Vakantie en uitjes

Globetrotter
26-11-2009 om 18:50
Voorjaarsvakantie
In de categorie lekker vaag: we hebben besloten om in de voorjaarsvakantie met het gezin (2 volwassenen, 3 kinderen) op vakantie te gaan. Maar waar naar toe? Wintersport is een mogelijkheid die we open houden, maar met een kind dat te jong is om te skieën is dat misschien minder geschikt. Een andere optie is gaan naar een plek waar het wat warmer is. Kijkend op internet kom ik allerlei all inclusives in Turkije en Egypte tegen. Lijkt wel leuk, maar ook erg passief. Kinderen vinden het misschien wel geweldig om daar de hele dag in het zwembad te liggen, maar wij vinden het ook wel prettig om een aantal flinke wandelingen te maken.
Heeft iemand tips? Wat vinden jullie leuk? Waar is het weer lekker in februari en kun je ook dingen doen?
groetjes,
Globetrotter

Chantelle
27-11-2009 om 20:27
Welke voorjaarsvakantie?
Beetje suffe vraag misschien, maar bedoel je de februarivakantie of de meivakantie? Hier heet de februarivakantie de voorjaarsvakantie, heb ik nooit gesnapt. Maar in februari is het nergens echt lekker, en in de meivakantie kun je het treffen in Griekenland etc maar dan moet je wel geluk hebben. De zee en het zwembad (niet verwarmd) zijn nog wel ijskoud. Kortom; waarschijnlijk kun je wel in je korte broek lopen maar een meer is niet gegarandeerd.
Mij lijkt Marrakech heel erg leuk. Vooral ook met kinderen! Gewoon om de boel te bekijken etc.

reina
27-11-2009 om 22:11
Wat wil je
Hoe oud zijn je kinderen, hoe ver wil je gaan, wat is je budget? Ik was bijv. in oktober op de Antillen, daar kun je wandelen én zwemmen, ook in februari, maar er hangt een prijskaartje aan uiteraard. Canarische eilanden heeft dan ook heerlijk weer, maar ws wel te koud om te zwemmen.

Globetrotter
28-11-2009 om 17:10
Reactie
Dank voor jullie reacties. De kinderen zijn 11, 9 en 3. De voorjaarsvakantie is in februari. We hadden natuurlijk al lang in de gaten dat de meivakantie meer mogelijkheden geeft, maar dat is weer zo dicht op de zomervakantie (wij vallen in de regio die vroeg vakantie krijgt). Dus vandaar dat we in de voorjaarsvakantie iets willen. Het is maar een week, dus heel verre bestemmingen met enorm tijdsverschil heeft niet onze voorkeur. Hebben wel gedacht aan Florida, of Isla Margarita, maar de afstand en de jetleg hield ons tot nogtoe tegen om daarvoor te kiezen.
Ha, ha, misschien zijn onze wensen wel onverenigbaar. We zullenn er nog eens over nadenken. Iemand nog andere ideeën?
Groetjes,
Globetrotter

ponpon
29-11-2009 om 10:15
Wintersport
Ook voor je 3 jarige zou wintersport heel leuk kunnen zijn. Er zijn vakanties waar je als 3 jarige de hele dag wordt bezig gehouden. Een kinderopvang ( volgens mij ook via de ANWB vakanties en anders even googlen.) Als je goed zoekt zal je ook nl. sprekende kinderopvang vinden. Ook kan je er voor kiezen om dan 's middags niet te skieen maar lekker te wandelen , sneeuwpoppen bouwen, sleeen enz.
heerlijk ! ik wou dat ik kon.
Maar goed, wij gaan naar Euro disney. Ook leuk!