Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wat doen jullie kinderen in al die weken?

Wij gaan twee weken naar Oostenrijk deze zomer. Leuk!
Maar wat doen de kinderen in de andere 5 weken van hun zomervakantie? Ik voorzie al veel computertijd en ze moeten lezen, maar verder...? Onze jongens zijn 12 en 13, dus een baantje is ook nog niet mogelijk.
Gaan jullie kinderen op kamp of hoe gaat het bij jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mari39

mari39

23-06-2011 om 21:19

Wij gaan

3 weken op vakantie, de oudste van 9 gaat verder 1 week op scoutingkamp. De jongste (4) heeft dus 3 weken thuis, de oudste 2. Jongste vermaakt zich wel. Oudste waarschijnlijk niet, doet hij nooit, alleen hangen en tv kijken. We zullen ook wel een dagje naar de stad, een dagje zwembad als het gaat of een ander uitje, maar verder gewoon thuis. Ik ben dan wat coulanter met beeldschermtjd, maar zeker niet onbeperkt. Tja, en dan is het toch een kwestie van zelf vermaken, afspreken met vriendjes oid. Meestal komen we de tijd wel door.

Chippie

Chippie

23-06-2011 om 21:23

Hier

Twee weken vakantie, één week thuis waarbij we nog wel een dagje weggaan, zwembad, etc. Ipv vier weken vrij neem ik 3 donderdagen vrij (dus ik werk alleen ma/di). Van wo tot zo hebben we dan ook gewoon vrij en doen we leuke dingen. Hier staat ook altijd op het programma: logeren bij opa en oma, vriendjes laten logeren, eigen kamer schoonmaken, fiets poetsen, met de trein om een dagje te winkelen om nieuwe schoolspullen te halen en naar de Mac te gaan en ik verzin altijd wel een groot knutselproject. Bij mooi weer vervelen ze zich geen minuut, bij slecht weer heb ik ze ook wel eens zelf een bioscoopmiddag laten organiseren: uitnodigingen naar buurkinderen, popcorn kopen, bank aan de kant en met z'n allen een film kijken. Computertijd en tv tijd blijft ongewijzigd. Ze mogen alleen wat vaker tafels oefenen en Squla doen op computer. Die zes weken vliegen hier om.

Weekje kamp

vast prik ieder jaar aan het begin van de schoolvakantie. Even helemaal los gaan. Dan een paar dagen thuis en dan gaan we altijd zelf 2 a 3 weken zelf op vakantie. Daarna een weekje rust thuis en voor de rest wordt er gebuurt bij oma, fietstochtje, bioscoopje of museum enz.

Natuurlijk schuift die van ons ook graag achter de pc, maar het is vakantie. Dus even luieren moet. En als dat even achter de pc is, dan heb ik daar geen probleem mee. Maar hier wordt ook geen dagen achtereen met de pc een vaste relatie opgebouwd..... Dat is hier uit den boze.

Kortom, lekker relaxted en vooral als zelf op vakantie zijn geweest maken we geen plannen voor daarna. Lekker laten komen zoals het komt.

Taps

Taps

23-06-2011 om 21:24

Dit is wat ze hier doen

Nee geen kamp. Hier ook computer, x-box, lezen. Uitslapen. Verder soms een avondje muziek maken, tv kijken, met vriendjes naar het zwembad. Of in het eigen (opblaasbare) bad. Waterballonnen. Een bordspel, tent in de tuin opzetten en daar dan slapen. Ze moeten ook wel een klusje doen elke dag. Niks bijzonders hoor, maar om ze toch een beetje aan de gang te houden. Boodschapje doen, hond uitlaten. En verder gewoon heel veel hangen. Al de bovenstaande dingen moet ik wel stimuleren hoor. Behalve de x-box..

Maylise

Maylise

23-06-2011 om 23:58

Hier

Dit jaar zijn we ook een groot deel van de zomer thuis.

Mijn dochter gaat veel naar het strand of naar het zwembad met vriendinnen. Daar hangen ze dan wat rond, kijken naar jongens, roddelen en zonnen en zo. Verder gaat ze regelmatig naar de tennisclub en naar de manege. Ze heeft twee keer in de week rijles op de manege maar in de vakantie gaat ze een deel van de tijd extra lessen volgen. Daarnaast met vriendinnen de stad in, naar de bioscoop, bowlen... Thuis leest ze veel, zit achter de computer, tekent, speelt piano, tv kijken en er komen ook regelmatig vriendinnen langs.

