Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Pennestreek

Pennestreek

07-06-2020 om 14:17

Wat doen jullie? Annuleren of niet, en hoe dan?

Wij hebben zelf een reis samengesteld voor de zomervakantie. Naar een Europees land. Dat staat op de site van de Rijksoverheid op ‘oranje’. Ik zie dat voor onze vertrekdatum niet veranderen. Maar ja, misschien kunnen we wel. Het zal erom hangen.
Ik ben er nog niet uit wat ik moet en kan doen. Alle onderdelen zijn los geboekt: twee vluchten, 2 keer een huurauto en 3 accomodaties. Alle aanbieders hebben andere annuleringsregels. We hebben een doorlopende reisverzekering. En we hebben begin februari geboekt dus dat was voor de crisis. Gaan we de gok nemen? Of gaan we annuleren? En als we gaan annuleren, doe ik dat dan via de reisverzekering? Of zou ik alles zelf moeten annuleren en wat we niet terug kunnen krijgen claimen bij de verzekering?

Ik heb hier gewoon te weinig kaas van gegeten en weet niet zo goed waar te beginnen. Dus vandaar: wat doen jullie?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-06-2020 om 14:31

Annuleren

Het beste wat je kunt hebben is dat de locatie annuleert. Dan heb je recht op een voucher of terugbetaling. Je verzekering dekt helemaal niets, tenzij je een speciale all risks aanvulling hebt.
Ik ga zelf naar een groot pretpark in Frankrijk. Tot nu toe zijn daar alle boekingen tot en met 15 juli geannuleerd maar wij gaan daarna. We hebben wel de mogelijkheid gekregen om kosteloos om te boeken of te annuleren, maar dat is dus redelijk uniek. Onze andere accommodatie is via Booking.com en kan tot twee dagen van tevoren worden geannuleerd.
Kortom, ik weet dus nog niet of ik naar Frankrijk ga over 1,5 maand.

Reisverzekering.

Een doorlopende reisverzekering heb ik ook, maar geen annuleringsverzekering. Jij wel?
Annuleringsverzekering sluit ik apart af per reis als de reissom erg hoog is.

Als het land waar je heen wilt na 15 Juni op geel staat mag je gaan en ben je afhankelijk van de coulance van de vliegtuigmaatschappij en verhuurders. Je moet alles zelf annuleren, je hebt geen pakketreis.
Je reisverzekering gaat niets annuleren en er valt bij hun niets te claimen qua annuleringskosten.

Zoals Phryne.

Wij annuleren nu nog niets en wachten af.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-06-2020 om 14:48

Mijn dochter

Mijn dochter zou een rondreis gaan doen door Europa. Zij heeft Spanje en Italie geannuleerd, daar wel geld op verloren maar helaas pindakaas. Daarheen gaan voelt niet goed. Het stukje Kroatie staat nog wel open. Dat kan vrij laat geannuleerd worden en dat gaan ze pas op het allerlaatst doen als dat toch nodig mocht zijn.
Die annuleringsvoorwaardem waren ook redelijk.

Niempje77

Niempje77

07-06-2020 om 14:55

Twijfel

Hier twijfel. Zouden op vakantie gaan naar een Canarisch eiland. Oorspronkelijk geboekt voor begin juli. Toen de Corona-crisis al bezig was, omgeboekt naar tweede helft augustus. De totale reissom werd bij omboeken al aanzienlijk lager, waardoor ik in het uiterste geval minder geld te verliezen had (nog geen aanbetaling hoeven doen) en als de reis niet van bovenaf wordt geannuleerd, verwachtte ik tweede helft augustus een iets normalere vakantie dan begin juli.

Als ik het voor het zeggen had, had ik als Nederland gezegd dat vakanties deze zomer niet door zouden kunnen gaan en ik zou de code oranje dus hebben gehandhaafd. We hebben in de voorjaarsvakantie kunnen zien hoe snel het virus zich verspreidde toen iedereen op wintersport was geweest. Nu zijn alle landen nog druk om die verspreiding in te dammen, maar toch duiken steeds nog haarden op. Er hoeft maar in 1 vakantieoord een haard te zijn en je bent ene paar weken later terug bij af.

