Vakantie en uitjes

Moppeke
30-01-2011 om 15:51
Wandelstok/kruk en vliegen
Binnenkort ga ik vliegen binnen Europa via Easyjet. Ik heb echter sinds een paar maanden bij lang staan en veel lopen een wandelstok nodig. Die gaat dus mee. Ik check alleen handbagage in en mijn stok is inklapbaar zodat ie in de rugzak past.
Alleen: ik kan helemaal nergens vinden of ik die zonder meer mee kan nemen het vliegtuig in, als handbagage. Ik vind het een beetje zonde om bij de gate te staan en dat ding levert problemen op.
Ik kan me voorstellen dat dat nl. zo is, maar dat ik bv een medische verklaring nodig heb om dat ding 'legaal' te maken als zijnde hulpmiddel voor een mobiele beperking.
Wie heeft dit al eens bij de hand gehad?

dock
30-01-2011 om 16:01
Gebruiken
als je de stok gebruikt op het moment dat je het vliegtuig binnen gaat, lijkt het me dat je 'm ook mee mag nemen. Niet in je handbagage stoppen dus, maar gebruiken. Ik liep ooit met krukken toen ik ging vliegen en ik nam ze dus gewoon mee het vliegtuig in. Maar dat was voor 11 september, dus ik weet niet of de regels veranderd zijn.

Moppeke
30-01-2011 om 17:22
Tja, die 11 sept
Sindsdien zijn de regels nogal verscherpt.
Dus vandaar ook mijn vraag. Ik loop er beslist mee hoor, op bij de douane, maar wil ook eigenlijk laten zien dat ie opgevouwen in mijn rugzak kan. Geen idee of dat nou verschil maakt.
Maar ik hoop op ervaringsdeskundigen na 11 sept.
Maar dank voor je reactie, groet, Moppeke

Moppeke
30-01-2011 om 17:50
Xanneke
Ik heb het gelezen, maar ik denk dat bellen inderdaad het beste is. Want of een wandelstok/kruk onder 'medische apparatuur' valt, dat staat er verder niet, uberhaupt niet wat daaronder valt.

mar
31-01-2011 om 12:48
Stok
De keren dat wij naar de VS (na 9/11) vlogen zaten er mensen met wandelstok in het vliegtuig, maar dat was niet met Easyjet.
Zelf heb ik wel eens problemen gehad met mijn inklapbare wandelstokken, die net niet in de koffer pasten en dus in mijn handbagage zaten. Dat was nog voor 9/11.
Ik zou dus ook even bellen, maar ik kan mij niet voorstellen dat je hem niet mee kunt nemen. Hoogstens nemen ze hem bij het vliegtuig in beslag en krijg je hem bij landing terug.

Moppeke
31-01-2011 om 21:40
Gebeld:
En wanneer ik een medische verklaring bij me heb die de stok rechtvaardigd, dan is het ok.
Nah, dat kan geregeld worden hoor. Heb 'm maar gelijk in het Engels gevraagd, dat is op de terugweg in het buitenland ook wel handig