De twee basisschool kinderen kunnen niet alleen op stap en zijn dus van mij afhankelijk. Een deel van de tijd gaan ze naar de vakantie opvang. De dagen dat we thuis zijn zullen we vooral veel naar het strand gaan of naar het meertje. Daarnaast inderdaad een keer naar de bioscoop, een keer een andere stad bezoeken en daar dan een ijsje eten, een wandeltocht maken en als hoogtepunt gaan we nog een of twee keer naar een pretpark of andere attractie.

Thuis hebben we een groot opblaas zwembad in de tuin dus daar kunnen ze zich mee vermaken. Verder voetballen voor het huis, skaten, fietsen, basketballen en andere spelletjes. Binnenshuis inderdaad tv, computer maar ook lego, boeken, knutselen. Af en toe eens een spel samen met hun doen of bijvoorbeeld samen koekjes bakken. En vooral vaak vriendjes uitnodigen.

Maylise

Maylise

24-06-2011 om 00:00

Tent

Wat Taps zegt over tent in de tuin opzetten willen we dit jaar ook gaan doen. De kinderen hebben daar echt enorm veel zin in en het lijkt hun heel gaaf om in de tuin te overnachten. Natuurlijk maken we dan een kampvuur om marshmallows te roosteren en aardappels te poffen. Zal wel leuk worden.

Fiorucci

Fiorucci

24-06-2011 om 07:23

Elisa

Een dertienjarige mag folders lopen!! En zijn broertje kan helpen... Juist in de zomer worden er nog weleens invallers gevraagd.
Mijn zoon,14, loopt 1x per week zijn krantenwijk, gaat met mij vijf dagen naar Londen, struint met vrienden en vriendinnen festivals af, speelt heel veel gitaar en slaapt..

Elisa2

Elisa2

24-06-2011 om 09:38 Topicstarter

Reactie

Leuk om te horen hoe het bij jullie gaat. Ik zie al veel mogelijkheden.
En Fio en Pelle, dat wist ik niet, maar dat wil oudste zeker doen! Ga meteen even zoeken waar je je kunt aanmelden.

Fiorucci

Fiorucci

24-06-2011 om 11:35

Pelle ot

heb hard gewerkt net, dus graag een espresso..

Zomerbries

Zomerbries

24-06-2011 om 14:16

Als eerste

gaat de vlag uit. Al gaan de meiden met plezier naar school. Man en ik hebben beide 4 weken vakantie. Gaan meteen de eerste 2 weken weg. Overigen weken worden gevuld met logeerpartijtjes over en weer. Zwembad, dagjes weg, vast en zeker een schoonmaakdag tussendoor . Meestal tijd te kort. De laatste 2 weken gaan ze 2 dagen naar de BSO. Schermtijd is hier sowieso onbeperkt dus ook in de vakantie.

Irma2

Irma2

24-06-2011 om 18:52

Vrijwilligerswerk

Dat mogen ze ook doen hoor.

dihanne

dihanne

25-06-2011 om 08:54

Dierenverzorgingservice

Hier is dochter (11 jaar) een enorme dierenliefhebber

Zij heeft zich voor de weken dat wij thuis zijn in de buurt aangeboden als 'dierenverzorgingservice' (woord zelf bedacht). In het foldertje stond heel duidelijk welke dieren wel, en welke niet.

Er zijn leuke aanmeldingen gekomen: ratjes, cavia's, hamsters. Die gaat ze verzorgen, en ermee spelen.

Ze heeft er veel zin in.

Ik vind het in zoverre spannend dat ik hoop dat alles goed gaat, en niet een dier ziek wordt (of erger!). Daarom ga ik met alle ouders wel afspraken maken wat we moeten doen bij problemen. Ze doet het alleen bij gezinnen die we goed kennen. Die zijn er blij mee, dus iedereen blij!

groetjes
Dihanne

Fiorucci

Fiorucci

25-06-2011 om 15:21

Single lady

Eens, lekker niksen moet ook mogen.

Fiorucci

Fiorucci

26-06-2011 om 07:39

Tuurlijk niet pelle

Tuurlijk niet constant, dat zeg ik ook nergens. Maar het blijft vakante, ik hoop ook lekker te kunnen niksen met regelmaat. Een folderbaantje is ook maar en paar uurtjes,hooguit,overigens. En natuurlijk mesten ze hier hun hok uit en helpen ze mij zo voor en na.