Natuurlijk begrijp ik dat een en ander ook slecht is voor de economie. Ik zou ook liever een failliete reisbranche voorkomen, maar wat doet een nieuwe golf met de rest van de economie? Terwijl het voor de economie binnen Nederland ook best goed zou zijn om zoveel mogelijk mensen in Nederland te houden, daar zo goed en kwaad als het kan open te gaan.

De overheid lijkt er toch voor te kiezen om vakanties toe te staan en gaat voor veel landen al over naar code geel. Fijn voor de reisbranche, maar wat als er nu wat gebeurt? Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar ik meen begrepen te hebben dat als je nu ergens in het buitenland In de problemen komt, dat het niet meer gedekt is.

Ik vind het best eng. Zit ik straks op zo’n eiland, krijgt een van ons daar koorts en kunnen we niet meer terug? Kinderen willen heel graag gaan, maar ik kijk nog even aan en overweeg toch te annuleren.

Omboeken zou ook nog een keer kunnen, maar prijzen in de andere vakanties zijn extreem veel hoger geworden. Dat zie ik ook niet zitten.

Heb een doorlopende annuleringsverzekering, maar die vergoedt niet als ik vanwege Corona annuleer. Tot 42 dagen voor vertrek zijn mijn annuleringskosten 15% van de totale reissom. Daarna wordt het snel meer. Ik wil dus uiterlijk 6 weken voor vertrek annuleren en dat verlies dan nemen.

Bo

Bo

07-06-2020 om 15:02

welk land

Het maakt uit om welk land het gaat en hoe groot de kans is dat je er in juli heen mag gaan. Voor bijv. Frankrijk is de verwachting dat je daar gewoon heen zal mogen. Ga je naar een drukke stad, grote camping of verblijf je in iets kleinschaligs op het platteland? Dan loop je misschien minder risico dan thuis en kan je gewoon gaan.

In ieder geval nooit zelf annuleren. Tenzij de aanbieder zelf met een voorstel komt natuurlijk. Wacht af, en als het code oranje blijft (en je hebt geen dekkende verzekering), neem dan contact op met de aanbieder en zeg dat onze overheid alle niet-essentiële reizen heeft verboden. In veel gevallen bieden ze je dan een voucher aan zodat je het geboekte op een later tijdstip kunt gebruiken. Wordt het code geel, dan ben je helemaal afhankelijk van hun coulance en is er eigenlijk geen reden om niet te gaan.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-06-2020 om 15:08

En even eerlijk

Ik zou nu niet gaan vliegen want als het ergens mis gaat, kom je misschien het land niet meer uit.
Er wordt geadviseerd om je in geval van klachten tot de lokale autoriteiten te melden. Zouden jullie dat doen? Met de auto zou ik bij verkoudheid hopelijk op tijd als de wiedeweerga terug naar Nederland rijden, weinig kans op besmetting van anderen. Maar met het vliegtuig? Hoeveel mensen zullen niet denken ‘hop drie paracetamol en op hoop van zegen’? Ik wel, denk ik.

Pluk

Pluk

07-06-2020 om 15:14

Geen repatriering

Rutte zei duidelijk dat er geen repatriëring meer zou komen. Ik zou ook naar een Canarisch eiland gaan, begin augustus. Maar ik heb er geen trek in. Niet zozeer omdat ik bang ben om besmet te raken, maar ik vind een vakantie met mondkapjes, tijdsslots en rijen voor het strand gewoon niet relaxed. Ik kan me nog te goed die mensen herinneren die begin maart lekker vakantie vierden en toen ineens hun kamer niet meer uit mochten. Een land als Spanje, dat zo zwaar getroffen is, schiet dan ongetwijfeld meteen weer in de lockdown.

Phryne.

"Maar met het vliegtuig? Hoeveel mensen zullen niet denken ‘hop drie paracetamol en op hoop van zegen’? Ik wel, denk ik."

Ik ook, paracetamol erin, mondkapje op en duimen dat ik door de koortscontrole heen zou komen.

Niempje

Niempje

07-06-2020 om 15:20

Dat dus

Geen repatriëring. Mogelijk geen vergoeding van de kosten als je langer moet blijven. Een vakantie die sowieso beperkter is dan normaal. Eigenlijk heb ik een beetje het gevoel dat het probleem van de reisbranche nu deels wordt opgelost door al die landen van code oranje af te halen, maar dat er nu een probleem voor het individu wordt gecreëerd.

