Vakantie en uitjes

Blackbird28
27-07-2010 om 12:44
Voor het allereerst naar camping
Oké, het is er dan eindelijk van gekomen, dit jaar wordt de vakantie doorgebracht in een "kant en klare" stacaravan in de Jura samen met zoon van bijna 9 en man.
Heb echt nog nooit op een camping gestaan, ben niet zo van het "campinglife" gevoel, maar vooral voor onze zoon lijkt het me leuk.
Iemand nog tips wat ik echt mee moet nemen, wat dus toch nog vaak blijkt te ontbreken in zo´n stacaravan, behalve linnengoed?

Nasha 1st
27-07-2010 om 12:51
Fatsoenlijke hapjespan of koekepan
die zou ik lekker van thuis meenemen. En plastic bekers voor je zoon.

reina
27-07-2010 om 13:00
Knijpers
Knijpers om een wasje mee op te hangen (tube wasmiddel is ook handig). Als er geen wasrek staat is een klein ophangrekje of wat nylondraad om en lijntje mee te spannen handig.

toos14
27-07-2010 om 16:15
Dat was mijn
opmerking ook geweest, en anders kun je het kopen?
Behalve die pan dan, verder een beetje improviseren daarvoor ben je ook op vakantie:>

gruffalo
27-07-2010 om 17:53
wij vertrekken morgenochtend om 4 uur naar een stacaravan in Frankrijk. Wat ik, naast bovenstaande dingen, meeneem is ook een maatbeker, een kaasschaaf en een garde (voor de pannenkoekmix die ook mee gaat). Op de een of andere manier zijn deze drie dingen nooit aanwezig. Mocht ik voldoende plek hebben dan gaat er ook nog een koekenpan, een goed broodmes en een schaar mee.

Blackbird28
27-07-2010 om 19:06
Lijstje maken
met al jullie nuttige tips (waar ik echt zelf nooit aan had gedacht) en komende week e.e.a., zoals afwasborstel, gaan inslaan.
Voel me wel een verwend luxedier, heb geen afwasborstel, afwasmiddel of wasknijper in huis Vriendin van mij kwam met de tip tuinstoelkussens mee te nemen, zijn die er dan meestal ook niet? Wel 5 stuks stoelen zag ik en een parasol, maar zo'n stoel zit wel hard dan. Neemt natuurlijk wel weer heel veel ruimte in auto in beslag, nemen ook al dekbedden e.d. mee.
Heb ook nog overwogen een tafelventilator mee te nemen, ik heb geen idee hoe warm een caravan wordt om daar 's nachts nog redelijk in te kunnen slapen. Het is er momenteel tussen de 25 en 30 gr. overdag, 's nachts zal het wel wat afkoelen zitten uiteindelijk in gebergte.

Blackbird28
27-07-2010 om 19:51
Geboekt bij pharos
via de ANWB. Heb bij hun ook gevraagd of zij een inventarislijst o.i.d hebben want site geeft nogal summiere info. Maar die hadden ze dus niet jammer genoeg. Ik heb via andere organisaties wel wat meer kunnen vinden maar daar hebben ze het wel over andere types mobilehomes, dus in hoeverre die nou kloppen?
Is er heel toevallig een van jullie wel eens geweest op deze camping, Beauregard in Mesnois (Jura)?

Wenli
27-07-2010 om 20:53
Misschien ook
Een rol wc-papier. Vaak ligt het er wel in maar stel dat je laat aankomt en het ligt er niet...
En een fatsoenlijke schaar kan ook altijd van pas komen.
Wij hebben een paar keer een huisje gehuurd, en een keer troffen we een niet zo netjes achtergelaten badkamer aan. Daarom neem ik tegenwoordig ook altijd zo'n pakje kant en klare reinigingsdoekjes mee.
Voor de rest kun je het meeste ook wel ter plekke kopen, mochten er kleine dingen zijn die ontbreken. Bijvoorbeeld vuilniszakken, blikopener, en als het bloedje heet is kun je ook vast wel ergens een ventilator op de kop tikken. Hoef je die niet bij voorbaat mee te nemen.

joos
27-07-2010 om 22:05
Vakantie-etui
ik heb een vakantie-etui (formaat toilettas) waar een paar standaard dingen inzitten: aardappelschilmesje, scherp groot mes, blikopener (met kurkentrekker), lucifer, schaar, vliegennetjes voor over het eten, kruidenpotje met zout peper en andere kruiden, maatschepje voor de koffie, knijpers en touw. Neemt weinig ruimte in en vind ik handig. Verder neem ik altijd boterhamzakjes en aluminiumfolie mee. Is daar ook wel te koop, net als alles eigenlijk, maar ik vind het gewoon handiger om bij me te hebben.

