Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ilva

Ilva

04-08-2011 om 23:17

Waar naar toe (in nederland)

Dit jaar gaan we niet naar het buitenland maar willen we kamperen in Nederland. En ja, ik weet het het zit niet mee. Nu zijn we de afgelopen week een paar dagen in Zuid-Limburg geweest. Erg leuk. Maar we hebben nog een week of 3 en mocht het toch weer mooi weer worden: waar is het ook mooi en is het een en ander te doen. De veluwe kennen we al vrij goed dus zoeken we het vooral op andere plekken. We houden van wandelen, kastelen, mooie oude steden. En eventueel een bijzonder museum. We wonen zelf in het westen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

05-08-2011 om 00:10

Drenthe?

Assen leuk museum met veel te doen voor kinderen
Hunebeddenmuseum en hunebedden bezoeken op de vele andere plekken
Emmen, dierentuin en in de buurt het veenmuseum/ turfsteken
Orvelte
Dwingeloo, leuk dorpje en veel wandelmogelijkheid

Fiorucci

Fiorucci

05-08-2011 om 00:21

Wadden

De wadden!!

Sawo

Sawo

05-08-2011 om 10:07

Betuwe/utrechse heuvelrug

Hoi Ilva

Je kan hier heel goed wandelen. Verder 2 heel leuke kastelen Nl Loevestein en geheel gerenoveerde kasteel Amerongen. Ook Zoelen en Neerijen hebben kleinere leuke kastelen. Bijzondere musea is moeilijker wat vindt je bijzonder?

Henriette123

Henriette123

05-08-2011 om 15:59

Achterhoek

Achterhoek, en dan in de buurt van Vorden.
Je hebt daar kastelen,sommige mag je bezichtigen. en je zit niet zo ver van Zutphen en Deventer af. Ook kun je een rondvaart over de Ijssel maken. Verder kun je in de Achterhoek kanoen en wat ons opviel dat daar zo veel restaurants/cafe`s met speeltuin zijn.

Ilva

Ilva

05-08-2011 om 23:03

Leuk, meer, meer ...

Dit is leuk. De wadden hadden we zelf ook al aan zitten denken maar dan heb je weer extra kosten voor de oversteek (en we moeten het een beetje zuinig aandoen dit jaar). Maar de Achterhoek, daar hadden we nog niet aan gedacht. En het kanoen. Mijn man heeft pas een kayak gekocht en is dus dol op varen. Hij werd al enthousiast. Kan je daar ook lekker wandelen, zijn er bossen bijvoorbeeld. Ik ga zelf ook even zoeken daar hoor. De Utrechtse heuvelrug is niet heel ver hiervandaan en daar gaan we dus wel eens een dagje naartoe.
We staan open voor meer ideeen!

Henriette123

Henriette123

05-08-2011 om 23:36

Ja bossen

Ja er zijn ook bossen in de Achterhoek. Google bijvoorbeeld eens op wandelen Almen. Ook zijn er vaak landgoederen waar je over mag wandelen.

Texel

Dat is de kleinste oversteek, dus het goedkoopst.
Als ik in NL op vakantie ga (zou gaan en gezien deze zomer dus nooit!) kies ik voor Zeeland of Texel. Vroeger veel op Texel geweest en het voelt daar echt als thuiskomen. Ik ben zelf gek op zee/strand/duinen, dus ik zou altijd voor de kust kiezen voor een -langere-vakantie.

Thursday Next

Thursday Next

10-08-2011 om 13:53

Achterhoek

Als je naar de achterhoek gaat kun je ook eens naar Zwilbrock, net over de grens in Duitsland. Daar staat een prachtig klein kerkje.

Ilva

Ilva

11-08-2011 om 16:31

Volgende week

Waarschijnlijk gaan we volgende week naar de achterhoek. Dan maar wat regen, we willen er toch even uit. Camping moeten we nog even zoeken maar dat gaat wel lukken. Als er nog tips zijn voor leuk (binnen)dingen in de achterhoek dan hoor ik dat graag.

Ilva

Erwin Krol zei vanavond: Na het weekend begint de zomer!
Veel plezier

h

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.