Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

vakantieganger

vakantieganger

01-07-2018 om 14:58

Waar in Griekenland?

Ik zou zo graag eens naar zo'n typisch Grieks eiland van de vakantieplaatjes willen met een vissershaven waar de oktopus te drogen hangt, pittoreske huizen, bougainvillea, oude kerkjes, blauwe kozijnen, levendige marktjes, mooie foto's maken, dat soort dingen dus. Het mag best een toeristische stad, maar wel eentje waar de bovengenoemde dingen niet helemaal verdrongen zijn door de moderne tijd.

Maar ik zie door de vele eilandjes het bos niet meer. Welke plaatsen op welke eilandjes hebben nog een beetje authentieke sfeer tussen alle moderne toeristische voorzieningen en nieuwbouw? Ik denk zelf aan Kos (fietseiland!), Kreta of Lesbos, maar misschien zit ik er helemaal naast. En wat moet ik absoluut mijden? Ik kom er ook met google niet uit.

Ik reis alleen zonder man en kinderen, hoef dus geen rekening te houden met animatie en kindvriendelijkheid, ik vermaak mezelf wel Wel zo lowbudget mogelijk (hotel of appartement mag zeer simpel zijn, wel schoon, ik hoef er alleen maar te overnachten). Liefst wel aan/bij zee. Ik wil in september, oktober of volgend voorjaar reizen. NB ik rij geen auto, het wordt dus wel in de buurt van een "geijkte vakantiebestemming" met transfer vanaf het vliegveld.

En waarom Griekenland? Omdat ik er nieuwsgierig naar ben, en ik ben dol op Grieks eten

Wie wil zijn/haar ervaringen. positief en negatief, delen zodat ik gerichter kan gaan zoeken?

@Emma

@Emma

01-07-2018 om 15:23

Amorgos....

.....is mijn favoriet. Het ligt in de cycladen en het is erg klein. Ik weet niet hoe lang je wil gaan? Het is er zoals jij het beschrijft, google maar.
Ook bijzonder leuk: Skopelos (Sporaden) en daar vlakbij het schiereiland Pilion. Daar op de berg Pilion vierden in de oudheid de goden hun feesten, zegt genoeg

vakantieganger

vakantieganger

01-07-2018 om 15:45

Amorgos en zo

Dat is inderdaad een prachtig eiland!

Maar hoe kom ik er...? Ik ben bang dat het, als ik nog een boot moet boeken, te begrotelijk wordt. Ook is mijn gezondheid niet heel goed en te lang reizen kost me enkele dagen bijkomen, wat zonde is van de beperkte tijd. Vandaar ook dat ik afhankelijk ben van een makkelijker te bereiken lokatie met vliegveld en transfer. Waarbij ik me goed realiseer dat "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten" dan lastig wordt.

Een exclusieve lokatie verwacht ik dan ook niet, maar op de makkelijker te bereiken lokaties moet toch ook wel een vleugje van het paradijs te vinden zijn, tussen de hotels en de appartementen

@Emma

@Emma

01-07-2018 om 16:07

Skiatos

Vlak bij Skopelos, daar is een vliegveld. Dat eiland vind ik iets minder idyllisch dan Skopelos. Je kan vanaf Skiatos wel snel met een veerboot naar Skopelos. Daar kom je dan zo leuk aan in dat haventje. Alonissos ligt daar ook, ook een leuk eiland en makkelijk te doen.
Er is ook een vliegveld bij Volos, van daar zit je zo op Pilion schiereiland.
Anders Santorini natuurlijk, daar gaan rechtstreeks vluchten heen maar is niet meer zo idyllisch.
Zakynthos en Kefalionia schijnen ook leuk te zijn, Zakynthos heeft ook een vliegveld weet ik.

Mama Mia.

Nooit geweest maar de eilanden waar Mama Mia is opgenomen lijken mij ook aan al je wensen voldoen.

Skiathos en Skopelos.

Ik zag bij Sunweb dat je kunt eilandhoppen en dus de beide eilanden kunt bezoeken, in September, rond de 600 euro voor 8 dagen, incl. vliegen, studio, transfers, ook de boottochten tussen de eilanden horen erbij.

vakantieganger

vakantieganger

01-07-2018 om 16:25

dat lijkt me wel wat!

Het Mamma Mia eiland...! Nooit geweten waar dat was, maar ik zie me daar al zwerven met mijn camera

Het eilandhoppen op Sunweb kan ik niet vinden, iemand was me blijkbaar net voor. Maar ze gaan op mijn lijstje! En ik ga er de komende tijd verder op googlen.

De link.

https://zon.sunweb.nl/griekenland/skiathos/eilandhoppen_sporaden/8_dagen_skopelos-skiathos.htm?view=descriptions

Geen idee of dit mag, ik heb "link" daarom gebruikt in de titel. Ik zet hem er puur neer om jou op weg te helpen.

vakantieganger

vakantieganger

01-07-2018 om 16:46

wil40

De zoekfunctie leverde me niks op, dus bedankt voor de link, ik heb hem opgeslagen. Het lijkt me een heel mooie reis, en nog aardig betaalbaar ook!

vakantieganger

vakantieganger

01-07-2018 om 16:50

he zonde, toch niet!

Voor alleenreizenden lijkt de reis niet beschikbaar. Vandaar dat ik het niet kon vinden.

Vakantieganger.

Tui biedt de combi van de 2 eilanden ook aan en dan ook voor één persoon. Wel stukje duurder, door het alleenreizen. Ga je toch richting de 1000€.
Maar het heeft je zoeken naar mooie opties misschien toch op weg geholpen.

Misschien kan Sunweb je via de klantenservice ook op oplossingen brengen om de prijs betaalbaar te houden. Tijdens het zoeken voor jou raak ik erg gecharmeerd van de eilanden. Mooi hoor!

Bo

Bo

02-07-2018 om 10:21

Ross Holidays

Kijk ook even bij Ross Holidays. Zij bieden vele Griekse bestemmingen buiten de gebaande paden en redelijk eenvoudige accommodaties, maar zo te horen is dat precies waar je naar op zoek bent.

Tango

Tango

04-07-2018 om 22:26

Lefkas

Zijn wij ooit geweest. Daar had je ook een van de mooiste stranden van de wereld. Maar eigenlijk waren ze allemaal wel mooi vond ik. Het is net geen eiland omdat het met een brug is verbonden met het vaste land. Ik vond dit het mooiste stukje Griekenland dat wij gezien hebben. Zijn ook op Zakynthos, Kos en Kreta geweest.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.