Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Biene M.

Biene M.

20-03-2010 om 10:34

Waar zullen we naartoe gaan?

We weten het niet! De laatste jaren gingen we om en om naar Italië en naar een ander land (Spanje, Frankrijk, Oostenrijk). Tijdens de hittegolf in Italië vorig jaar bedachten we dat we in 2010 door Engeland en Schotland zouden gaan trekken. Wat regen schrikte ons dankzij de Italiaanse hitte niet meer af Maar nu, na een koude en vermoeiende winter, durven we het risico van veel regen toch niet meer te nemen. Bovendien worden we nu al moe van de gedachte aan trekken. Maar goed, wat dan?

We hebben een dochter van 15 en een zoontje van 2. Wonen op 2-hoog in de stad, we vinden het heerlijk om op rustige, ruime campings te staan. Maar die camping moet wel in de buurt zijn van meerdere bezienswaardigheden; steden, dorpjes, opgravingen of een waterval, dat maakt niet zoveel uit. Om de dag of om de twee dagen willen we ergens naartoe op hooguit een uur rijden. Voor dochter is de aanwezigheid van interessante kledingzaken een pre.

Wat het budget betreft: dat gaat grotendeels op aan eten. Meestal zijn we voor drie weken minder dan € 600,- kwijt aan de camping en € 1400,- aan eten, hetzij buiten de deur danwel lekkere dingen uit de winkel. Aan de reis zijn we nooit veel kwijt; 3 of 4 keer een volle tank. En een overnachting op de heenweg als we meer dan 1200 km rijden.

Misschien is Engeland toch een optie, als we niet tot Schotland trekken maar op 2 of 3 verschillende plaatsen gaan staan waar veel te zien is. Is er een stuk van Engeland waar je meer kans hebt op goed weer en waar ook nog wat te zien of te doen is?

Of Frankrijk? Man en dochter keken niet blij toen ik dat opperde, onze gezamenlijke vakantie daar was niet de meest geslaagde. Maar ik heb mooie kinderherinneringen aan de Provence, 's ochtends langs velden vol korenbloemen en klaprozen en vlinders naar de bakker lopen voor vers brood, tafelvoetbal spelen in ranzige cafeetjes, veel boeken lezen. Dochter begon meteen over te veel Nederlanders en man over onvriendelijke Fransen en weinig te doen. Zijn er overal veel Nederlanders en zijn de Fransen overal zo onvriendelijk als we destijds meemaakten?

Heeft iemand nog andere suggesties? Geen Scandinavië, daar heb ik me als kind twee keer dodelijk verveeld (met non stop regen drie weken lang). Man wil ook best in een huisje en evt. vliegen, maar volgens mij kan dat niet in het hoogseizoen voor € 2500,- inclusief eten. Het is wel een optie om in plaats van drie, twee weken te gaan en dan per week meer uit te geven.

Ik hoop op geweldige suggesties, maar houd ernstig rekening met de mogelijkheid dat het tijd wordt om een andere Italiaanse regio uit te zoeken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

20-03-2010 om 10:37

Misschien

Kroatië?

Biene M.

Biene M.

20-03-2010 om 14:07

Dank!

Er wordt hier volop overlegd. Kroatië was echt een goede tip, daar hadden we zelf nog niet aan gedacht! Hebben jullie daar ook gekampeerd? En kun je nog plaatsen aan- of afraden? Mijn man was er 15 jaar geleden voor het laatst en ik 33 jaar geleden

En Izar, toch de Provence he. We hadden het er net over dat we ook wel in de meivakantie zouden kunnen gaan, dan zijn de prijzen wat schappelijker. En dan zijn er ook minder Nederlanders, bedenk ik me nu.

Bedankt voor de input allebei!

reina

reina

20-03-2010 om 14:23

Biene

Er liep pas ook een draadje over Kroatië. Wij kamperen meest op kleine campings, zonder animatie etc, als dat goed is wil ik wel wat adressen opzoeken, ook kanmpeerden we een paar jaar geleden op de grens van Slovenië en Kroatie, aan zee, dat wsa een wat grotere camping die ik ook erg leuk vond, het stadje zelf was me te toeristisch, maar misschien voor jouw kinderen juist leuk. Ook dat adres wil ik wel even zoeken als het een optie is.

Biene M.

Biene M.

21-03-2010 om 08:24

Reina

Hè ja, het archief natuurlijk! Ik heb een paar jaar terug gelezen en 7 pagina's tekst in een word documentje geplakt Heb er al helemaal zin in gekregen! Las ook wat over verkeersopstoppingen, dus ik denk dat we gewoon op zondag van huis gaan en dan eerst één of twee dagen op familiebezoek gaan in Wenen, dan hoeven we niet door de tunnels en kunnen we vroeg op de dag langs de grensovergangen.

Aangezien het er blijkbaar nogal goedkoop is, ga ik ook nog even kijken of een appartement of stacaravan misschien haalbaar is. Al hebben we dan niet meer de vrijheid om verder te trekken als we willen... Nou ja, we zien wel.

reina

reina

21-03-2010 om 10:10

Biene

het duurt nog even , maar als het inderdaad Kroatie wordt, laat je dan tzt weten \hoe het je bevallen is? En als je weet waar je naar toe gaat, kunne we je hier vast wel tips-voor-in-de-buurt geven, ik ben inmiddels op diverse plaatsen van bovenin Istrië tot aan Dubrovnik geweest (vond vooral het stuk onder Sibenik erg mooi!)

Margriet*

Margriet*

22-03-2010 om 16:41

Mag je wel opschieten

Als je toch richting Frankrijk gaat, de kleinschalige campings lopen snel vol. We zijn nu in Italie bijna rond met de kleinere campings maar de weken die wij willen (overlap met andere regio's want 3,4,5 week van de zomervakantie noordelijk regio's) zitten al aardig vol.
Ik vind het niet leuk om zo vroeg te moeten boeken. Was altijd van op de bonnefooi maar laatste jaren reserveer ik steeds vroeger. Maar kleinschalige campings in Italie is sowieso al lastig.

Biene M.

Biene M.

22-03-2010 om 21:22

Reina en margriet

Nou, we hebben hier heuse vakantiecrisis nu: gaan we naar Engeland, naar Kroatië, of misschien naar een zonnig appartement in de meivakantie en van de zomer naar het Noordzeestrand? Wat het ook wordt, ik zal het laten weten

Margriet, wij boeken helemaal niet. Als we naar Engeland gaan wel de boot, maar never nooit geen camping en ook geen hotel. We gaan al tien jaar op de bonnefooi, hebben wel eens moeten doorrijden naar de tweede camping op het lijstje omdat de eerste vol was, maar dat is niet zo erg. Weet je wat? Ik ga mijn grote geheim prijsgeven: de mooiste camping van Italië, klein, rustig, goedkoop, 's ochtends vers brood en je loopt zo het dorp in waar ze op zomeravonden feest hebben op het plein: http://www.semifonte.it/en/. O ja, drie kwartier rijden naar Florence, een half uur naar Siena, 20 minuten naar San Gimigniano.

reina

reina

23-03-2010 om 07:10

Biene

Hé, dank je, ik zit te denken over weer eens Italië. Die streek lijkt me weer eens leuk! Ook wij zijn bonnefooikampeerders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.