Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Nyntje

Nyntje

27-01-2010 om 21:27

Waar moeten we heen in spanje

hoi
wij willen in het hoogseizoen met onze kids van 5 en 11 naar spanje rijden met de auto voor een 2 a 3 weekse camping vakantie. We zijn echter nog nooit in spanje geweest? Wie heeft er tips, waar moeten we heen.
We willen niet tussen het tienergrut op Lloret zitten, maar wel aan de kust, niet meer dan 1600 km rijden. Ik heb ook gehoord dat de campings in spanje maar zo zo zijn?
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Liefs Nyntje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat zijn je wensen?

Je schrijft; Ik heb ook gehoord dat de campings in spanje maar zo zo zijn?

Het is helemaal afhankelijk wat je zoekt. Er zijn prachtige grote en kleine campings in Spanje dus keus genoeg.

Ik vind Spanje ook erg mooi. Het binnenland, de Pyreneeën, de kust, prachtige dorpjes. Keus genoeg dus.

Als je eerst goed aangeeft wat je wensen zijn dan kan ik wel meedenken

Nyntje

Nyntje

27-01-2010 om 22:23

Onze wensen

ja sorry, ik was misschien niet duidelijk genoeg
het liefst gaan we naar een camping waar wel eea te doen is, maar niet al te groot, een mooie stacaravan zoals je die in frankrijk en kroatie ook kunt vinden, met een airco, we willen aan het strand liggen, maar ook mooie dingen van de omgeving zien, alleen niet te massaal en geen jeugd.

verder hebben we niet zo veel wensen, maar ik twijfel aan een camping omdat ik daar negatieve verhalen over hoor.
een appartement mag ook, maar ik weet niet of dat mogelijk is en waar ik dan zoeken moet

reina

reina

28-01-2010 om 06:58

De andere kust?

Wij waren 2 jaar geleden in Baskenland, daar heb je geen last van het massatoerisme en ik vnd het er erg mooi!

Reina

Heb jij misschien een leuke tip voor een niet zo massale camping aan die kust?
We willen heel graag een keer die kant op, maar ik zie alleen hele grote campings...en we willen wel een stacaravan....
ik hoop op een leuk idee (voor 2011)
gr Nora

Lastig

Je hebt toch behoorlijk wat wensen. De campings aan het strand zijn vaak groter en er is van alles te doen. Zeker als je ook een caravan wilt met airco kom je wel op die grote campings terecht. Jeugd ontlopen lijkt me heel lastig Of je moet kiezen voor meer landinwaards zoals dit. Dan vind je nog wel kleinere campings.

http://www.bassegodapark.com/A02_Alojamientos.php?c=5&area=A

Er valt genoeg te zien in deze omgeving.

Vergeet nog een link

Kijk hier eens tussen.

Je ziet gelijk hoeveel staanplaatsen een camping heeft.

http://www.eurocampings.net/nl/europa/spanje/catalonie/gerona/?start=3

Vooroordeel

ik heb al vaak gekampeerd in Spanje en dat op grote en redelijk kleine campings en vond het altijd prima te doen.
Aan de kust van de Costa Brava en Dorada zijn de campings wel groter maar echt niet per definitie massaal en slecht hoor. dat is maar net hoe je er zelf mee om gaat.
Vorig jaar waren wij op Riembau in Playa de Aro,een prachtige camping niet direct aan het strand maar wel met animatie voor de kinderen en stacaravans

Idd groentje

Bij Spanje krijgen veel mensen het beeld van "'t is hier fantastisch" Het playa gebeuren zeg maar.
Jammer want Spanje is een prachtig land met pittoreske dorpen en prachtige natuur.

Veel mensen dwepen met zuid-frankrijk (kust) maar eerlijk gezegd vind ik als je de grens over rijdt naar Spanje dat het er veel groener en mooier is.

reina

reina

28-01-2010 om 18:48

Nor@

Wij zijn maar op 1 camping geweest die aan de kust lag, maar niet direct aan zee (want die campings mijden we), mag dat ook? Het lag hoog boven zee, maar daar was rotsstrand, niet geschikt om te zwemmen. Als het ook okee is zoek ik adres even op, er was wel een zwembad trouwens (geen toeters en bellen). Wij zoeken ook de niet-drukke campings op. Ik had het boekje 'Rustiek kamperen in Noord-Spanje' mee, daar hebben we leuke campings uit gehaald.

Natuurlijk

Zal er best massa toerisme zijn maar dat is er in Kroatie zeker. De gemiddelde camping heeft daar 1500 tot 2000 sta plaatsen.
Noord Spanje is ook aan de kant van de bekende Costa's prachtig. Vanuit Playa de Aro kun je naar het pitoreske Pals, naar Gerona en Barcelona is ook een prima optie.Ook is het heerlijk snorkelen in de zee bij de kleine strandjes langs de kustweg. Sommige zijn lastig te bereiken maar allemaal erg de moeite waard.
Zoek ook eens op :
www.spanje-camping.nl daar staan meninge te over en vind je vast iets leuks. Maar dat de campings in Spanje maar zo zo zijn is echt niet waar.

reina

reina

28-01-2010 om 22:08

Groentje (ot)

Je hebt in Kroatie supergrote campings, daar heb ik helemaal niks mee! Maar je hebt er ook veel hele leuke kleine campinkjes, zeker als je wat zuidelijker gaat dan Istrië en die zijn superleuk!

Fraz

Fraz

28-01-2010 om 22:35

Vroeger heel vroeger

ging we altijd naar http://www.campingsantpol.cat/

Hij is zeer zeker veranderd (toen nog geen zwembad, geen electriciteit voor de tenten, geen bungalows en geen winkel of wat dan ook, er kwam wel een man langs met blokken ijs om je drinken koel te houden) en ook flink flink duurder geworden, maar het is zeer zeker geen grote massale camping en een erg groene camping. Mijn vader is er een aantal jaar geleden nog eens heen geweest, dus heb hier de folder liggen.

Marit

Marit

29-01-2010 om 11:40

Mont roig del camp

Wij waren vorig jaar op camping Torre del Sol. Dat zou ik je AFRADEN: heel groot!! Maar, ik vond de omgeving wel heeeel prima! Reus en Tarragonna zijn als steden heel erg leuk! Verder zat er op 10 minuten met de auto een f a n t a s t i s c h strand: Miami mPlaya. Ongelofelijk mooi en vooral rustig (laatste week juli). Als je ergens daar in de buurt een kleinere camping kunt vinden, zou ik geen moment twijfelen. In ieder geval heel veel plezier, waar je ook heengaat!
Marit

Niet aan de kust

Maar wel een prachtig stuwmeer: http://www.hotelcampingbellavista.com/ingles/bungalows/bungalows.html

Minet

Minet

31-01-2010 om 11:45

Costa verde

De prachtige noordwestkust van Spanje, voor velen nog onbekend, maar echt erg mooi! Veeel minder toeristisch dan de oostkust, maar wel met de nodige campings, hotels, voorzieningen en heerlijke stranden. Het binnenland is prachtig groen en ruig, echt een aanrader!

Minet

heb jij goede tips voor een leuke kleine camping aan de Costa Verde?

gr Nora

Minet

Minet

31-01-2010 om 14:50

Tip

http://www.alanrogers.nl/kamperen/spanje/asturias

Hier kun je alle campings vinden en zelf een selectie maken.
Wij hadden een tent van Keycamp gehuurd op een camping bij het plaatsje Noja.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.