En ook eens met Phryne. Ik denk ook dat ik toch in het vliegtuig zou stappen als een van de kinderen of ik daar ter plekke lichte klachten zou krijgen. Sorry voor mijn egoïsme.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-06-2020 om 15:32

Overwegingen

Bij code oranje dekt de verzekering niet, dat is voor mij een no-go.
Een andere no-go is als ik overal met een mondkapje rond moet lopen, alles wat ik wil gaan doen moet reserveren en dergelijke.
Liever met eigen vervoer dan met een vliegtuig, dan ben je niet afhankelijk van andere partijen als een land toch weer in lock down gaat.
Liever op een (kleine) camping of een eigen huisje dan in een of ander complex met veel mensen (dus ik denk dat we de berghutten dit jaar ook maar even aan ons voorbij laten gaan)
En bij voorkeur een land waar de gezondheidszorg goed op orde is, en de artsen goed te verstaan zijn.

Pennestreek

Pennestreek

07-06-2020 om 15:47

Vliegen en code oranje

We hebben ook een doorlopende annuleringsverzekering, sorry voor de verwarring.

Ik zou de vluchten kunnen annuleren, en hopen dat we het met de auto redden tegen die tijd. Nu zijn de grenzen van de tussenliggende landen nog niet allemaal open. De 6 weken voor vertrek is vandaag, vandaar dat ik nu een besluit moet nemen en niet kan wachten tot 15 juni. Maar ik kom er gewoon niet uit. De meningen in het gezin zijn ook verdeeld. Dat helpt ook niet mee.

Ik weet natuurlijk ook niet wat de status zal zijn tegen die tijd, of er dan nog steeds code oranje geldt. Misschien niet meer, maar nu dus nog wel. En als we daar ziek zouden worden, tja, het is geen land waar ruim Engels wordt gesproken dus dat vind ik ook wel een dingetje.

Twijfel twijfel...

Niempje

Niempje

07-06-2020 om 15:59

Bereisbaar per auto?

Pennenstreek, je schrijft dat je de vluchten zou kunnen annuleren en kijken of je het tegen die tijd per auto kunt doen. Is dat een realistische optie? Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik daar dan misschien wel voor kiezen. Nog steeds kans op vakantie, makkelijker als het toch mis gaat.

Heb je de vluchten al volledig betaald en vergoedt jouw annuleringsverzekering iets als je de vluchten nu zou annuleren? Zo niet, ben je het volledige bedrag kwijt van de vluchten of bijvoorbeeld ook 15%? Als je het volledige bedrag van de vluchten sowieso kwijt bent, heeft annuleren weinig zin.

Pennestreek

Pennestreek

07-06-2020 om 17:08

Vluchten

We zouden vliegen met KLM. Volgens de site krijgen we vouchers, maar ik ga ervan uit dat we ook gewoon geld terug krijgen als we nu annuleren.
We bespreken het nog even met de kinderen vanavond, maar ik denk dat we gaan annuleren. Het wordt zeer waarschijnlijk niet een vakantie zoals we die zouden willen.
Inmiddels uitgerekend dat we in dat geval waarschijnlijk bijna €900 kwijt zijn. Heel erg zonde. Maar ja, de complete vakantie kost natuurlijk meer, en als je daar dan niet lekker zit is dat nog veel meer zonde...
De annuleringsverzekering vergoedt niets, dat hebben we al uitgezocht. Grappig is dat er bij verschillende verzekeraars wordt gezegd dat “een negatief reisadvies geen reden is voor annuleren”. Nou, dat lijkt me niet helemaal te kloppen, want dat heeft de regering dus al besloten. Het hoeft geen reden te zijn voor de verzekering om iets te vergoeden, maar dat is wat anders 😜.

Paasei

Paasei

07-06-2020 om 17:30

Wijs op Reis

Ik wilde hier ook al een draadje over starten.. want we moeten Wijs op Reis volgens onze Mark. Maar hoe vul je dat in..?

In ons geval; wij zaten afgelopen maart op een Canarisch eiland toen de Spaanse lockdown in ging. Geen opsluiting in de hotelkamer gelukkig, maar wel in het hotel. Zwembad e.d. dicht. En zenuwachtig wachten tot cq of je vlucht gaat. Dat dus niet meer. Nu zal dat af/opsluiten nu denk ik bij een eventuele 2e golf in Spanje wel meevallen, maar ik zou het idee van afhankelijk van een vlucht niet willen.

