Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Waar naar toe met herfstvakantie?

Ok, we zitten nog in de zomervakantie, maar ben nu toch al aan het kijken voor de herfst. Wordt vast geinspireerd door het weer buiten .
Omdat mijn man gewoon moet werken, ga ik met mijn 2 kinderen (6 en 9 jaar)voor het eerst alleen op stap.
Ik heb alleen geen idee wat te doen. Mijn ideeen varieren van een paar dagen Rome (maar is dat leuk voor kinderen), tot zeilen in Turkije of een paar dagen naar Legoland ofzo iets?? Heeft iemand leuke tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Flora B

Flora B

17-08-2010 om 10:39

Turkije

Gezien mijn posting hierboven, wij gaan al jaren in de herfstvakantie naar Turkije. Het is maar wat je wilt natuurlijk. Ik vind de temperatuur dan geweldig 25-28 graden, en het zeewater is heerlijk. Wil je wat zien is het te doen, mbt temperatuur. Ga je in een resort, dan is er genoeg te doen voor de kinderen. Rome is natuurlijk ook geweldig, maar omdat alleen te doen met kinderen van die leeftijd, petje af..

Is het een idee

..om de kinderen bij de voorbereidingen te betrekken? En dan bedoel ik niet onderbroeken tellen, maar budget vaststellen, wensenlijstje, dingen die jullie echt niet of echt wel nodig vinden, dan research naar waar je dat kunt vinden, kijken welke wensen je moet laten vallen...

op die manier zijn ze er veel meer bij betrokken en wordt het ook leuker/makkelijker om het in je eentje te doen.

Niet echt een antwoord op je vraag misschien, maar wel een manier om een bestemming te kiezen. Je kunt ze natuurlijk nog op allerlei manieren sturen. Vetorecht voor jezelf, maximumbedrag voor reis of verblijf...

Overweeg ook om apart vervoer en verblijf te regelen. Via booking-com is er van alles te vinden. Misschien willen je kinderen ook weleens met een hoge snelheidstrein bijvoorbeeld, die moet je lang van te voren boeken voor de beste deals. Zelfde geldt natuurlijk voor low budget airlines.

Ik kom trouwens op het idee door de verhalen op het schoolplein gisteren van de alleenstaande moeders. Hoe meer ze verantwoordelijkheden met hun kinderen gedeeld hadden, hoe tevredener waren ze over hun vakantie. Grappig om te zien.

Jesse_1

Jesse_1

17-08-2010 om 14:07

Wat wil je?

Wil je uitrusten en bijkomen, zon, dingen bekijken, meer actief - dingen ondernemen?
En wat voor budget?

joer

joer

18-08-2010 om 21:17

Het bos in.....

De herfstvakantie is het moment om het bos op te zoeken.

Lekker wandelen, kastanjes zoeken, paddestoelen bekijken, eekhoorntjes spotten. Heerlijk! Die mooie kleuren en lekkere geuren.

Dit in combinatie met lekker zwemmen, een pretpark bezoeken een leuk huisje met verwarming of open haard aan.

Ik krijg er alweer helemaal zin in!

Groetjes Joer.

Iris

Iris

25-08-2010 om 20:57

Griekenland

Griekenland is ook ideaal voor een weekje herfstvakantie. Lekker weer,20-24 graden, niet te warm en veel heerlijk fruit, druiven etc. Het zeewater is ook aangenaam warm om te zwemmen. Wij zijn al heel vaak naar Groekenland in de herst geweest met Cycletours, individueel dan, geen groepsreis. Voordeel: er staan zijn prima hybridefietsen, kinderfietsen, zitjes etc klaar. Lekker fietsen en ;s avonds lekker eten.

soppie

soppie

29-08-2010 om 21:19 Topicstarter

Het wordt toch kerstvakantie

Bedankt voor jullie reacties! De herfstvakantie wordt toch wat lastig organiseren allemaal. We hebben nu bedacht in de kerstvakantie met het hele gezin te gaan. Er komen dan nog twee pubers bij van 13 en 16.
Dus mocht iemand tips hebben voor een leuke vakantie voor elk wat wils, 4 kids in de leeftijd van 6 tot 16 - ik houd me warm aanbevolen!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.