Maylise
28-07-2010 om 00:06
Zakmes
Ik heb altijd mijn zakmes bij me en dat is altijd reuze handig voor als je net een keer een kurkentrekker nodig hebt, een blik wil openen of even iets moet doorsnijden of wat dan ook. Meer heb ik heb niet nodig. Oh touw misschien. Touw kan ook altijd handig zijn voor allerlei dingen. En veiligheidsspelden.
Verder heb ik nooit in een huur tent gekampeerd dus ik weet niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen aan inventaris. Naast mijn zakmes zou ik dan ook voor de eerste avond misschien wat schoonmaak doekjes meenemen.
De rest zou ik wel zien. Geen zin om de halve huisraad mee te slepen al het niet nodig is. Improviseren lukt meestal wel met alles.
Maylise

Maylise
28-07-2010 om 00:10
Lucifers
Dat zou ik ook meenemen, lucifers. En een zaklamp met extra batterijen.
Als ik er nog langer over na ga denken dan kom ik nog op 30 dingen waarschijnlijk.

Suzanne
28-07-2010 om 09:57
Aardappelmesje
Een aardappelmesje en broodmes neem ik mee. Zijn er vaak wel maar van dermate flutkwaliteit dat je er niets aan hebt.

Nowee
28-07-2010 om 17:12
Barbecue
Wij barbecuen heel veel als we op vakantie zijn. Er is niet altijd een barbecue bij een gehuurde stacaravan dus kopen wij ieder jaar zo'n Hibachi-barbecue om mee te nemen. Ingepakt neemt dat bijna geen plaats in. Niet vergeten gereedschap mee te nemen om dat ding in elkaar te zetten (waren wij wel vergeten de eerste keer).

soepstengel
28-07-2010 om 21:07
Kussen voor in de stoel
De grote stoelkussens daar ga ik altijd gewoon op zitten in de auto, scheelt veel ruimte in de achterbak en t zit best lekker
Een aardappelschil mesje vind ik met het vele fruit wat we eten ook erg handig.
En een goed mes, want die messen daar zijn vaak een ramp.
Verder;oude koekenpan die ik daar weggooi en een zaklamp!
We hebben al 3 keer op een camping gezeten waar de stroom uitviel en dan is het wel handig iets van verlichting te hebben.

ayla
29-07-2010 om 08:36
Hmmm
Heeft jullie caravan geen airco, een groot gedeelte van de moderne caravans heeft tegenwoordig airco. Wat nemen wij mee: eten voor de eerste dag, fles wijn voor de eerste dag. Wasmiddel, vloeibaar dan wel. Wat wasknijpers, fruithagel en hagelslag voor de kids. Steps voor de kinderen. Denk aan theedoeken, handdoeken en poetsdoekjes. Zaklampen voor de kinderen om ’s avonds spokentochten te doen, batterijoplader. Geen kussen voor de stoelen, ik ga wel op een badhanddoek liggen. Pannen neem ik niet mee, messen ook niet maar ik moet toegeven dat dat wel handig is, messen zijn meestal niet veel waard. Misschien dat we dat dit jaar wel doen. Fatsoenlijke kurkentrekker. Ik heb ook een aantal jaren horgaas voor voor de ramen meegenomen, met wat plakband, zeker als er ’s nachts muggen zijn kun je dan toch de ramen openzetten. Volgens mij was het dat wel ver

angel3
30-07-2010 om 13:06
Net terug
niet van die camping maar wel van mobile home in frankrijk. Wij hadden echt een prachtig nieuwe. We zaten in noord frankrijk dus ipv airco hadden we verwarming ha ha.
Anyway: scherpe mesjes meenemen, die zijn daar echt flut. Eventueel kaasschaaf als je een kaaskop bent. De koekenpan daar had ooit wel een anti aanbaklaag dus die was ook flut. Knijpers zou ik meenemen ja. En wat donkere vuilniszakken. Wij plakken de ramen van de kids altijd af want de gordijnen zijn veel te licht en anders zijn ze om 6 uur wakker.
Als je een hekel hebt aan afwassen met een spons neem je ook een afwasborstel mee. Maar ja het zijn een beetje triviale dingen hoor. Je redt je er altijd wel mee met dat wat er is
Alles is daar ook te krijgen.
Veel plezier!

Blackbird28
30-07-2010 om 18:01
Lijstje wordt wel steeds langer
maar iig op alles zo ongeveer voorbereid, en wat jullie ook zeggen uiteindelijk is alles te koop!
Krijg er inmiddels wel steeds meer zin in, wie weet word ik nog ooit een echte campingganger, kamperen kan je misschien niet echt noemen...
Iedereen bedankt voor goede tips en info.

Lis@
31-07-2010 om 09:01
Tja
Ik neem alleen dingen mee die echt niet te koop zijn in een land.
In ons geval was dat een kaasschaaf, aardappelschilmesje, knoflookpers, hagelslag, pindasaus, pindakaas, kruiden.

Marit
01-08-2010 om 10:59
Zwarte doeken
om voor de ramen in de stacaravan te hangen, die meestal lichte gordijntjes hebben waardoor jij (of de kinderen) vroeg wakker zijn.