Maar we hadden al daarvoor, toen Corona nog een Chinees probleem was, een hotel-autorondreis naar een Europees land geregeld. Gelukkig pas in september. En gelukkig hotels los geboekt bij Booking.com, tegen annuleerbare tarieven (omdat we zo vroeg waren). Nu heel blij mee; het is vollledig onze keuze om te gaan.

Onze afwegingen;
- land is geel (minder besmettingen dan NL), landen waar we doorheen reizen tegen die tijd ook
- we gaan met de auto; als het mis gaat, inpakken en wegwezen.
- hotels zijn 'corona proof' met allerlei protocollen, maar fasciliteiten zijn gewoon beschikbaar. Ook in het land zelf.
- de afstand is dusdanig dat we in geval van nood in 1x (zonder overnachting) naar huis kunnen rijden. Geen kinderen bij ons en we kunnen dat aan.
- onze doorlopende reisverzekering van de ANWB dekt gewoon evt medische kosten of repatriering.

Kortom; als er niks dramatisch veranderd dan gaan we gewoon. We hebben alleen 1 hotel, net over de grens in een niet-Europees land, er uit gehaald. We willen wel echt in Europa blijven.

Pennestreek

Pennestreek

07-06-2020 om 17:39

Aanvulling

Van geen enkele accomodaties, verhuurder of luchtvaartmaatschappij iets gehoord. Dus als we nu gaan annuleren is dat geheel op eigen initiatief en dus voor eigen rekening. Ik verwacht eigenlijk alleen van de KLM een mailtje. De rest zijn lokale aanbieders, wel via Booking.com en Airbnb, maar toch, volgens mij regelen die verder niks voor je. De aanbieders zijn twee hotels via Booking.com (die verwijst naar de annuleringsvoorwaarden) en een particulier via Airbnb. Die zal ik dan maar even persoonlijk schrijven.
Het zou de laatste gezamenlijke vakantie met de kinderen worden, dus uitstellen naar volgend jaar/vouchers hebben voor ons geen zin.

specht

specht

07-06-2020 om 17:52

annuleren

Wij zouden volgende week op een excursiereis gaan, lang naar uitgekeken, want door ziekte van een kind van ons durfden we een paar jaar lang niet zo’n reis te maken.
Maar al ruim een maand geleden zelf gecanceld. Als je meer dan 6 weken voor vertrek annuleerde, was je alleen je aanbetaling kwijt. We waren bang dat onze vakantie toch door zou gaan, en zagen het zelf niet zitten. Uiteindelijk zou de grens inderdaad net op tijd zijn open gegaan, en hadden we waarschijnlijk kunnen vertrekken.
Tot onze verrassing kon de aanbetaling worden omgezet naar dezelfde reis volgend jaar. Als we het dan nog niet zien zitten, kunnen we ook een andere reis kiezen. Aangezien ze ook auto vakanties hebben, moet dat lukken. Maar hoe leuk vakantie ook is, en jammer als iets niet door kan gaan, gezondheid is niet te betalen, dus ik zou nooit het risico van een vliegvakantie in deze tijd nemen.

Paasei

Paasei

07-06-2020 om 20:29

Tip

Pennestreek, wij hadden dus ook bij Booking.com geboekt. 1 hotel (net over de grens buiten Europa) geannuleerd en daar een nieuwe binnen de grens voor gezocht. Dat nieuwe hotel hebben we via Booking gevonden, maar vervolgens rechtstreeks benaderd. Uitgelegd dat we willen komen, maar dat reserveren een risico is. Maar natuurlijk begrepen ze dat! Het hotel gaat binnenkort weer open en moet nog gevuld worden. Dus kregen wij een mooi aanbod, waarbij we niet hoeven aanbetalen en gratis tot 24 uur van te voren mogen annuleren. Daar hebben we 'ja' op gezegd.

Moraal van dit verhaal; ik zou jouw hotels ook rechtstreeks benaderen. Uitleggen dat je wel wilt koken, maar.. Waarschijnlijk zullen ze maar wat graag mee werken.

Jesse_1

Jesse_1

07-06-2020 om 21:22

Repatriering

Buitenlandse Zaken repatrieert niet, maar als je een (pakket)reis bij een reisorganisatie hebt geboekt, dan regelen zijn wel repartriering.

