Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Voor het eerst met gezin met auto naar frankrijk [kamperen, wat neem je mee]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Files

"ik ga het in overweging nemen om toch maar lekker in de ochtend te vertrekken en het risico te lopen om met nog meer Nederlanders in de file terecht te komen."

Tja 's nachst rijden hoeft echt niet te betekenen dat je geen files hebt, of je zou alleen 's nachts en helemaal niet overdag moeten rijden. Maar dan nog, wij hebben een keer om 12 uur 's nachts in België in de file gestaan, vreemd maar waar.
En dan ga je om 2 uur 's nachts weg, en waar ben je dan 6 uur later, in de ochtendspits? En ga je helemaal niet overdag rijden dan? Kijk in ieder geval op www.anwb.nl en de Franse sites waar je kunt zien waar en wanneer de files verwacht worden.
Je kunt ook de files vermijden door eerst goed te kijken waar en wanneer de files verwacht worden en dan daarom heen te rijden. Je kunt bijv. ook wat later op de dag vertrekken. Niet op zaterdag rijden. Ev. een alternatieve route uitstippelen (Bison Futé). Strategisch tijdens de reis je pauzes plannen. Of naar een streek gaan waar niet heel veel Nederlanders ook naar toe gaan...

Rozenstruikje

"Hennah, je beschrijft het alsof snachts rijden alleen maar nare gevolgen heeft. Maar in de file staan middenop de dag in de hete zon is geen gevolg van snachts rijden. Een dreigend brandstoftekort ook niet."

Tja maar dergelijke tegenslag wordt wel extra erg als het reisgezelschap slecht geslapen heeft en al heel erg lang in de auto zit.
En als je 's ochtends vertrekt, dan ben je op een later tijdstip in het hete deel van Frankrijk, of na een overnachting de volgende dag 's ochtends, met nieuwe energie.

Vic

Vic

14-07-2010 om 21:29

Zelden files

Ik vertrek het liefst om 9 uur 's morgens. Dan heb je geen files. Rond 16.00 uur ben je dan al voorbij Parijs en heb je daar ook geen files meer. Maar goed, als je echt denkt dat het fijner is om om 2 uur te vertrekken, vooral doen. Fijne vakantie.

Carmen

Carmen

14-07-2010 om 22:58

Grapje

Ik maakte maar een grapje hoor. Het zou niets voor mij zijn. Maar ik ben een avond mens, jij niet. Ik oordeel verder niet en heb geen tips. Alleen maar een grapje. Fijne vakantie!

Carmen.

Tijgeroog

Tijgeroog

15-07-2010 om 17:14

Dag of nacht rijden

Ik denk dat het heel handig is dat als de helft van de vakantiegangers 's nachts rijdt en de andere helft overdag. Dan hebben we met z'n allen het minste last van files. (of iedereen 's nachts is ook goed, want wij rijden liever overdag en hebben dan helemaal geen files meer.

Tijgeroog

Tijgeroog

15-07-2010 om 17:21

En warme kleding

Het gebied waar jij naartoe gaat is 's nachts ook redelijk warm, maar ik heb me er afgelopen jaar toch op verkeken hoe koud het 's nachts kan zijn.Toen zaten we in de buurt van Limoges (meer naar het westen) en was het 's nachts (in augustus) soms maar 4 graden. (en overdag erg warm) Ik zou daarom een zomer- en een winterslaapzak meenemen, de een voor 's nachts en de ander voor overdag (en de warme nachten).
Als je graag 5 pyama's meeneemt moet je dat gewoon doen, zo veel plek nemen ze niet in beslag. Je kunt ter plekke altijd kijken of je het ziet zitten om ze langer met een pyama te laten doen, zodat je minder of helemaal niet hoeft te wassen.

thein

thein

16-07-2010 om 05:56 Topicstarter

Tas ingepakt

Ik heb 1 sporttas voor beide kinderen. Ik geloof dat ik het aardig netjes heb gehouden. Ik heb ongeveer 7 setjes korte broek/t shirt en voor de jongste een extra vest en jas maar verders voor beide 2 lange broeken, 1 lange mouwen shirt en nog 2 driekwart broeken. Heb de witte broeken in de kast laten hangen en kleren en ondergoed voor de kids voor de ochtend erop liggen Ik heb trouwens wel veel ondergoed voor ze meegenomen (ongeveer 10) en tja 4 pyama's en ik reken de pyama ook mee die ze in de auto hebben startklaar en gaan mee in de verzorgingstas. Ik neem voldoende handdoeken mee voor als mijn jongste zoon het koud zou krijgen, die leggen we gewoon over hem heen en nog een tip van mn beste vriendin...een laken/handdoek onder het matras leggen zodat de kou niet zosnel naar boven trekt.
Excuses voor Pelle, want de reactie naar jou toe was niet terecht. sorry
We zullen het zien, of het nachtrijden goed gaat of niet. We hebben wat vertier voor onderweg, we gaan regelmatig stoppen en kinderliedjes in de auto zijn er in overvloed. We gaan het proberen en we zien wel.

