Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

B...

B...

13-07-2012 om 13:56

Vouwwagen..

hallo allemaal,

wij zitter eraan te denken om een vouwwagen aan te schaffen.

maar aangezien we maar een kleine auto hebben, vraag ik me af hoe we in godsnaam alle benodigde spullen gaan meekrijgen.
heb geen ervaring met kamperen, maar je hebt heel wat nodig lijkt me.

we hebben drie kids. met de "gewone"bagage, zoals wat kleren en handdoeken etc is de auto vol.

slaapzakken en potten en pannen etc etc, kun je dat tijdens transport in de vouwwagen kwijt?

alle info is welkom!

groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

13-07-2012 om 14:03

Hangt misschien van de vouwwagen af

Wij hebben een Holtkamper. Onder het bed is veel opbergruimte (zo hoog als een vouwkrat, hele bedbreedte en lengte).
Bij ons gaat de gewone bagage in de auto en alle kampeerspullen in de vouwwagen.

Dakkoffer erbij?

Heb je er al aan gedacht om een imperial of een dakkoffer op je autodak te zetten? Dan kun je ook wat meer meenemen.

Maar ik vind wel altijd dat de kunst van het kamperen is om zo min mogelijk mee te nemen. Wij hebben jarenlang een vouwwagen gehad en daar kon aan keukengerei (potten, pannen/ bestek/servies) behoorlijk veel in. Ook handdoeken en beddengoed stopte ik erin en kleding. Elk hoekje werd gevuld.

Schoenen/slippers enz. gaan/gingen standaard altijd in loze ruimtes in de auto, zoals in de ronding van de reservewiel in de achterbak bv.

Be creative

Brianna F

Brianna F

13-07-2012 om 22:01

Makkelijk

De vouwwagen bevat je tent, dus die hoef je al niet mee te slepen, onder de banken e.d. kun je van alles kwijt en evt. kun je ook een imperial op de vouwwagen plaatsen voor fietsen e.d. We kampeerden eerst met tent en moesten 2 keer rijden (wel altijd op een uur rijden) Met vouwwagen ging alles in 1 keer mee.

Jip

Jip

14-07-2012 om 09:44

Jamet

We hebben jarenlang een Jamet vouwwagen gehad en daar kon echt alles in. De slaapzakken legde we plat op de bedden en verder was er onder de banken en tussen de bedden nog heel veel plaats om tassen en andere zooi op te bergen. We hadden vaak nog maar heel weinig achter in de auto.

Claudia B

Claudia B

15-07-2012 om 08:44

Hoe

Hoe zit dat dan met het gewicht? Wij hebben een caravan en je zit toch aan een bepaald gewicht wat je mag laden, als ik hierboven lees wat er allemaal in een vouwwagen gaat. Wij kunnen onze caravan niet volstouwen want dan is ie veel te zwaar. Het eerste jaar wel gedaan maar toch maar eens gewogen, nou daar schrokken we wel van. Je denkt; een caravan dan kan alles er gelijk in (kleding, boodschappen enz.) Er moet dus veel meer in de auto en de dakkoffer.
Dus ik vroeg me eigenlijk af of je met een vouwwagen ook niet aan een bepaald gewicht vast zit?

Groetjes,
Claudia

Kari1

Kari1

15-07-2012 om 21:35

Je kunt best veel kwijt

Het hangt ook wel af van het model. De wat oudere, klassieke types hebben zoals al beschreven vaak banken waar je dingen in kwijt kunt en tussen de banken ook nog spullen kunt zetten. Het beddengoed ligt al op het bed, de keukenspullen zitten al in de keuken.
De nieuwere modellen zijn meestal snellere opzetters met een lattenbodem die omhoog kan zodat er veel sullen onder het bed kunnen. Verder weer beddengoed op het bed en keukenspullen in de keuken.
Klapstoelen en een (picknick)tafel bovenop.
Claudia, een vouwwagen heeft meestal meer laadvermogen dan een caravan, en daarvan wordt dan nog eens minder opgesoupeerd door zware dingen als een voortent, watervoorraad, mover en andere opties die bij de caravan zijn genomen en die binnen het laadvermogen vallen.
Kari

B...

B...

16-07-2012 om 20:01

Oke..

fijn dat je er toch zoveel in kwijt kan.

nu nog even de vraag of ik wel een kampeerder ben.
ben ik nog niet helemaal uit

Kari1

Kari1

17-07-2012 om 09:07

Als je het nog niet weet

Als je nog niet weet of kamperen je wel bevalt is het misschien een beter idee om eerst iets te huren? Een tent of een caravan die al op een camping klaarstaat (en dan geen mobilhome maar een gewone toercaravan). Er zijn zelfs campings waar je een vouwwagen kunt huren, die staat daar dan opgezet voor je klaar.
Dan kun je rustig wennen aan het kamperen op zich zonder de stress van je eigen kampeermiddel, wat moet er mee, hoe moet alles mee, hoe zetten we het op etc. Die stress levert op zich al een boel minpunten voor het fenomeen kamperen op en dat is misschien zonde.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.