Vakantie en uitjes

Tweets
03-01-2011 om 09:59
Wanneer boeken jullie camping en gaan jullie vaak naar dezelfde?
ik dacht ik boek alvast de campings voor komende zomer, is mijn eerste keuze al volgeboekt (chalet op 3 sterrencamping in z-fr), vraag mij af of er veel mensen zijn die in december al boeken of dat net toevallig op die camping mensen elk jaar daar naar toe gaan.
Huuracc. zijn blijkbaar snel weg.

Tijgeroog
03-01-2011 om 11:40
Niet
Wij gaan met onze eigen tent en boeken nooit, hebben daar ook nooit problemen mee gehad. Het jaar dat ik zwanger was en we een tent gehuurd hebben, heb ik die een paar weken van te voren geboekt. Toen gingen we in juni, dus niet in het hoogseizoen.
Afgelopen jaar hebben we wel geboekt, een kleine week voor we weg gingen, omdat we heel graag naar dezelfde camping als vorig jaar wilden en de weersverwachting goed was. Achteraf gezien goed, anders hadden we niet op de camping gepast.

Puck
03-01-2011 om 11:57
Hoor je vaker
Als je populaire campings zoekt dan zijn de huurfaciliteiten vaak al snel volgeboekt. Heb je via een organisatie geboekt of via de camping zelf? Dat laatste wil nog wel eens later volgeboekt zijn. En wat zoek je precies: welke streek, faciliteiten camping, etc. Misschien kunnen we hier tips geven.

Moppeke
03-01-2011 om 12:28
Sommigen al een jaar van tevoren
Sommigen boeken gelijk bij vertrek voor het volgende jaar! En er zijn ruim voor december al vele vroegboekacties.
Wat je kunt doen is de accomodatie intypen op google en dan kijken welke aanbieders er op de camping zijn. Soms zijn er wel 5 verschillende op een camping (keycamp, vacansoleil, vacanselect enz). Een andere organisatie kan dan nog wel een plekje hebben voor jou op die camping?
Ik trek op deze manier altijd een prijsvergelijking. Als de plek van bestemming duidelijk is geworden, dan ga ik kijken welke organisaties allemaal op die camping zitten. Daar zit vaak toch enig prijsverschil in.

Tweets
03-01-2011 om 12:46
Oh maar het is al gelukt
ik heb mijn 2e keuze geboekt. Ik boek altijd bij de camping zelf en niet bij een reisorganisatie, ik zag bijvoorbeeld op de 1e camping (la prade, tarn) dat greencamp daar ook ingerichte tenten verhuurd, je bent gek als je dat doet. Wij betalen nu 500 voor een chalet van de camping zelf terwijl greencamp 630 vraag voor een tent !
ik denk dus dat veel mensen elk jaar op die ene camping komen en dat het daardoor al vol geboekt is, terugkomers dus die direct bij vertrek weer reserveren. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat er zoveel mensen in de herfst of voor de kerst boeken, vandaar.
Zelf snap ik niet zo goed waarom mensen elk jaar naar dezelfde camping gaan, lijkt mij wel heel erg saai worden. Wij gaan ook regelmatig uitjes en tripjes maken dus na 1 week hebben we vaak de omgeving wel gehad. Maar goed, ik ken ook mensen die 3 weken de camping niet af komen.

Tweets
03-01-2011 om 12:52
Verduidelijking
ik vroeg mij af hoe het komt dat zo'n camping in december al vol geboekt is, ik vond namelijk zelf dat ik er al vroeg bij was (in de kerstvakantie reservering gedaan).
maar goed, ik denk dus dat het terugkomers zijn, hmmm, misschien is het wel zo'n ons kent ons camping, hou ik ook niet van denk ik.

Puck
03-01-2011 om 21:59
Eh jetteke
Tweets heeft het over een huuraccommodatie. Ik denk dat jij met eigen kampeermiddel kampeert. Dat is wel even een essentieel verschil.

Tihama
04-01-2011 om 11:26
Nietboeken
Wij boeken ook nooit. Dat is wel eens een probleem geweest, maar dat geeft niet. Ik moet er niet aan denken om van te voren te boeken.
Ten eerste weet je dan nog helemaal niet hoe het weer wordt: wij beslissen aan de hand van weeronline. En als het weer na een aantal dagen verandert, dan beslissen wij weer opnieuw.
Ten tweede kun je niet ter plekke je plaats uitzoeken: op het plaatje is het altijd mooi, maar in werkelijkheid valt het vaak tegen. Op de plaats zelf kun je gewoon rondlopen en de zaak beoordelen. Mijn man is dan vaak het strengst, maar hij heeft wel altijd gelijk
Ten derde bederft het de voorpret: het leukste is namelijk eindeloos bestemmingen verzinnen. Zodra je vastgelegd hebt, is deze lol voorbij.
Ten vierde haalt het de flexibiliteit uit je vakantie: je hebt al vastgelegde data.
Kortom: ik moet er niet aan denken. Het nadeel van huren is dat je wel verplicht wordt tot vroegboeken omdat anders alles vol is. Op de meeste campings waar ik huurtenten zie, staan die op armzalige plekken bovenop elkaar.
Tihama

Jesse_1
04-01-2011 om 17:40
Week van tevoren
Maar wij hebben dan ook een eigen tent.
N.a.v. de weersvooruitzichten zoeken wij een (voor ons) geschikte camping, omdat ik niet graag na een lange autorit nog een camping wil gaan zoeken. De afgelopen jaren waren wij gebonden aan de bouwvak. Dit jaar hoeft dat niet, dus we hebben meer keus (nu nog hopen op lekker weer - niet te warm/niet te koud).
Jesse

Tihama
04-01-2011 om 19:55
Nachtmerrie?
"Ik vind juist verhalen waarbij 's avonds nog geen camping is gevonden (na een lange dag in de auto) nachtmerrie verhalen. "
Ik heb inderdaad van een eerder draadje, waarin ik mijn ervaringen met geen plaats op een van de 50 campings rond het Gardameer, verloren paspoorten, middernachtelijke zoektochten naar een hotel en bezoek aan het consulaat vertelde, begrepen dat er mensen zijn die dat een nachtmerrie vonden..... Heel apart. Ik vind het eerder een couleur locale oproepen
Als ik aan een nachtmerrie denk, dan denk ik aan vastzitten op een camping in de stromende regen of juist in verzengende hitte. Of moeten blijven staan, terwijl je net bedacht hebt dat je nu eigenlijk enorme zin hebt om naar zee te gaan of juist de bergen in.
En over die voorpret: ik heb alle voorpret van alle mogelijke locaties. Zodra ik een keuze bepaald heb, dan valt de voorpret van al die andere bestemmingen weg. Dus effectief heb ik minder voorpret.
Tihama

Janna3
05-01-2011 om 13:58
Even bellen
Wij reserveren ook niet, we willen met onze caravan de vrijheid hebben om te gaan waar we willen. Wat we wel doen is op de ochtend van vertrek even naar de camping van onze keuze bellen of er plek is. Meestal houden ze dan een plekje voor ons vrij.