Matras

"een laken/handdoek onder het matras leggen zodat de kou niet zosnel naar boven trekt."
Ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Een isolerende matras doet veel meer. Een laken of handdoek houdt geen kou tegen. Ik zou dan eerder die handdoek op de matras leggen, omdat dat prettig of comfortabel kan zijn.

Die pyjama's...

Tja die pyjama's... Ook mij ontgaat de zin hiervan. Moeten je kinderen zo vaak 's nachts een schone pyjama aan?!
Multifunctionele kleding vind ik handiger. Zeker bij anderhalf jaar had mijn zoon geen aparte pyjama's, maar droeg hij overdag èn 's nachts rompers met korte of lange mouwen, t-shirts en soepele wijde katoenen broeken van "t-shirt-stof". Die zien er dus niet pyjama-achtig uit maar zijn feitelijk "net pyjama's". Harstikke handig ook voor overdag! Afhankelijk van het weer kun je dan kiezen wanneer je zoiets aantrekt en hoef je minder kleding mee te nemen. O ja, en we stopten hem ook wel in bed met de romper of het t-shirt die hij overdag aanhad, als deze nog enigszins schoon was en als hij niet net in bad was geweest. Hij gaat dan ook niet lang niet iedere avond/dag in bad. En zeker op vakantie gaat hij ook vaak overdag in bad, hoe het uitkomt.

thein

thein

16-07-2010 om 13:58 Topicstarter

Die pyama's...

blijven hier een groot gespreksonderwerp, grappig. Wij hebben allemaal van die katoenen pyama's (gewoon zeeman) en 8 pyama's (dus van beide kids) is maar een klein beetje in de tas van de kids. Dus tja tijd zal het leren of ik indd al die pyama's zal gaan gebruiken
Mijn idee was ook, als het koud is en ik heb geen lange mouwen shirt meer dan kunnen ze altijd zo'n pyama shirt aandoen. En hennah ik vind het erg vies om ze in de romper te doen waar ze de hele dag in gespeeld,gegeten,gepoept,geplast en in gezweet hebben. Ik zelf doe ook voor de nacht schoon ondergoed aan. Dus nee, das niets voor mij. Ik heb voor overdag onderbroekjes voor beide en voor de nacht voor mn jongste rompers. En is het niet netjes?? 1 kleine sporttas voor beide kinderen? Als het aan mij had gelegen en ik had niet bewust over de kleren nagedacht, waren alle kledingstukken, alle pyama's enz meegegaan.
Was best eigenlijk trots op mezelf, dat ik dit nu niet heb gedaan!
Tja en zo'n matras, sorry die hebben we niet. Dit matrasje hebben we gekregen en dat is een gewoon babymatrasje (zoontje ligt nog in een campingbedje)Het is de 1e keer dat we met het gezin gaan kamperen en dan doe je met de riemen die je hebt. Volgend jaar als we weer gaan kamperen, zal hij op een luchtbed liggen. Dus financieel gezien, hoeft het van mij ook niet.

Ach wat is vies......

Op vakantie kijk ik niet zo nauw hoor en dat badderen ook maar net hoe het uitkomt. Van zwemmen fris je ook weer lekker op denk ik dan.
Soms lopen ze de hele ochtend nog in pyama over de camping en idd 'savonds in bed met van die legging achtige broekjes.

is het een pyjama of is het geen pyjama?

Lekker, dat gekeutel over pyjama's...
Ik vind dat je bij die kleine kinderen niet echt kunt spreken van pyjama's. Het zijn toch allemaal leuke kleurige kleren van t-shirt-stof? Kijk dit soort kleren bedoel ik, die kunnen toch ook prima overdag aan? (en dan even afgezien van schoon of vies, dat is weer een andere kwestie)
http://shop.hm.com/nl/shoppingwindow?dept=BARN_BAPO_NIGHT&shoptype=S
http://shop.hm.com/nl/shoppingwindow?dept=BARN_BAPO_TOPS&shoptype=S
RG&shoptype=S" target="_blank" rel="nofollow">http://shop.hm.com/nl/shoppingwindow?dept=BARN_BAPRG&shoptype=S

Matrasje

"Tja en zo'n matras, sorry die hebben we niet. Dit matrasje hebben we gekregen en dat is een gewoon babymatrasje (zoontje ligt nog in een campingbedje)Het is de 1e keer dat we met het gezin gaan kamperen en dan doe je met de riemen die je hebt. Volgend jaar als we weer gaan kamperen, zal hij op een luchtbed liggen. Dus financieel gezien, hoeft het van mij ook niet."

