Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Framboos

Framboos

10-06-2011 om 22:30

Waar gaan we nu weer heen ...kamperen

hellup, zie door de bomen het bos niet meer. We hebben late schoolvakantie, dus hartstikke hoogseizoen.
We gaan kamperen, dat staat vast. Maar de grote vraag is waar gaan we heen. Vorig jaar Denemarken, erg mooi, maar niet meteen nog een keer. Jaar daarvoor thuis gebleven (hond paar maanden uit asiel). Jaar daarvoor Italie, Idro - en Gardameer. Daarvoor Drenthe, daarvoor Frankrijk aan de Loire. Maar MOET je nu wat boeken?
Ik ben zo bang dat je een camping uitzoekt en dat die tegenvalt en wat dan als je hebt gereserveerd? Of het is takkeweer en je staat daar met je tent in.
Kun je in het hoogseizoen de gok nemen om NIET ergens te reserveren en dan te besluiten waar je heen gaat, alleen geleid door het weer? En een paar goeie tips voor een leuke camping die je kan proberen uiteraard?
Word een beetje zenuwachtig van al die mensen die allang weten waarheen en geboekt hebben. Herkenbaar? Of ben ik gek?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

11-06-2011 om 07:31

Duitsland?

De Eifel is prachtig! Mijn zoon heeft er vorige week een paar dagen gekampeerd, het is er zo mooi.

Annet

Annet

11-06-2011 om 09:48

Wij boeken nooit vooraf

Wij hebben als eerste vakantie en we weten nog steeds niet waar we heen gaan. Wij wachten eerst het weer af.
Tot nu toe gaat het altijd goed met het vinden van een goede camping. Zelf trekken wij rond, ongeveer 5 campings in ruim 3 weken.
De enige plek waar het moeizaam was, was Zuid-Frankrijk.
Verder gaan wij graag naar Duitsland, Tsjechie, Oostenrijk, Slovenie, Kroatie.

Thursday Next

Thursday Next

11-06-2011 om 17:40

Wij...

boeken ook nooit. We trekken ook rond. Soms, als het erg druk is, bellen we de dag van tevoren, of in de ochtend, naar campings of er nog plek is. We hebben wel eens gehad dat we op een volle camping aankwamen, meestal is er dan wel een andere camping in de buurt waar wel plek is.

Risama

Risama

12-06-2011 om 18:26

Wij hebben alleen de eerste 5 dagen geboekt

en dat wordt een kleine camping waar we 2 jaar eerder op de bonnefooi terecht kwamen. Hij ligt ook nog eens heel centraal in Frankrijk, dus we kunnen daarna alle kanten op. En dan laten we ons idd voornamelijk leiden door het weer. Ik vind 5 dagen op een camping wel genoeg, dan heb ik het wel gezien en wil ik verder. We gaan altijd in het hoogseizoen en hebben wel eens een 'nee' gekregen, maar dan was er altijd wel een andere camping waar we wel terecht kunnen. Wel campinggids mee en een telefoon zodat je als het toch wat laat wordt even kan bellen of het zin heeft ergens naartoe te rijden.

Framboos

Framboos

18-06-2011 om 08:58

Dank

we zoeken dus gewoon een aantal campings uit, kijken waar het aardig weer lijkt te worden en besluiten dan - na check vooraf of er plek is - waar we heen rijden.
Het enige dat dus vast staat is wanneer we vakantie hebben en dat moest wel vooruit gepland worden ivm collega's.
Dank voor de reacties en fijne vakantie!

Jesse_1

Jesse_1

18-06-2011 om 23:00

Ja hoor, ook in hoogseizoen

Wij boeken ca. 1 week van tevoren de eerste camping voor een dag of 5. N.a.v. de weer en hoe de camping/omgeving bevalt blijven we of gaan we verder. Meestal hebben we 3 campings in ruim 2,5 week.
Zelfs in het hoogseizoen in Zuid-Frankrijk lukt het wel. Dan zijn wel veel campings vol, maar er is ook nog wel wat te vinden. Wij bellen wel van tevoren de camping of er plaats is, dus het gebeurt wel eens dat ik een ochtend een aantal telefoontjes aan het plegen en op zoek naar een camping voor de volgende dag.
Veel plezier! Wij gaan dit jaar voor het eerst niet in de bouwvak, en hopen dus op wat meer keus in campings.
Jesse

neteret mut

neteret mut

19-06-2011 om 00:09

Boeken ook bijna nooit

Ik denk dat we 3x in ruim 25 jaar een camping van te voren gevraagd hebben of er plek was. Ik had/heb wel altijd een tas met campingboekjes onder mijn autostoel staan, om een uur of 3 begon ik dan met te neuzen waar we ong zaten en wat er aan campings in de buurt was ( prijs, voorzieningen) en dan reden we ergsns heen. Soms viel het al tegen nog voor we het terrein opreden en bleven we dus niet. Bijna altijd was er wel plek, de meeste moeite hebben we in ( voormalig) joegoslavie gehad aan de kust. Daar stond echt alles hutje mutje scheerlijnen zo ongeveer bij de buren in de tent , maar goed toen waren we met ons tweetjes zonder kinderen nog. In de loop der jaren heb ik elk jaar wel een campingboekje gekocht, anwb, adac, kleine campings, eceat, lijsten van internet, enz. Af en toe iets vervangen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.