alle kanten op. Zouden rugzakken handiger zijn? We mogen 15 kg pp mee, maar daar komen we nooit aan.

Dees

Dees

14-05-2019 om 21:50

In vervoer wel

Rugzakken zijn handiger in vervoer. Ff op de rug en klaar.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-05-2019 om 21:56

Rugzak vs duffel

Bij ons worden ze beiden veel gebruikt.
M’n rugzak is heel fijn, met veel zorg uitgezocht en veel details die erg nuttig zijn. Wel behoorlijk duur. Ik kan er uren mee lopen en gebruik 'm dan ook graag voor dingen waarbij ik m’n tas veel moet dragen, of graag m’n handen vrij het bij het lopen.
Nadeel van de rugzak is dat het grootste deel van de spullen in een hoog, smal vak zit. Dat betekent dat je slecht overzicht hebt als je iets in je tas wil zoeken (m’n rugzak kan ook aan de voorkant opengeritst worden, maar dat vind ik meestal toch minder handig).
Bij een duffel heb je dat overzicht wel, omdat je die over de hele (lange)lengte open ritst. Die gebruik ik dus graag als ik minder ver moet lopen. Overigens zitten er meestal ook rugzakbanden aan, dus die kun je ook op je rug dragen.
Bij een wandeltocht gebruik ik m’n rugzak. Als ik met het ov reis ook. Of een stuk over het strand of een ander lastig-lopen terrein. Maar bij een vakantie waarbij ik met de auto van accomodatie naar accomodatie reis gaat de duffel mee. Want dan kan ik vele makkelijker m’n spullen terug vinden. Op vakantie met de tent heb ik ook een duffel met al m’n kleding bij me. Of een weekendje logeren bij vrienden.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-05-2019 om 21:57

En voor jullie

Als ik me goed herinner wat jullie gaan doen verwacht ik dat je steeds maar korte stukjes hoeft te lopen met je bagage, dus zou ik een duffel kiezen.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-05-2019 om 22:08

Blonde vraag 😊

Waarom moeten het zachte tassen zijn?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-05-2019 om 22:13

Kaaskopje

We gaan rondreizen in een auto en dan passen harde koffers minder handig.
Er hoeven inderdaad geen lange afstanden met bagage gelopen te worden. Op het vliegveld neem ik wel zo’n trolley.

Bo

Bo

14-05-2019 om 22:25

Kaaskopje

Vroeg ik mij ook af Kaaskopje. Wij gaan ook rondreizen met een auto (en hebben dat vaker gedaan) en gebruiken altijd koffers. Niet van die hele grote, maar een middelmaat. Gaat altijd goed. Wel neem ik altijd een klein logeertasje mee voor als je ergens maar 1 nachtje verblijft.

Dus vraag je af of het wel nodig is om speciale tassen aan te schaffen. Of vraag rond in je omgeving of je ze kan lenen.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-05-2019 om 09:02

Voordeel koffer

Aha, ik ben bijgepraat

Of het nu een harde of zachte buitenkant is, vind ik voor langere reizen een koffer sowieso prettiger dan een tas. Zeker als je er min of meer uit moet leven. Voor een weekend is een tas wel te doen, vind ik. Het nadeel, wat voor mij een irritatie kan worden, is dat je in een tas alles moet opstapelen. In een koffer ligt het toch wat beter bereikbaar naast elkaar en hoef je niet echt te spitten als iets onderin ligt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

15-05-2019 om 09:28

Ik vind koffers ook erg handig, maar als instructie hebben we gekregen ‘Neem een zachte reistas mee. De bergruimte is beperkt’. Nu ben ik meestal wel wat eigenwijs, maar in dit geval wil ik niet riskeren dat het niet past en/of ik 500 km met mijn koffer op schoot moet zitten
Ik denk dat we gaan kijken wat we mooi vinden, en dan voor in het ruim zo’n reishoes erbij.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-05-2019 om 10:21

Phryne eigenwijs )

Ja, dat eigenwijze herken ik wel , maar als het nadrukkelijk vermeld staat, dan heb je niets aan eigenwijsheid inderdaad.

Flavia

Flavia

15-05-2019 om 10:49

mooi?

Waarom zou in dit geval een tas mooi moeten zijn?

Hang je 'm de rest van het jaar als schilderij aan de muur? Of ga je 'm dagelijks als handtas gebruiken?

Zeker als je ze niet veel vaker gaat gebruiken houd het dan bij praktisch en goedkoper.
Die dingen gaan auto in auto uit. Je ziet ze nauwelijks want of ze liggen in de auto, of in een hotelkamer waar je slaapt en ook niet de hele tijd je tas gaat zitten bewonderen toch?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

15-05-2019 om 10:59

Flavia

Dat mensen dan zeggen ‘ooh, wat een coole tas!’

Half a twin

Half a twin

15-05-2019 om 11:05

Praktisch gaat voor mooi in dit geval

Ik heb ooit een hele fijne rugzak gekocht. Goed gepast en bekeken. Ja deze moest het worden. Merk A type X. Mooi donkergroen.
Onderweg naar de kassa van de outdoorwinkel zie ik Merk A type X in knalrood hangen met een grote gele aanbiefingssticker. €20.00 goedkoper dan de groene. Vraag aan de medewerkers waarom dat is. Rood verkoopt niet mevrouw, misschien dat we hem met korting kwijtraken.
Toen was de keuze snel gemaakt. Groen terug in de rekken en rood meegenomen.