Als je op de grond ligt, is een isolerend matrasje heel belangrijk, want vanuit de grond trekt kou en vocht omhoog. Dat hoeft niet duur te zijn, bij Perry Sport heb je ze al vanaf 6 Euro. Dat is niet comfortabel (daar zijn ze ook niet voor) maar wel van essentieel belang bij kamperen. Je kunt er dan eventueel nog andere dingen opleggen voor het comfort.
http://www.perrysport.nl/tegel/outdoor/4085_schuimmatten/
Een campingbedje is misschien een ander verhaal, dat is een stuk van de grond af, dat is vast beter. Maar een handdoek onder een matras heeft volgens mij echt geen zin (er op dus wel).

En verder, ik neem altijd ook veel (te veel) mee hoor, want ik heb een hekel aan handwassen en ik wil op alle weertypen zijn voorbereid, en ik wil alle leuke en fijne kleding mee...

reina

reina

17-07-2010 om 07:56

Essentieel ?

"Dat is niet comfortabel (daar zijn ze ook niet voor) maar wel van essentieel belang bij kamperen" Ach, wat is van essentieel belang, ik heb héél lang gekampeerd met een tent en heb nog nooit zo'n isolerend matrasje meegenomen, goede slaapzak vnd ik heel belangrijk ( en dikke sokken voor als ik toch niet warm kan worden, dan is dat zo opgelost ) En bij kamperen hoort voor mij de kleine handwasjes, tube wasmiddel mee (die is voor mij van essentieel belang ), even wassen en het droogt vanzelf.

Buiten-pyjama's

Die "pyjama's" blijven me intrigeren...

"In pyjama over de camping vind ik niks (het ziet er niet uit, en je kunt die pyjama alsnog in de was doen)."

Ik snap nog steeds niet dat een kind van 1,5 's nachts een "pyjama" zou moeten dragen en overdag andere kleding. Ik vind die t-shirt-stof-kleding op die leeftijd juist zo handig, voor alle tijden van de dag.

Dit soort pakjes vond ik de afgelopen tijd in die hitte heel handig, min zoontje van bijna 3 kreeg die naar de creche aan; maar hij draagt ze ook wel 's nachts als pyjama:

http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/naturally%20hema/kind/shortama-%2823044398%29.aspx
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/naturally%20hema/kind/shortama-%2823044598%29.aspx

Ha ja

zo'n pyjama (short-ama?) van de hema heeft mijn dochter ook. En die zag er een ander meisje overdag mee rond lopen en riep luid en duidelijk 'kijk mama zo'n pyjama heb ik ook!'....midden overdag in het drukke winkelcentrum

liora

liora

18-07-2010 om 12:26

Hennah

Dat is gewoon een pyjama. Tot 12 maanden kan het misschien nog, maar een kind van drie?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

18-07-2010 om 21:06

Vies

Ach, wij zijn op vakantie wat viezer dan normaal. Kan hier gerust gebeuren dat een ongewassen kind met hetzelfde in bed schuift als waar ie de hele dag in heeft gelopen. En weet je? Je krijgt er helemaal niets van. Zolang je tenminste regelmatig je handen wast.
Vakantie = lekker vies! Ik houd van vies! Kunnen we nog een keer een viezerikkendraadje beginnen?????

Guinevere

Guinevere

18-07-2010 om 23:06

Pelle

Ja, als je het zo stelt........ g%tver! Dat is wel mijn regel: schoenen aan naar de wc, die bril gaat schoon voordat je erop gaat, en HANDEN wassen!
Voor de rest: van modder, zand, stof, beekwater, gras, regen, beetje zweet, daar word je niet vies van. Tenminste niet op vakantie...

Polly Shearman

Polly Shearman

19-07-2010 om 11:10

Ook wij

gaan altijd douche VOOR we gaan slapen op vakantie: die slaapzak kunnen we nl niet wassen onderweg.
En smorgens stappen we op de fiets en zijn we toch in korte tijd weer bezweet.
en over de pyjama's! ik had ook een vriendin die voor haar dochters altijd tig pyjama's meenam op vakantie en weekendjes weg: maar die kinderen sliepen zonder ondergoed, dus die deden elke dag een schone pyjama aan!?!?!?!? onderbroekjes nemen een stuk minder ruimte in beslag.

groet, polly

Talia

Talia

19-07-2010 om 19:30

Haha ik las het anders

Berber: Even door een handsopje en ze zijn weer fris.
Ik las ECHT: Even door een hansopje en ze zijn weer fris. Ik vond het logisch, als je het over pyjama's enzo hebt, maar had toch moeite me er een voorstelling van te maken.

Guinevere

Guinevere

19-07-2010 om 21:19

Lekker vies

Ja maar Pelle, wij hóuden van lekker vies.
Thuis gaan we in elk geval wel dagelijks in de douche, maar op vakantie vind ik dat geen lolletje. Het warme water is op, er liggen vieze haren in de douche, het is een &^%(*-douche, er staat net een rij....etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.