Fiorucci

Fiorucci

26-06-2011 om 11:53

Pelle

Ik denk dat dat voor iedereen anders is, inderdaad. Ik heb kinderen die dat heel goed kunnen zonder lamlendig te worden. Ze gamen eens wat,spelen gitaar, kijken tv, gaan eens naar de stad of vrienden, pakken een biosje,dat werk.
En natuurlijk doen ze een klusje, helpen hun oma en hebben bieden werk.(De een een krantenwijk, de ander werkt 16 uur, de jongste werkt nog niet)
Maar ze mogen van mij best heerlijk genieten van lange zomers met veel niks, ik heb daar destijds ook van genoten.
Nu kan het nog.

Monique D*

Monique D*

26-06-2011 om 16:20

Niets doen in de vakantie

Zes weken of zeven weken (middelbare school) niets doen, terwijl iedereen weg is met vakantie gaat inderdaad vervelen. De eerste week is het nog leuk (lekker uitslapen, computeren, tv kijken, geen verplichtingen m.u.v. de huishoudelijke taken, geen huiswerk), maar daarna? Dan wordt het saai. Zeker als je geen vakantieplannen hebt. Dan is het niet slecht als kinderen een vakantiebaantje hebben waar ze weer wat leren en geld verdienen. Ook een vakantiekamp voor kinderen zou een optie kunnen zijn.

Monique D*

Monique D*

26-06-2011 om 16:23

Vraag over folders lopen (o.t.)

Mijn dochter is 14 en wil ook folders lopen. Zij vindt het leuk om haar eigen geld te beheren. Wie weet een leuk adresje voor haar in Amsterdam-West en wat kan je ongeveer verdienen?

Fiorucci

Fiorucci

26-06-2011 om 18:37

Monique

Dan wordt het saai.
Dat zien mijn jongens heel anders. Niet iedereen denkt er zo over.

Maylise

Maylise

26-06-2011 om 18:44

Maar wat is niets doen?

Mijn kinderen doen van alles in de vakantie. Alleen het zijn wel allemaal dingen die gericht zijn op relaxen/ontspannen. Is dat ook niets doen? Of is niets doen echt alleen de hele dag op de bank hangen of achter de computer?

Mijn dochter gaat straks elke dag zo'n beetje met vriendinnen naar het strand. Heel leuk en aardig maar het is natuurlijk wel een vorm van niks doen. het speelt zich alleen niet af onder mijn ogen. Als ze gaat tennissen bijvoorbeeld dan gaan ze een uurtje spelen en dan gaan ze nog op het terras daar een paar uur rondhangen.

Mijn kinderen doen van alles als ze vrij zijn maar het grootste deel zijn geen nuttige bezigheden in die zin dat ze bijdragen aan de economie of aan het algemene ontwikkelingsniveau van de maatschappij of zo.

Bij echt niks doen kan ik me weinig voorstellen maar bij de dagen vullen met pleziertjes en leuke dingen kan ik me weer van alles voorstellen. Dat mag toch ook wel. Het is tenslotte vakantie.

Elisa2

Elisa2

26-06-2011 om 22:51 Topicstarter

Ja/nee en echt niets doen....

Hoi Pelle,

Laten wij nu net zo'n ja/nee sticker hebben, ik ben ook al op zoek

En Maylise,
Niets doen om te ontspannen mag natuurlijk, graag zelfs! Maar ik ben bang dat het dan al gauw fulltime computeren wordt. Ik weet zelf hoe verslavend het kan zijn, sinds ik dit forum heb ontdekt
Maar de jongens worden er humeurig van.

Maar ik doe al leuke tips op uit jullie postings en ik vind af en toe eventjes klussen ook niet verkeerd.
En ik ga zeker nog achter die foldertjes aan. Goede ideeen!

Ex student

Onze nu 23 jarige zoon die sinds september een drukke baan heeft adviseerde zijn jongere broer en zus vooral van hun lange studenten vakantie te genieten " want als je straks werkt is het afgelopen" haha!

Jade

Jade

27-06-2011 om 19:46

Zoonlief...

...heeft een tijd niet zoveel gedaan (nadat hij zijn examentijd had afgerond), nu is hij enthousiast gemaakt voor het bollenpellen. Het bevalt hem prima, hij verdient lekker en hij is van de straat

Doen?

Ehm zwemmen, film(s) kijken, voetballen, waveboarden, vissen, tentslapen, logeren, muziek luisteren cq maken, lezen (2 uit 3), gamen (andere combi 2 uit 3). Oudste gaat 4 weken werken bij de boer en blijft krantenwijk doen, middelste heeft folderwijk en kijkt nog even wat er verder voor hem te werken valt.
Verder heb ik ook al wat ideeën: om beurten een paar keer koken. Uitgebreid kamer schoonmaken en oude rommel weg doen. Fietsen spic en span maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.