Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Brianna F

Brianna F

18-09-2018 om 08:56

Waarheen in januari

Omdat onze wandelvakantie in januari niet doorgaat zoeken we iets anders, maar dat is nog lastig. Het moet er warm zijn, in ieder geval rond de 20 graden en er moet genoeg te doen zijn qua cultuur, natuur, winkelen e.d. We houden niet van strand/zwembad en aanverwante activiteiten en willen elke dag toch wel een dagdeel een of andere activiteit ondernemen.
En als kers op de taart: het mag niet te ver vliegen zijn, dus dan kom je al snel uit bij Noord-Afrika, Tenerife e.d. Daar zijn we vorig jaar geweest, evenals in Marokko en Tunesie. Wie heeft nog leuke bestemmingen? Ik weet het, een luxe probleem.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2018 om 09:37

Zuid Spanje

Ik zou het er in de zomer te warm vinden, in de winter schijnt het er aangenaam te zijn. Als je echt in Spanje zelf blijft kun je bijvoorbeeld het Alhambra bezoeken en Cádiz, ik noem maar wat. Ik begon eigenlijk met Gibraltar, maar dat schijnt leuk te zijn voor een aantal dagen.

Tine Winkel

Tine Winkel

18-09-2018 om 10:00

gran canaria

maar dan in het noorden een huisje zoeken? Is ons erg goed bevallen.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2018 om 10:39

Tine Winkel

Mijn dochter is daar dit jaar ook geweest. Ze vond het leuk, heeft ook een 'safari' gedaan, maar was redelijk snel klaar met het eiland, maar in haar geval is dat niet erg, want ze komt er vooral voor zon, water en een ligbed. Heeft ze de helft dan overgeslagen, of was dit jouw ervaring ook?

@BriannaF

richting Malaga/Granada goede tip. Als je echt wil wandelen en in streek wil zijn die nog niet zo bekend is, kijk eens op 'Extremadura' in Spanje. Vliegtuig naar Madrid of Sevilla.

Brianna F

Brianna F

18-09-2018 om 10:59

Kaaskopje

De gemiddelde temperatuur is daar 11 graden en ik zoek toch iets waar je geen jas aan hoeft. Verder lijkt het me wel mooi.

Tine Winkel

Tine Winkel

18-09-2018 om 11:04

@Kaaskopje

ik denk dat je dochter in het zuiden is geweest? Daar heb je strand, zand en water en veel zon. In het noorden en in het binnenland is best een hoop te zien. Las Palmas vond ik leuk/mooi. Botanische tuinen, grotwoningen, Roque Nublo, Aguimes, Teror, Puerto de Mogan - voor een week wel genoeg te doen vond ik. Nadeel van het noorden is dan weer dat het vaak bewolkter is en meer kans op regen (en dus ook groener gebied). Wel een auto nodig om alles te kunnen zien

Sally MacLennane

Sally MacLennane

18-09-2018 om 11:23

gemiddelde temperatuur

Die gemiddelde temperatuur is een combinatie van zowel maximum (dag) als minimum (nacht). Overdag zal het echt wel warmer zijn dan die 11 graden!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-09-2018 om 11:30

Ideeën

Ik heb vorig jaar ook lang lopen dubben met ongeveer hetzelfde wensenlijstje als jij. Uiteindelijk kwamen we uit op Kaapverdië. Leuk gehad, maar er is niet heel veel te doen.
Komende winter gaan we misschien weer, op mijn lijstje heb ik Marokko, Tenerife of Gran Ganaria (warmste Can. eilanden in de winter), of Gambia. Dubai is ook nog een optie als je kijkt naar cultuur, winkels, zon en vliegtijd.

Brianna F

Brianna F

18-09-2018 om 12:20

Phryne

Dubai is ook leuk, niet al te ver, maar helaas zit mijn man daar elke maand een week, dus voor hem hoeft dat niet. Ik denk dat ik toch uitkom op Gran Canaria. Daarvan zijn al enkele leuke uitstapjes voorbij gekomen

Bosbes

Bosbes

18-09-2018 om 18:53

Wel Zuid-Spanje

Misschien heb je je keus al gemaakt, maar 11 graden in Zuid-Spanje in de kerstvakantie? Dat herken ik niet. Wij hadden meestal zo'n 22 graden. En het was echt prachtig, prachtig. Zowel natuur als veel cultuur, prachtige steden en stadjes, mooie bloeiende struiken. Het was verrassend! Ik geloof dat ik Cordoba de allermooiste stad vond.
Gibraltar was best wel saai trouwens (en na een dagje meer dan genoeg), wel grappig om geweest te zijn maar veel meer ook niet.
Wel: Sevilla, Granada, Jerez de la Frontera, Nerja, Cádiz en...Cordoba dus. Het was een fantastisch mooi rondje met heel interessante cultuur, heerlijk eten, alles verrassend en bijzonder.

Niet dat één ervaring alles zegt, maar ik weet zeker dat 11 graden nergens op slaat. Je moet in de winter niet in Madrid zijn als je warmte zoekt, maar dat stuk zuidelijk Spanje is gewoon hetzelfde als Noord-Marokko.

jutter

jutter

06-11-2018 om 14:30

nabrander - La Palma

Wil je toch nog even het mooiste wandeleiland van de Canarische eilanden aanbevelen. Hou je van natuur en wandelen. Cultuur is daar dan weer wat minder.

Canarische eilanden

Vind zelf de Canarische eilanden altijd een groot succes. Vooral wandelingen langs de kust zou ik aanraden of natuurlijk een bezoek aan de hoofdstad van het eiland. Natuur is in mijn ervaring erg droog en slechte wandelpaden.

Evenie

Evenie

22-11-2018 om 09:35

Februari/maart

Ik haal deze weer even omhoog, want wij zijn ook op zoek naar een bestemming voor een weekje opladen in de zon, aan het eind van de winter (feb/mar). Ik heb een handicap waardoor ik vaak een rolstoel nodig heb. Lang zitten (in een vliegtuig) is ook vervelend. Dus zoeken we zon dichtbij.

Als ik kijk naar dichtbij, dan kom ik uit op de Canarische eilanden. Want b.v. Cyprus of Malaga of Madeira zijn volgens internet nog niet zonzeker genoeg. Ook Zuid Spanje scoort slecht. Maar volgens Bosbes, hier boven, valt dat reuze mee..? Wat is jullie ervaring?

Brianna F

Brianna F

23-11-2018 om 23:26

Inmiddels geboekt

Wij gaan cruisen langs de Canarische eilanden. En in maart staat er een wandelvakantie naar La Palma op het programma.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.