Jesse_1

Jesse_1

07-06-2020 om 21:26

Annuleringsverzekering

Ook met een (doorlopende) annuleringsvezekering mag je niet zomaar annuleren. Lees even goed de voorwaarden. Over het algemeen mag het alleen kosteloos als een van de reizigers ziek is of als er iemand in de naaste familie overleden is (of zo).

Als je kosteloos kan annuleren onder de annuleringsvezekering zou ik dat zeker doen bij een land dat op oranje staat. Voor de vluchten zal de luchtvaartmaatschappij de vlucht wel annuleren toch?

Ga je naar het noorden?

Want Denemarken en Noorwegen blijven tot eind augustus dicht voor toeristen en Zweden is een no go vanuit de Nederlandse overheid, dus annuleren dan denk n ik?

Pennestreek

Pennestreek

07-06-2020 om 21:32

Paasei

Waarom zouden ze? Bij jou gaat het om een nieuwe boeking, daar willen ze heus wel hun best voor doen. Maar bij bestaande boekingen? Die zijn blij dat ze tenminste de aanbetaling binnen hebben...

Overigens valt het best nog mee. Een accommodatie konden we gratis annuleren, de huurauto’s ook. Een accommodatie ben ik de aanbetaling van kwijt, en eentje wachten we nog af, die is via Airbnb en die maken meer bekend na 15 juni. Die kunnen we met 50% restitutie annuleren tot een dag voor vertrek, dus we krijgen sowieso de helft terug en misschien het hele bedrag, als er vanuit NL niet naar dat land gereisd kan worden. En anders kan ik rechtstreeks contact opnemen idd. Al denk ik niet dat dat wat uitmaakt, want de verhuurder zal de betaling nog niet binnen hebben, dat geld zal wel bij Airbnb gestald staan. Geen idee hoe dat werkt eigenlijk.

De vluchten kunnen we annuleren maar als we dat zelf doen krijgen we alleen een voucher. Als KLM annuleert kunnen we ook ons geld terugkrijgen. We wachten ook daar dus even af, na 15 juni is er meer bekend over verschillende Europese landen, dus dan weten we of KLM zelf annuleert of niet.

Nu eens nadenken over hoe we die vrije weken dan wel in gaan vullen. Helemaal niet weg, of toch een huisje hier of daar??

Pennestreek

Pennestreek

07-06-2020 om 21:37

Jesse_1

Repatriëring is alleen noodzakelijk als er niet meer vanuit een land gevlogen wordt. Dat lijkt me deze zomer niet zo snel gebeuren, als er overal ter wereld toch al wel weer flinke aantallen toeristen zitten. In de winter is dat toch anders, dan gaat het over kleinere aantallen. Bovendien denk ik dat een eventuele nieuwe uitbraak niet zo snel om zich heen zal grijpen in deze zomer. Mensen zijn meer buiten en we houden natuurlijk allemaal meer afstand en wassen massaal onze handen. In Europa in ieder geval wel. Diep donker Afrika of ergens in de jungle is het natuurlijk anders.

Jesse_1

Jesse_1

07-06-2020 om 23:23

Repatriering, Pennestreek

Mijn bericht was een reactie op #9 en #11 dat er geen repatriering zou zijn (dat Rutte dat gezegd heeft). Maar Rutte heeft gezegd "we gaan niet repatrieren", dus BuZa niet. Maar de reisorganisaties wel.

vlinder72

vlinder72

08-06-2020 om 14:31

MarSy

Dat is dus niet zo. Was het maar zo eenvoudig dan hadden wij nu onze vakantie naar Noorwegen kunnen annuleren en voor onze vluchten een voucher aan kunnen vragen. Dan maar een voucher daar kan ik mee leven. Boeken wij volgend jaar opnieuw.

Noorwegen gaat dicht tot 20 augustus maar gaat op 2 moment opnieuw kijken naar de mogelijkheden. Dat is uiterlijk 15 juni en uiterlijk 20 juli. Ik heb visit Norway een bericht gestuurd om te vragen of ze enig idee hebben wat betreft de verwachtingen en Nederland staat volgens hun op de lijst om te herzien per 20 juli. Dat kan betekenen dat Nederlanders wellicht toch nog kunnen.

