Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Voor een langer tijd 'actief' op vakantie



Hallo, 

Ik heb twee kleine kinderen van 2 en 3 jaar oud. Voordat ze leerplichtig zijn willen we nog een grote reis maken ( rond april 2023). Nu willen we niet alleen maar reizen maar de wens is om voor een langere tijd ( 1 of 2 maanden) ergens te verblijven en ‘iets’ te doen. Dat kan zijn ‘iets’ in de toerisme, dat kan zijn ‘iets’ met dieren of met kinderen. Of een ander leuk idee. We zijn nog aan het oriënteren. Uiteraard het moet te combineren zijn met de zorg voor de kinderen ( of daar een oplossing voor vinden). Ook de bestemming staat nog niet vast. Misschien zuid amerika, maar kan net zo goed europa of azie zijn. Wellicht heeft iemand tips, connecties oid of komt er meteen al iets specifieks naar voren. Ik ben erg benieuwd of jullie wat weten. Hartelijk dank in elk geval voor elke suggestie. 

 Met vriendelijke groet,

Tjits

Leuk idee. Ga alsjeblieft geen wezen helpen in Afrika of Azie. https://www.stopweeshuistoerisme.nl

Ga ook geen steenkolen-Engels geven aan kinderen in andere landen, tenzij jullie docent Engels zijn. 

Ik weet niet of jullie zomaar in andere landen kunnen werken. Daar zit vast een leeftijdslimiet aan. Veel plezier met de voorpret. 

Kijk op https://www.volunteercorrect.nl/
hier vind je internationaal vrijwilligers werk, met een correct label.
Vriendin is naar Kaapverdie geweest. Zij ging schildpadden tellen.

Bijtje82

Bijtje82

05-05-2022 om 22:32

Volgens mij gaat het om vakantie, niet om het redden van de minder bedeelden in deze wereld. Ze willen een leuke tijd gok ik zo. 

Ik zou met zulke kleine kinderen toch eerder gaan voor een land als Canada of Nieuw Zeeland. 

Bedenk je wel dat je dit alleen voor jezelf doet, zulke kleine kinderen zullen er nagenoeg niets aan hebben. Voor hen maakt het geen verschil waar je bent en ze zullen zich er later waarschijnlijk weinig van herinneren. Het kan ook heel stressvol voor hen zijn als je ze meeneemt naar een plek waar zij heel anders zijn dan de lokale bevolking.

Die mensen willen heel graag aan je kindje zitten. 

Bijtje82 schreef op 05-05-2022 om 22:32:

Volgens mij gaat het om vakantie, niet om het redden van de minder bedeelden in deze wereld. 

Dat denk ik dus wel. Ze schrijven dat ze iets willen doen met toerisme, kinderen of dieren. 

Bijtje82 schreef op 05-05-2022 om 22:32:

Het kan ook heel stressvol voor hen zijn als je ze meeneemt naar een plek waar zij heel anders zijn dan de lokale bevolking.

Die mensen willen heel graag aan je kindje zitten.

Ik ben heel benieuwd wie je bedoelt met 'die mensen'. 

Al herinner ik mij wel een vakantie in Engeland, waar alle oude dametjes in de wangen van mijn peuter wilde knijpen... 

Mijn zus heeft in Azië wel meegemaakt dat iedereen aan haar blonde haren wilde zitten, in de bus bijvoorbeeld. En wijzen, foto's maken etc. In gebieden waar ze niet vaak witte mensen zien kan dat best gebeuren.

Ik vind het een optimistisch plan. Je kinderen zijn nog jong en hebben veel aandacht en toezicht nodig. Vrijwilligerswerk kan mooi zijn (niet in weeshuizen), maar niet alles is geschikt om je eigen kinderen mee naar toe te nemen. Ik vraag me ook wel af of je je kinderen echt een plezier gaat doen met zo'n reis. Ik zou eerder een keer als ze ouder zijn een lange reis maken in de zomer of zo.

Wat is het doel van de 'iets'? Willen jullie geld verdienen (om rond te komen) of iets goeds doen voor de mensheid of kennismaken met de cultuur of ...?

Bijtje82

Bijtje82

06-05-2022 om 13:22

Jippox schreef op 06-05-2022 om 11:01:

[..]

Ik ben heel benieuwd wie je bedoelt met 'die mensen'.

Al herinner ik mij wel een vakantie in Engeland, waar alle oude dametjes in de wangen van mijn peuter wilde knijpen...

De lokale bevolking... maar ik snap waar je op uit bent.. 

Ik was met onze oudste zoon bij m'n vader in Brazilië op bezoek. Zo'n blond ventje trekt dan echt de aandacht.

Die mensen bedoelen het allemaal heel goed, maar voor een klein kind kan het heel vervelend zijn als ze continu aan je zitten. 

Niet alleen voor kleine kinderen is het vervelend als mensen aan je zitten. Ik houd daar ook echt niet van. Ik ben nogal gesteld op mijn privé en mensen moeten uit mijn aura blijven. Lichamelijke integriteit is een ding.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.