Nog langer geleden ook autostoelen voor de kinderen gekocht. Waren de rode ook goedkoper dan de zwarte en donkerblauwe. Eerst 1 rode gekocht en 2 jaar later toen zoon ook in zo'n 3 plus stoelverhoger moest bij dezelfde zaak weer gegaan voor rood. Die vetkoper was zo blij dat hij nog een keer het rode showroomexemplaar kon verkopen (hij kende ons nog) dat hij er nog wat meer korting bovenop deed.

Ik heb net die tassen even bekeken rn inderdaad mooi zijn ze niet maar erl functioneel. Als ze dan toch lelijk zijn zou ik gaan voor extreem lelijk en de gele kiezen. Weet je altijd snel wat jouw tas is als het busje wordt uitgeladen.
Maar dan moet niet iedereen dat idee hebben en geel kiezen.

Flavia

Flavia

15-05-2019 om 11:05

waha

ze zien 'm niet want hij ligt in de auto of in je kamer?

Biebel

Biebel

15-05-2019 om 11:09

wel als je hem op je schoot hebt...

Als de tas op je schoot ligt, omdat hij niet achterin past, dan kan het maar beter een mooie tas zijn. Kun je toch 500 km bewonderen.

Maar goed, ik herhaal mezelf: packing cubes zijn ideaal om het overzicht in je tas te bewaken, waardoor je minder last hebt van dat je zo moet spitten. Op plaatsen waar je langer blijft haal je ze eventueel uit de tas, in de kast van je hotelkamer.

Het nadeel van een rugzak vind ik dat de vorm veel 'strakker'is. Met veel kleine vakjes vind ik het altijd veel beperkter dan een losse tas waar ik de cubes indoe. Het tillen is dan wel veel makkelijker, maar als je alleen maar auto-hotelkamer-vliegveld doet, is dat niet zo van belang. Zeker met de wieltjes onder de tas, kom je daar al heel ver mee. En je rugzak móet je op je rug tillen of een karretje voor lenen, terwijl je de tas makkelijk achter je aan sleept.

Half a twin

Half a twin

15-05-2019 om 11:11

Dat boeit mij nou ech niet

===Dat mensen dan zeggen ‘ooh, wat een coole tas!’ ===

Dat vind ik belangrijk voor mijn damestas waarmee ik op een feestje verschijn. Niet voor mijn reistas/rugzak. Dat moet een functioneel ding zijn met handige vakken, prettig handvat, schouderbanden die niet schuren in je nek, dat soort dingen.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-05-2019 om 11:21

Mooi rood is niet lelijk

zou het kunnen zijn dat mensen rood toch als gevaar zien? De goden niet verzoeken en zo?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

15-05-2019 om 11:25

Paars, rood, bloemen

Ik heb een rode koffer, lekker makkelijk om te herkennen tussen al het zwart en blauw. Mijn oudste heeft een knalpaarse en jongste een met bloemen.

Dees

Dees

15-05-2019 om 11:29

Kleur

Ik had een knaloranje koffer, ondertussen na 22 jaar gebruik is hij vaaloranje maar valt nog steeds op!

Als je niet door de wildernis gaat wandelen met die tas zou ik inderdaad een mooie opvallende kleur nemen.

Flavia

Flavia

15-05-2019 om 11:42

Opvallend is niet perse mooi

Opvallend is iets anders als mooi.
Mijn reishoes is ook rood, idd valt lekker op tussen de rest maar is niet mooi.

Mooi is ook niet perse opvallend.

Een waarschuwingssticker uit het lab op je koffer maakt 'm opvallend maar heeft soms lastige effecten. Je moet steeds je koffer open maken. 😎

Op de zwarte reishoes heb ik rondom een strook stof met Delftsblauwe tegeltjes genaaid. Altijd goed voor een leuk gesprek in het buitenland. Maar daardoor is die tas wel herkenbaar.

Tijgeroog

Tijgeroog

15-05-2019 om 15:45

Coole tas

Niemand zegt tegen mij dat ik een mooie tas heb. Ook niet bij m’n rugtas, terwijl ik die echt wel mooi vind. Ze zeggen wel dat ik handige of praktische tassen heb. Dat is ook een compliment. En als iemand met zo’n knalgele duffel rondloopt zeg ie dat dat fijn is, zo’n lekker opvallende tas. Is ook positief bedoeld.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

17-05-2019 om 18:04

Wat maakt mooi nou uit ?

Hij moet stevig zijn, aan de maten voldoen en in je budget passen. Op welk moment is dat ‘mooi’ van belang ?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

18-05-2019 om 01:06

Haha nou ik snap het wel hoor

Ik zie naast handig en dergelijke ook graag iets moois als ik geld uitgeef. Dus als ik een koffer of een reistas koop, wil ik ook graag dat ‘ie er leuk/mooi uitziet.

Lente

Lente

18-05-2019 om 10:58

Al jaren een zachte tas met wielen van de Lidl

En die tas is al overal geweest want gaat met elk gezinslid mee het vliegtuig in.
Tas is wel wat vies geworden. Toch maar eens buiten met de schrobber overheen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-05-2019 om 11:15

Toch

We hebben toch voor de North Face gekozen, een knalrode en knalblauwe. Ik vind ze toch eigenlijk best wel mooi, lekker opvallend en heel praktisch.

Tijgeroog

Tijgeroog

18-05-2019 om 11:20

Phryne

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.