Ik vind dit nou niet erg fijn allemaal want 20 juli bericht terwijl wij op 29 juli zouden vertrekken is wel erg kort dag. Wij kunnen na negatief bericht op 20 juli niet meer onze accommodatie en onze vooruit betaalde excursies kosteloos annuleren. Echter, komt er een positief bericht dan zullen wij gewoon kunnen gaan en annuleren wij nu dan krijgen wij onze appartementen en excursies nooit meer ingeboekt want die zijn zeer populair en wij zoeken accommodatie voor een gezin van 6 personen.

Wij gaan nu tot het laatste moment wachten om de keuze te maken om te annuleren. Hopelijk besluiten ze toch om eerder te laten weten wat de bedoeling is.

SAS airlines biedt nu niet de mogelijkheid om kosteloos om te boeken of een voucer aan te vragen. Die wachten blijkbaar ook tot bekend is wat Noorwegen gaat doen.

Pennestreek

Pennestreek

08-06-2020 om 16:02

Precies Vlinder

Hier dus ook nog geen helderheid, maar wij hebben toch besloten de knoop door te hakken om ons verlies te beperken. Ervan uitgaand dat de vakantie als die door zou gaan niet zo zou worden als we ons hadden voorgesteld.
Van het land waar wij naar toe zouden is nog niet bekend of en wanneer de code naar geel gaat. Bovendien zouden we een flink deel van onze vakantie in de hoofdstad doorbrengen, waar meer dan de helft van de besmettingen in dat land heeft plaatsgevonden. En er zijn nog flink wat beperkende maatregelen van kracht, zoals bijvoorbeeld een verplicht mondmasker bij winkelbezoek en in OV. En afstand houden natuurlijk. Dus ik vraag me af hoe ontspannen en spontaan een vakantie dan zou zijn.

We wachten 15 juni nog af voor het eventueel annuleren van de vluchten, en de boeking bij Airbnb.

Niempje

Niempje

11-06-2020 om 21:35

Omgeboekt.

Hier toch maar omgeboekt. Had me er echt op verheugd om naar de Canarische Eilanden te gaan, maar ik zie de afhankelijkheid van een vliegtuig in deze periode gewoon niet zitten. En je betaalt toch best veel, maar hebt nog geen idee wat je er deze zomer voor krijgt. Voor mij was vooral dat eerste punt reden om om te boeken. Zal ik vast spijt van krijgen als de vakanties uiteindelijk gewoon normaal zijn, maar vind het risico gewoon te groot.

Omboeken naar volgend jaar was niet echt een optie. Aanbod voor volgend jaar was nog erg beperkt en ook erg duur. Herfstvakantie en kerstvakantie vond ik ook geen optie. Vandaar gekeken naar de mogelijkheden om om te boeken naar een reisje binnen Nederland. Volgens de site zou het nieuwe totaalbedrag dan minimaal 60% van het oude moeten zijn en daar kwam ik bij lange na niet aan, maar gelukkig bleken er uitzonderingen mogelijk.

Nu omgeboekt naar een paar dagen in Nederland. Scheelde me toch een flink bedrag aan annuleringskosten.

Volgend jaar

Ik zou niet snel annuleren dat kost geld, ik zou gaan lobbyen of het verplaatst kan worden naar volgend jaar.

Wij gaan gewoon

Naar Frankrijk, kleine camping, eigen sanitair en indien nodig met de auto binnen 14 uur thuis. Dat durf ik wel aan. Met het vliegtuig had ik denk ik wel meer twijfels gehad, ik wil wel zelf weg kunnen als er toch iets mis gaat. Ben wel blij dat we toch kunnen gaan.

Pennestreek

Pennestreek

14-06-2020 om 16:55

Vissertje

Verplaatsen naar volgend jaar kan bij ons niet. Tenminste, we gaan ervan uit dat de kinderen volgend jaar niet meer 3 weken met ons op vakantie gaan. Ze zijn nu 17 en 20, en de oudste heeft een vaste relatie. Bovendien was het geen pakketreis maar zelf samengesteld uit vluchten, 2x huurauto en 3 losse accomodaties, dit alles via 6 verschillende aanbieders. Dus in zijn geheel een jaar verschuiven kan gewoon niet. Had ik ook allemaal al eerder uitgelegd.
Nu nog even duimen dat morgen de grenzen dicht blijven, dan wordt de rest (vluchten en laatste accommodatie) vanuit de aanbieders geannuleerd en kost het ons niks.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.